۱۳۸۷ دی ۱۴, شنبه

اسرائیلی های شادمان از بمباران غزه !



اسرائیلی های شادمان از بمباران غزه !


اول ژانویه ، گروهی از اسرائیلی ها از تپه ای نزدیک به شهرک سدروت شادمانه بمباران هوایی غزه را تماشا می کنند.


Israelis look out towards the northern Gaza Strip from a hill near the


southern town of Sderot during an air strike, January 1, 2009. Nikola

Solic/Reuters
********************************************************************
هارتص: در مبارزه غزه، ایران و سوریه به پیروزی دست یافتند و مصر در آن شکست خورد.
۱۴ دی ۱۳۸۷
نووستی
در حالیکه یگان های نظامی فلسطینی بعد از عملیات غافلگیرانه نظامی اسراییل به خود می آیند و توانایی خود را برای موشک باران موثر نشان می دهند، مفسران خاطر نشان می کند که ایران و سوریه پیروز میدان نبرد غزه شدند.
۳۱ دسامبر در پنجمین روز عملیات “سرب ریخته” برد موشک هایی که توسط حماس بر روی شهرهای ساراییل فرود می آید، به ۵۰ کیلومتر نزدیک می شود. شهر های “اشکلون”، “آشدود”، “بر-شوا” و “نتویوت”، “افاقیم” و “یاونی” در تیرس موشک های فلسطینی قرار گرفته اند.
در این شرایط “سنگ محک” اسراییل در خصوص آمادگی برای آتش بس ۴۸ ساعته موفقیتی در بر نداشت و حماس نشانی از عقب نشینی از خود نشان نداد و تعداد اهداف در غزه عملا به پایان رسیده است. گهگاهی نیروی هوایی اسراییل ساختمان های خالی دولتی در غزه را بمباران می کنند که با پول های اتحادیه اروپا احداث شده بودند اما این مسئله هیچ تاثیری بر ساختارهای نظامی حماس نخواهد گذاشت.
امروز “هارتص” در مقاله تحلیلی خود به این نتیجه رسیده که در مبارزه غزه ایران و سوریه به پیروزی دست یافتند و مصر در آن شکست خورد.
از این به بعد آنها نه تنها شرکت کنندگان مناقشه اسراییل-فلسطین هستند که بدون آنها حماس نمی توانست بعنوان نیروی منطقه ای مطرح شود، بلکه هیچ “صلحی” در آینده نیز بدون تایید آنها امکان پذیر نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: