۱۳۸۷ مهر ۲۲, دوشنبه

اتهام تبلغ علیه نظام برای رامتین سودمند


اتهام تبلغ علیه نظام برای رامتین سودمند

کمپین حمایت و آزادی «رامتین سودمند»‏
‏«کمپین حمایت و آزادی رامتین سودمند» در جهت اطلاع رسانی به مردم، حمایت و در نتیجه آزادی رامتین ‏سودمند به انتشار اخبار مربوط به ایشان می‌پردازد و از کلیه فعالان حقوق مدنی و ایرانیان داخل و خارج کشور ‏میخواهد با ارسال نامه، فکس و تلفن به دفتر ریاست قوه قضائیه و همچنین سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستار ‏رعایت قوانین و آزادی «رامتین سودمند» گردند.‏ ریاست قوه قضائیه‎ تلفن: ‏‎0098-21-22741002‎ دفتر قوه قضائیه تلفن: ‏‎0098-21-1109-3391 فکس:‏‎
0098-21-4986-3390‎

http://sudmand.blogspot.com/2008/10/blog-post.html

19 مهر 1387
بنابر اطلاعات دریافتی، رامتین سودمند در تاریخ 9 مهرماه 1387 پس از گذشت 41 روز از بازداشتش توسط اداره اطلاعات مشهد، با عنوان «تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام کتبی شده است. گفته شده است جلسه رسیدگی در دادگاه تا 20 روز دیگر برپا نخواهد شد.
اتهام تبلغ علیه نظام به هیچ روی برای رامتین صادق نیست چرا که مطابق قانون فعالیت علیه نظام شامل کسانی است که به طور مسلح عملیاتی را علیه نظام انجام داده باشد و یا گروهک یا دسته‌ای تشکیل دهد یا عضوی از آن باشد.
خانواده رامتین سودمند خواهان هیچ گونه جنجال سیاسی نیست و تنها هدف آنها رعایت حقوق شهروندی و قوانین بین المللی حقوق بشر امضا شده توسط ج.ا.ا. است.
تلاشها و پیگیری وکیل رامتین سودمند، رحیم باغبان، و همچنین ملاقات با رئیس دادگاه انقلاب مشهد برای دریافت اجازه ملاقات و آزادی با قید ضمانت تا به امروز بی نتیجه بوده است.
همسر رامتین طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس خواستار آزادی، رعایت حقوق شهروندی و تسریع رسیدگی به این موضوع شده است.
پیش از این، ایمان رشیدی، دیگر ایرانی مسیحی که قبل از رامتین بازداشت شده بود بعد از 28 روز به قید ضمانت آزاد شده بود.
«رامتین سودمند» فرزند کشیش فقید «حسین سودمند» روز پنجشنبه مورخ ۲۱ ‏آگوست‎ ‎‏۲۰۰۸‏‎ ‎برابر با ۳۱ مرداد ۱۳۸۷، بطور شفاهی از سوی مامورین وزارت اطلاعات‎ ‎شهر مشهد فرا ‏خوانده و بدون ارائه هیچ دلیلی بازداشت شد.
پدر رامتین سودمند، کشیش حسین سودمند، در سوم دسامبر سال 1990 به دلیل عدم انکار ایمان مسیحی خود محکوم به ارتداد و در زندان مشهد اعدام گردید.

هیچ نظری موجود نیست: