۱۳۸۷ مرداد ۲۵, جمعه

خبرنامه امیرکبیر: حبیب الله لطیفی دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ایلام، ۲۶ ساله و ساکن سنندج که در مهرماه سال گذشته بازداشت گردید بود، به اعدام محکوم گردید





خبرنامه امیرکبیر: حبیب الله لطیفی دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ایلام، ۲۶ ساله و ساکن سنندج که در مهرماه سال گذشته بازداشت گردید بود، به اعدام محکوم گردید.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران این دانشجوی سنندجی ۲۶ ساله و فعال مدنی که سابقه عضویت در جمعیتهای مدافع حقوق بشر را نیز داراست متهم به هواداری از گروه محارب گردیده است، حکم صادره روز جاری به آقای نعمت احمدی وکیل مدافع نامبرده ابلاغ گردید، شایان ذکر است آقای لطیفی در زمان بازداشت خود و در اداره اطلاعات شهر سنندج مورد بدرفتاری و شکنجه قرار گرفته است به طوریکه وی به خونریزی کلیوی و ناراحتی ریوی مبتلا گردید و همچنین بیماری برونشیتی که نامبرده از کودکی مبتلا و در آستانه بهبودی قرار گرفته است مجددا در شرایط سلول انفرادی رو به وخامت گرائیده است.

پیش از این خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان نیز درباره شکنجه حبیب الله لطیفی گزارش کرده بود که در اثر بدرفتاریهایی که با وی صورت گرفته وی به “خونریزی کلیه ها” و “پارگی صورت” دچار شده است. وی در بازداشتگاههای سنندج و ایلام دربند بوده و بنا به گفته نزدیکانش، در آنجا برای کسب اقرار، شدیدا شکنجه شده است. نامبرده مدتی را بر اثر شکنجه های وارده در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج بستری گردیده بود.

لازم به یادآوری است، دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب الله لطیفی پس از گذشت ۸ ماه از بازداشت وی، در اواخرخرداد ماه در دادگاه انقلاب سنندج برگزار گردید.

در این دادگاه غیرعلنی اجازه حضور به خانواده وی داده نشد و همچنین حبیب الله لطیفی از دراختیار داشتن وکیل منتخب محروم بود. لطیفی بکرات عنوان داشته است که در زمان بازداشت بالاخص در اداره اطلاعات شهر سنندج به شدت شکنجه گردیده است و حتی برای اخذ اعتراف از متهمان مرتبطی چون هانا عبدی، وی را در مقابل دیدگان آنان شکنجه نموده اند.

در همین زمینه:
دادگاه رسیدگی به اتهامات دانشجویی زندانی حبیب الله لطیفی برگزار شد
وضعیت وخیم حبیب الله ‌لطیفی، دانشجوی زندانی در سنندج
بلاتکلیفی حبیب الله لطیفی دانشجوی دربند سنندجی
قرار بازداشت لطیفی، دانشجوی سنندجی، تمدید شد
بازداشت حبیب الله لطیفی، یک دانشجوی دیگر سنندجی

هیچ نظری موجود نیست: