۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

روزنامه ی اتریشی «اتریش تایمز»: رییس جمهور ایران در کشتار وین دست داشته است

• محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران عضو گروه مرگ‌آفرینی بود که سه نفر از رهبران کرد را در اتریش به قتل رساند ...



اخبار روز: روزنامه اینترنتی اتریش تایمز روز پنجشنبه 18 ژوئن نوشت محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران عضو گروه مرگ‌آفرینی بود که سه نفر از رهبران کرد را در اتریش به قتل رساند.
پیتر پلیز سخن‌گوی امنیتی حزب سبز گفت احمدی نژاد در کشتار 1989 وین درگیر بوده است و ممکن است یکی از سه نفری باشد که عملا به روی رهبران کرد تیراندازی کرده اند.
پلیز گفت: «من تردیدی ندارم که او در این کار دست داشت.» او اضافه کرد که احمدی نژاد ممکن است شلیک کننده‌ی یکی از سلاح هایی باشد که برای کشتن کردها به کار رفته بود.
پلیز گفت شاهدان عینی ای که به تازه‌گی شهادت داده‌اند، احمدی نژاد را در میان ترور کننده‌گان سران حزب دمکرات کردستان ایران: عبدالرحمان قاسملو دبیرکل، معاون او عبداله قادری آزاد و فاضل رسول متولد اتریش را در سیزدهم جولای 1989 شناسایی کرده‌اند.
او گفت یک دلال اسلحه‌ی آلمانی به بازرسان اتریشی گفته است که در خلال هفته‌ی نخست ماه جولای 1989جلسه‌یی در سفارت ایران در وین تشکیل شد که به قدر مسلم «محمد» (محمود احمدی نژاد) که بعدها رییس جمهور ایران شد در آن حضور داشته است.
دلال گفته است که هدف این جلسه‌ی سفارت جمهوری اسلامی ایران تحویل غیر مجاز اسلحه به سفارت بوده است.
پلیز ادعا کرد که دو تیم ایرانی در ترورها دست داشته اند ـ یک تیم مذاکره کننده و یک تیم عملیاتی. پلیز گفت احمدی نژاد ضمن به عهده داشتن مسئولیت جمع‌آوری و آماده کردن سلاح هایی که ( در آن ترور) استفاده شده در تیم عملیاتی نیز عضویت داشته است.
پلیز گفت که او مدارکی که به آلمانی ترجمه شده بوده را به وزارت کشور و دفتر دادستان ارایه کرده است.
هم‌چنین رییس جمهور سابق ایران، ابولحسن بنی صدر، ادعا کرده است که احمدی نژاد عضو تیم عملیات وین بوده، و چندین گزارش رسانه‌یی دالّ بر حضور او در قتل سه کرد وجود دارد.
پس از آن که دولت اتریش از سوی دولت ایران زیر فشارهای سخت قرار گرفت، اجازه داد تا ایرانی‌هایی که به قتل کردها متهم شده و پس از کشتار، به سفارت ایران (در وین) پناهنده شده بودند، اتریش را ترک گویند.
سخن‌گوی سبزها خواستار ایجاد یک سیاست خارجی برای پشتیبانی از نیروهای دمکراتیک در ایران شد و اخطار داد که: «رییس جمهوری که ممکن است در یک تقلب وسیع انتخاباتی درگیر بوده و هم چنین مسئول کشتار چندین کرد و روزنامه نگار ایرانی بود و به شدت مشکوک به حضور در کشتار وین نیز می باشد، کسی نیست که قابلیت احترام به دمکراسی و حقوق بشر را داشته باشد.»

« اتحادیه‌ی ارویا نباید او رامعتبر قلمداد کند. »

در حال حاضر، رور سه شنبه شانزدهم ژوئن در وین بیش از 700 ایرانی در پشتیبانی از میرحسین موسوی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری‌ی ایران به تظاهرات پرداخته اند.
تظاهر کننده‌گان در حالی که پوسترهایی که بر آن‌ها شعارهایی به فارسی و آلمانی نوشته شده بود مانند: «رای من کجاست؟»، «تقلب انتخاباتی در ایران» و «زمان تغییر است» در دست داشتند و فریاد می زدند «آزادی، آزادی» و « آزادی‌ی انتخابات، آزادی‌ی مردم» از هلدن پلازا تا سفارت ایران راهپیمایی کردند.
به گفته ی پلیس اجتماع ایرانی های وین صلح‌آمیز و بدون هیچ حادثه یی برگزار شده است.

مطلب فوق از اتریش تایمز برای اخبار روز ترجمه شده است:
http://austriantimes.at/index.php?id=14092

هیچ نظری موجود نیست: