۱۳۸۶ آبان ۲۳, چهارشنبه

زهر 4 بی خانمان در آمریکا، یکی سرباز بازنشسته است


ازهر 4 بی خانمان در آمریکا، یکی سرباز بازنشسته است-‪۵۰۰‬هزار سرباز آمريكايي در عراق و افغانستان به‌جمع بي‌خانمانان مي‌پيوندند
Report: One in four homeless is a veteran آمار های اخیر در آمریکا حاکی از آنست که از هر 4 بی خانمان یکی سرباز قدیمی(veteran ) است . به ترجمه گزارشی از این مسئله در زیر توجه فرمائید. ‪۵۰۰‬هزار سرباز آمريكايي در عراق و افغانستان به‌جمع بي‌خانمانان مي‌پيوندندایرنا: انتشار يك گزارش، عملا آمريكا را تكان داده است ، گزارشي كه نشان مي‌دهد يك نفر از هر چهار بي‌خانماني كه در اين كشور ناچارند شب‌ها را در خيابانها و زيرگذرها سپري كنند، سربازاني بوده‌اند كه ماهها و برخي از آنان سالها به عراق و يا افغانستان اعزام شده بودند. اين سربازان پس از آنكه به كشورشان بازگشته‌اند، حتي همان شغل‌هاي قبلي خود را هم از دست داده و با توجه به گسستگي روابط خانوادگي در آمريكا، خيلي زود كانون خانواده آنان هم به دليل بيكاري از هم پاشيده و در نتيجه به جمع هزاران بي‌خانمان پيوسته‌اند. گزارش يك موسسه غيرانتفاعي فعال در عرصه پايان دادن به بي‌خانماني در آمريكا حكايت از آن دارد كه فقط در سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي، ‪ ۱۹۴‬هزار نفر از بي خانمان آمريكايي ، سربازاني بوده‌اند كه در عراق و افغانستان خدمت كرده‌اند. به گزارش ايرنا به نقل از رسانه‌هاي آمريكايي،بسياري معتقدند كه اين رقم افزايش شديد خواهد داشت زيرا كساني كه در جنگ شركت مي‌كنند پس از جنگ ،احتمال اين كه به جمع بي‌خانمانها بپيوندند بيشتر مي‌شود. موسسه غيرانتفاعي"اتحاد ملي براي پايان دادن به بي‌خانماني در آمريكا" گزارش داده كه حدود ‪ ۵۰۰‬هزار نفر از كهنه سربازان آمريكايي بزودي به جمع بي‌خانمان‌ها مي‌پيوندند. وزارت كار آمريكا روز پنجشنبه به دنبال انتشار اين آمار تكان‌دهنده اعلام كرد كه تلاش مي‌كند تا بيكاري را در ميان اين گروه كاهش دهد. "چارلز سيكوللا" معاون وزير امور كهنه سربازان در امور اشتغالزايي و آموزش تصريح كرد كه دولت بايد براي كمك و احقاق حقوق افرادي كه در مناطق جنگي كار كرده‌اند، تلاش بيشتر كند. همچنين وزارت دفاع آمريكا روز پنجشنبه آماري را منتشر كرد كه نشان مي‌دهد نارضايتي در ميان كهنه سربازاني كه بين سالهاي ‪ ۲۰۰۵‬تا ‪ ۲۰۰۶‬در عراق جنگيده‌اند، بيشتر شده است. در اين گزارش آمده كه ‪ ۴۴‬درصد اين افراد از وزارت كار ناراضي هستند، اين رقم سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي فقط ‪ ۲۷‬درصد بود. حدود يك سوم اين كهنه سربازان تصريح كرده‌اند كه براي گرفتن اطلاعات از اداره‌هاي دولتي جهت احقاق حقوق خود، مشكل داشته‌اند. "تد كندي" سناتور ايالت ماساچوست كه رياست كميته بهداشت، آموزش و پرورش، كار و حقوق بازنشستگي مجلس سنا را به عهده دارد گفت كه وضعيت موجود افتضاح است. وزارت امور كهنه سربازان آمريكا گفته است كه تاكنون يكهزار و ‪ ۵۰۰‬كهنه سرباز بي‌خانمان را شناسايي و به ‪ ۴۰۰‬نفر آنها كمك كرده است. وضعيت سربازان زخمي و آناني كه دچار مشكلات روحي و رواني شده‌اند، به مراتب غمبارتر از اين بي‌خانمان‌ها است. اين سربازان تحت مداوا قرار نمي‌گيرند و آمار خودكشي در ميان آنان بشدت افزايش يافته است و بسياري از آنان ناچارند خود هزينه‌هاي درمانهاي پزشكي را پرداخت كنند. بوش با سياستهاي جنگ‌طلبانه اش تاكنون فقط در عراق نيز ‪ ۷۰۰‬هزار عراقي را به كام مرگ فرستاده‌است و از آن كشور ويرانه‌اي برجاي گذاشته است. اين سياست جنگ‌طلبانه بوش و لشكركشي به افغانستان و عراق همچنين تاكنون بيش از يكهزار ميليارد دلار به اقتصاد آمريكا و ماليات‌دهندگان آمريكايي زيان رسانده است.

دنیای ما: مارک سالواتوره یکی از پرستاران کمک به سربازان قدیمی، در حال صحبت با ویلیام جویس، در سمت چپ، سرباز سالمند جنگ ویتنام.Mark Salvatore, left, a homeless outreach nurse with the Veterans Administration talks with homeless Vietnam veteran William Joyce in Philadelphia last month.

هیچ نظری موجود نیست: