۱۳۸۷ خرداد ۳۱, جمعه

گزارش تصویری از تظاهرات اعتراضی علیه آمدن جورج بوش به لندن





همانطور که قبلا پیش بینی میشد افراد و گروه های گوناگونی از انسانهای آزاده و صلح دوست که مخالف جنگ واشغال نظامی بودند با فراخوان بزرگترین ائتلاف ضد جنگ موجود در انگلستان برای اعتراض به ورود جورج بوش در ساعت 5 بعد از ظهر در میدان روبروی مجلس این کشوردر لندن گرد هم آمدند.
اکثر افراد حاظر در میدان با خشم شعارهایی بشرح زیر علیه جورج بوش نثار میکردند:
" جورج بوش تروریست است " او را بیرون بیاندازیم " جورج بوش یک جنایتکار جنگیست" وبعضی مواقع گوردون بران نخست وزیر حاظر و تونی بلر را هم تروریست و جنایتکار میخواندند.
همانطور که در تصاویر ملاحظه میکنید تظاهر کنندگان پلاکاردهای بیشماری را حمل میکردند که بر روی آنها این جملات نوشته شده بود: " به ایران حمله نکنید " از عراق و افغانستان خارج شوید " ارتش را به خانه برگردانید". همچنین درپلاکاردی بالای عکس جورج بوش نوشته شده بود " تروریست شماره یک جهان " .
در بین پرچم ها ی آورده شده پرچم " ائتلاف ضد جنگ" ، خلع سلاح های اتمی " و پرچم " ایرانیان مخالف جنگ و مخالف بنیادگرایی مذهبی" بسیار چشمگیر بود.
اگر قرار است که در دادن گزارش به مردم اصل صداقت گزارش دهی را رعایت کنیم باید ناگفته نماند که در این حرکت اعتراضی بسیار مهم و حساس سیاسی ، هیچکدام از تشکلات موجود چپ اپوزیسیون ایرانی(از راستها که انتظاری نداریم) مفیم انگلستان و لندن در این تظاهرات حضور نداشتند. البته این اولین بارنیست که آنها با پراکندگی خود بارها چنین فرصت های گرانبهای سیاسی را سوزانده اند .
در این تظاهرات تنها آن پرچم یاد شده را تعدادی از فعالین چپ مستتقل ایرانی حمل میکردند که از بدو حمله آمریکا، انگلستان ومعتلفینشان به افغانستان و عراق همچنان مخالفت خود را آشکارا بدون هیچ لغزشی هم علیه جنگ طلبان اشغالگر و هم حاکمان دد منش افغانستان، عراق و ایران اعلام کرده اند.
لازم به یاد آوریستکه در میان شرکت کنندگان در تظاهرات قشر وسیعی ازجوانان پر شور و رادیکال وجود داشت که حاظر نبودند در آنروز تنها به چند شعار و سخنرانی در میدان پارلمان راضی شده و به آنها بسنده کنند.
با یک حرکت قافل گیرانه گروه موزیک ریتم مقاومت به خیابان جهید و با صدای طبل های خود نیمی از جمعیت حاظر را به بدنبال خود کشیده تا برای هرچه نزدیک تر شدن به ساختمان محل ملافات گوردون بران و بوش صفوف پلیس را در هم شکند.
پلیس از قبل برای جلو گیری ورود تظاهرکنندگان به خیابان مورد نظر از راه بندهای سنگین بتونی استفاده کرده بود که جلوی آن را با چند ردیف پلیس پوشانده بود.
در این کشمو کش کسی نیر به هوشدارها و اندرزهای سازشکارانه سران سازماندهنده تظاهرات برای ترک محل تظاهرات گوش فرا نمیداد.در این مدت تظاهر کنندگان چندین بار با پلیس در گیر شدند و علارغم ضرب وشتم بعضی از آنها بوسیله باتن وزخمی شدن و دستگیری 25 نفر، آنها توانستند که ساعتها مقاومت خود را همراه فریاد شعارهایی که از عمق دلهای آزاد آنها بیرون میآمد بدین شکل به نمایش بگذارند. دموکراسی همین است که شما نشان میدهید. "این دموکراسی نیست، این شارلاتان بازیست."ما همه زیر یوغ رژیمهای تروریستی زندگی میکنیم." "خیابان مال کیست؟ خیابان مال ماست ، جهان بما تعلق دارد." فرستنده: حسن زنده دل

هیچ نظری موجود نیست: