۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

سخنگوی دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال: صبر مردم حدی دارد

/ شیخ محمد یزدی رئیس سازمان خصوصی سازی شود/ مقام رهبری اشتباه می کنند

بامدادخبر : سخنگوی دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران در گفتگو با بامدادخبر، برگزاری رفراندوم برای سنجش مشروعیت دولت و سلامت انتخابات را آخرین فرصت حکومت برای جلب اعتماد از دست رفته‌اش دانست و تاکید کرد که مسلما نهادی که چنین رفراندومی را برگزار خواهد کرد نمی تواند دولت و شورای نگهبانی باشد که پیش از این خود در برباد دادن اعتماد عمومی نقش اصلی را ایفا کرده است.
سعید قاسمی نژاد در گفتگو با بامدادخبر گفت «مطرح کردن رفراندوم، تاکید بر رجوع به رای مردم و برگزاری آن زیر نظر نهادهای بیطرف آخرین فرصت برای جلب اعتماد از دست رفته مردم است. اگر چه مردم در راهپیماییهای چند میلیونی نظر خود درباره مشروعیت دولت کودتا و سلامت انتخابات را بیان کرده اند اما حاضر هستند بار دیگر به حکومت فرصت رای گیری دوباره را بدهند و قاعدتا کسانی که مدعی رای 24 میلیونی هستند نباید هراسی از این موضوع داشته باشند. فراموش نکنیم که خواست مشخص مردم که همه گروهها در شرایط کنونی بر آن اتفاق نظر دارند ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات دوباره است.»
وی درپاسخ به پرسشی درباره موضع گیری دوباره آیت الله خامنه ای درباره انتخابات و تاکید ایشان بر نظر گذشته شان، سخنان مقام رهبری را مایه تاسف دانست و افزود «آقای خامنه ای اگر چه از انقلابیون طراز اول نبوده اند ولی به هر حال در جریان انقلاب بوده اند و به خوبی می دانند که صبر مردم حدی دارد چنانکه از یک زمانی به بعد دیگر قربانی کردن هویداها و نصیریها هم نتوانست شاه را نجات دهد.» وی در ادامه گفت «مقام رهبری با اصراری عجیب و غریب در حال پیوند زدن نه تنها سرنوشت خود که حتی سرنوشت جمهوری اسلامی به سرنوشت این انتخابات و آقای احمدی نژاد هستند. ایشان مطمئنا اشتباه می کنند، رودرروی اکثریت ملت قرار گرفتن و هر روز خطایی بر خطاهای پیشین افزودن سرنوشت خوبی را نه برای ایشان و نه برای جمهوری اسلامی رقم نخواهد زد.»
وی درباره اظهارات اخیر شیخ محمد یزدی گفت «مسلما آقای یزدی وقتی در شورای نگهبان این همه تخلفات آشکار که جلوی چشمان ایشان رخ داده است را ندیده، نمی تواند مرجع خوبی برای مشخص کردن این نکته باشد که خداوند در 1400 سال پیش در مورد مشروعیت حکومت چه نظری داشته است. ایشان در این سالها سخت مشغول امور اقتصادی بوده اند -که تنها دریک مورد معامله لاستیک دنا میلیاردها تومان اموال ملت را به جیب مبارک خود واریز کرده اند- و از هیچ به همه چیز رسیده اند اینکه در این میانه چه زمانی به سخنگویی خداوند در امور مربوط به مشروعیت حکومتها منصوب شده اند با توجه به مشغولیتهای اقتصادی فراوان ایشان محل ابهام است. به نظر می رسد با توجه به تبحر بی نظیر ایشان در امور اقتصادی بهتر است ایشان به ریاست سازمان خصوصی سازی که حوزه مورد علاقه ایشان است منصوب بشوند تا دست از سر خدا و پیغمبر بر دارند و بیش از این تیشه به ریشه ایمان مردم نزنند.»
وی اضمن اعلام حمایت دوباره دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران از مبارزات مردم ایران، تسلیت به خانواده‌های شهدا و دفاع از عملکرد قابل قبول آقایان موسوی و کروبی خاطر نشان کرد «مردم ایران فراتر از تمام انتظارات ظاهر شده اند. مردم در این روزها نشان داده اند که یأس و ترس در آنها راه ندارد و از کوچکترین فرصت برای ابراز مخالفت خود استفاده می کنند. این امتحانی برای نخبگان سیاسی است که هم صف خود را مشخص کنند و هم فعالانه در میدان مبارزه ظاهر شوند.» وی گفت «عزت در جایی است که مردم هستند و کسانی که در مقابل ملت می ایستند سقوط خواهند کرد و به خاک ذلت خواهند افتاد. مردم ایران مبارزه ای را آغاز کرده اند که شکست ندارد و هر کس در کنار ملت بایستد سربلند خواهد شد. گام بلندی که اقای هاشمی به سمت آغوش گشاده ملت ایران برداشتند مایه خوشحالیست و هم به نفع ملت و هم به نفع خود آقای هاشمی است. ما امیدواریم که همراهی ایشان با ملت ادامه داشته باشد.»
وی در پایان ضمن ابراز خشنودی از حضور پررنگتر آقای عبدالله نوری در عرصه سیاست ایران در این روزها ابراز امیدواری کرد مبارزین خوشنامی چون عبدالله نوری که از ذخایر باارزش ملت برای این روزهای سخت هستند حضور فعالتری در صحنه مبارزات دموکراتیک و مسالمت آمیز مردم ایران داشته باشند و رسانه ها نیز این فعالیتها را پوششی مناسب بدهند.

هیچ نظری موجود نیست: