۱۳۸۷ اسفند ۲۹, پنجشنبه

سربازان اسرائیل به سوء رفتار در غزه اعتراف کردند !bbc

یک دانشکده نظامی اسرائیل مشاهدات عینی سربازان این کشور را که حاکی از تخریب عمدی غزه و کشتار فلسطینیان در حملات 22 روزه اسرائیل در نواره غزه بوده، منتشر کرده است.
یکی از این مشاهدات در باره تیراندازی یک تک تیرانداز ارتش اسرائیل به مادری فلسطینی و فرزندانش در غزه می شود. تک تیرانداز به آنها گفته بوده است که خانه خود را ترک کنند.
زن و فرزندانش که گفته شده از فاصله کمی به آنها تیراندازی شده است، ظاهرا متوجه دستورات تک تیرانداز اسرائیلی نشده بودند.
یکی از سخنرانان در سمیناری آموزشی که در این دانشکده برگزار شده بود، صحنه ای را توصیف کرده است که چگونه یک زن فلسطینی "در کمال خونسردی به دست سربازان اسرائیلی به قتل" رسیده بود.
ارتش اسرائیل از عملکرد خود در جریان حملات نظامی علیه غزه دفاع کرده اما گفته است که به این شهادات ها رسیدگی خواهد کرد.
شهادت های عینی توسط آکادمی نظامی "اورانیم" منتشر شده است. فارغ التحصیلان این آکادمی، که در عملیات نظامی اسرائیل در غزه شرکت داشته اند، در یک سمینار آموزشی برای افرادی که تازه به این آکادمی ملحق شده بودند، تجربیات خود را توضیح داده اند.
روحانیون اسرائیلی به طور غیر معمولی در عملیات نظامی دخالت می کرده اند. خاخام ها برای توجیه جنگ در غزه برای سربازان موعظه مذهبی می کرده اند.
دنی زمیر، رئیس این آکادمی، به ایستگاه رادیویی دولتی اسرائیل گفت: "شهادت ها نشان می دهد که سربازان اسرائیلی آزاد بوده اند از هر روشی علیه فلسطینیان استفاده کنند."
از فرمانده یکی از واحدهای پیاده نظام اسرائیل نقل شده است که "فضای حملات اخیر در غزه در کل ... به گونه ای بوده که گویی اهمیت زندگی فلسطینیان در مقایسه با جان سربازان اسرائیلی خیلی خیلی کمتر است."
گزارشگران می گویند شهادت های که ارائه شده است، اگر معتبر باشند، ادعای اسرائیل را که سربازانش مراقب بوده اند به غیرنظامیان فلسطینی آسیبی وارد نشود و همین طور این که حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کرده است، زیر سوال خواهد برد.
شهادت هایی که توسط خلبانان جنگنده ها و پیاده نظام ها داده شده است همچنین می گوید که ارتش اسرائیل اموال فلسطینیان را بدون دلیل تخریب کرده است.
یک سرباز اسرائیلی گفت: "ما همه وسایل خانه آنها را از خانه اشان پرت می کردیم بیرون ... همه چیز، یخچال، بشقاب، مبل. دستور داشتیم که هر آنچه در خانه ها هست بیرون بریزیم."
گروه های حقوق بشر اسرائیل از ارتش این کشور انتقاد کرده اند که در باره نقض مقررات جنگی در غزه به رغم شواهد زیادی که وجود دارد، به اندازه کافی تحقیق نکرده است.
شهادت های سربازان اسرائیلی همچنین حاکی از آن بوده است که ارتش و روحانیون اسرائیلی به طور غیر معمولی در عملیات نظامی دخالت می کرده اند. بطور مثال خاخام ها برای توجیه جنگ در غزه برای سربازان موعظه مذهبی می کرده اند.
بیش از 1300 فلسطینی در حملات سه هفته ای اسرائیل به غزه کشته شده اند. از این تعداد 440 تن از آنها کودک، 110 تن دیگر زن و دهها نفر سالمند بوده اند.
اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل به رادیو رسمی اسرائیل گفته است که شهادت های این سربازان به طور جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
او گفت: "من هنوز هم می گویم که ما با وجدان ترین ارتش جهان هستیم. البته این احتمال وجود دارد که استثناهایی رخ داده باشد اما من شکی ندارم که آنها یکی یکی مورد بررسی قرار خواهند گرفت."
مسئولان بهداشتی می گویند که بیش از 1300 فلسطینی در حملات سه هفته ای اسرائیل به غزه کشته شده اند. از این تعداد 440 تن از آنها کودک، 110 تن دیگر زن و دهها نفر سالمند بوده اند.
در این درگیری ها سیزده اسرائیلی شامل سه غیرنظامی کشته شدند

هیچ نظری موجود نیست: