۱۳۸۷ خرداد ۲۴, جمعه

انتشار فیلم حمله شهرک نشین ها به فلسطینی ها BBC

http://www.btselem.org/English/Video/Index.asp


http://www.btselem.org/english/video/20080611_death_of_fawziyah_a_dark.asp

Video Testimony: Heart patient dies after soldiers prevent her evacuation to hospital, Feb '08






یک چوپان سالخورده، همسر، و برادرزاده اش می گویند چهار مرد که صورتهایشان را پوشانده بودند، به دلیل این که آنها حیواناتشان را برای چرا به نزدیکی شهرک یهودی نشین "سوسیا" برده بودند، به آنها حمله کردند.
گروه حقوق بشر "بتسلم" می گوید که دوربین های فیلبرداری در اختیار فلسطینی ها قرار گرفته تا بتوانند از این حملات مدرک تهیه کنند. یکی از سخنگویان پلیس اسرائیل می گوید که پلیس مشغول تحقیق در این باره است.
ثمام الناواجه، همسر مردی که به همراه خانواده اش مورد حمله قرار گرفت، سه روز در بیمارستان بستری بود. دست راست او شکسته و کبودی زیر چشمانش نشان می دهد که استخوان گونه اش شکسته است.
او و همسرش در مقابل افرادی که می خواستند آنها را از چراگاه بیرون برانند، مقاومت کردند. او می گوید: "آنها نمی خواهند که ما در سرزمین خودمان باشیم. اما ما از این جا نخواهیم رفت. ما اینجا خواهیم مرد. اینجا مال ماست."
شهرکهای یهودی نشین کرانه باختری رود اردن از 41 سال پیش موضوع درگیری بین فلسطینیان و اسرائیلی هاست.
این درگیری ها، هر روز توسط دوربین ثبت نمی شود، اما حمله ای که در سوسیا اتفاق افتاد، توسط یکی از صد دوربینی ثبت شد که بتسلم در اختیار فلسطینی های منطقه گذاشته است.
هدف از دادن این دوربین ها به مردم این است که وقتی درگیری ایجاد می شود، تنها یک شکایت کتبی وجود نداشته باشد، بلکه فیلم هایی که گرفته می شود، مدرکی برای اثبات آن باشد.
علاوه بر فلسطینیان، یهودیان نیز در این منطقه مورد خشونت قرار می گیرند. حال شاید این دوربین ها تصویر بهتری از وقایع بدهند. اما برای اغلب مردم تنها راه حل موجود، که رسیدن به یک توافق سیاسی است، هنوز دور از دسترس به نظر می رسد.

هیچ نظری موجود نیست: