۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

در تظاهرات روز دوشنبه



در تظاهرات روز دوشنبه

• منابع دولتی کشته شدن هفت نفر در جریان تظاهرات روز گذشته در تهران را تایید کرده اند ...


سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱٣٨٨ - ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹

منابع دولتی کشته شدن هفت نفر در تظاهرات صدها هزار نفری روز دوشنبه در تهران را مورد تایید قرار داده اند. واحد مرکزی خبر در گزارشی این حادثه را به افراد «شرور» نسبت داده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر در پایان تجمع بدون مجوز دیروز - دوشنبه - در خیابان آزادی و در حالیکه اجتماع کنندگان به آرامی درحال بازگشت بودند برخی افراد شرور با اقدامی سازماندهی شده و هماهنگ، ضمن ایجاد ناامنی، به ساختمان ها و اماکن "دولتی و عمومی" و منازل مسکونی حمله کردند و خسارات فراوانی به این اماکن واموال مردم وارد آوردند.
بنابر این گزارش «اغتشاش گران» که در میان آنها برخی افراد مسلح نیز وجود داشتند با حمله به یک مرکز نظامی قصد تصرف این مرکز و خلع سلاح ماموران را داشتند که در تیراندازی متقابل متاسفانه ۷ نفر از هموطنانمان کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
این گزارش افزوده است: دستگاههای امنیتی وذیربط در حال پیگیری مساله هستند.
روز گذشته عکسی از یک نفر بسیجی در اینترنت منتشر شده است که وی را از بالکن ساختمان بسیج در حال تیراندازی به سوی مردم نشان می داد.

در همین حال خبرگزاری مستقل هرانا وابسته به مجموعه ی فعالان حقوق بشر در تهران به نقل از منابع موثق گزارش داده است دست کم ٨ نفر در جریان تظاهرات مردم در تهران جان باخته و ۵۰ تن مجروح شده اند.
بنابر این گزارش منابع پزشکی از جان باختن یا انتقال اجساد کشته شده گان که مجموعاً ٨ تن منجمله ٣ زن را شامل میشود به بیمارستان رسول اکرم تهران خبر داده اند. همچنین منابع آگاه در این بیمارستان شهروندانی که با اصابت گلوله زخمی شده بودند را حداقل ۵۰ تن اعلام نمودند.
اجازه پرونده سازی برای مجروحین و کشته شدگان به مسئولین بیمارستان داده نشده، تنها عده ای از پرستارها، جهت پیدا کردن خانواده ها از طریق موبایل های مجروحین و کشته شدگان، به شماره های تلفن موجود در تلفن های آن ها تماس گرفته اند.
در شب گذشته و ساعتی پس از انتقال مجروحان و کشته شده گان به این بیمارستان، مامورین موسوم به گارد، با حضور در بیمارستان اجساد را تحویل گرفتند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
این خبرگزاری می افزاید: آمار فوق تنها بیمارستان رسول اکرم تهران را در بر میگیرد و احتمال میرود شمار کشته شدگان و زخمیان بیش از این تعداد باشد.
در پی تظاهرات عظیم و مسالمت آمیز مخالفان به نتیجه انتخابات، پایگاه بسیج وابسته به گردان ۱۱۷ عاشور اقدام به تیراندازی مستقیم به سوی مردم نمود. تعداد زیادی از هموطنان در این حادثه کشته و زخمی شدند و این موضوع بر شعله درگیریهای چند روزه شهرهای ایران و خاصه تهران افزاد.



چاپ کن

نظرات (٨)

نظر شما

اصل مطلب




هیچ نظری موجود نیست: