۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

دفتر مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی پلمب شدند

خبرگزاری ایلنا به نقل از اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی از «پلمب» دفتر مهدی کروبی از سوی ماموران دادستانی تهران خبر داد.



آقای گرامی‌مقدم گفته است که عصر امروز سه‌شنبه، ماموران دادستانی با حضور در دفتر مهدی کروبی تمامی اسناد و مدارک این دفتر را با خود بردند.

به گفته آقای گرامی‌مقدم، ماموران، آقای کروبی را به همراه کسانی که قصد ملاقات با وی داشتند، از دفتر بیرون کردند.

سخنگوی اعتماد ملی همچنین از بازداشت سردبیر وب‌سایت اعتماد ملی خبر داد.

وب‌سایت سلام‌نیوز هم گزارش کرده که ماموران دادستانی عصر امروز سه‌شنبه منزل مرتضی الویری را تفتیش کرده‌اند.

آقای الویری از مشاوران مهدی کروبی و عضو کمیته پیگیری زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر است.

پلمب دفتر آقای کروبی یک روز پس از حمله نیرو‌های دادستانی تهران به دفتر کمیته پیگیری زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر، صورت می‌گیرد. روز گذشته ماموران دادستانی با ورود به دفتر این کمیته، کلیه اسناد و مدارک آن را با خود بردند. دفتر کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی به ابتکار میرحسین موسوی و مهدی کروبی تشکیل شده است.

رسیدگی به وضعیت کسانی که در حوادث پس از انتخابات دستگیر یا آسیب دیده‌اند، از اهداف تشکیل این کمیته اعلام شده است.

این کمیته هفته گذشته اعلام کرد که در جریان حوادث اخیر ۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که نام ۶۹ نفر از آنها برای پیگیری‌های بیشتر به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه شده است.

آقای گرامی‌مقدم گفته است که عصر امروز سه‌شنبه، ماموران دادستانی با حضور در دفتر مهدی کروبی تمامی اسناد و مدارک این دفتر را با خود بردند.


مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات چند هفته پیش در نامه‌ای اعلام کرد که به برخی از دختران و پسران بازداشتی در زندان تجاوز شده است. آقای کروبی هفته گذشته برخی از اسناد خود را برای پیگیری‌های قضائی در اختیار هیات نظارت قوه قضائیه قرار داد. او اعلام کرده که به خاطر افشای این موضوع، تحت فشار‌های سنگینی قرار دارد، اما همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

پیش‌تر مقام‌های قضائی ایران روزنامه اعتماد ملی را به خاطر انتشار برخی از بیانیه‌های آقای کروبی توقیف کرده بودند.

روزنامه اعتماد ملی ارگان رسمی حزب اعتماد ملی است که مهدی کروبی دبیر کلی آن را بر عهده دارد.

کروبی در روز‌های گذشته از معترضان به نتیجه انتخابات خواسته بود که با شرکت در راهپیمایی روز قدس، به وضعیت موجود اعتراض کنند.


رادیو زمانه


به حكم دادستان جدید تهران؛
دفتر مهدی كروبی پلمپ شد / دفتر حزب اعتماد ملی هم پلمپ شد

ماموران همچنین افرادی را كه برای ملاقات با آقای كروبی به دفتر ایشان آمده بودند را به همراه شخص دبیر كل به خارج از ساختمان هدایت كردند.

دفتر مهدی كروبی به حكم دادستان جدید تهران پلمپ شد.

به گزارش سلام اسماعیل گرامی مقدم،سخنگوی حزب اعتماد ملی ضمن اعلام مطلب فوق گفت:حوالی ساعت 15 تعدادی از ماموران با حكم دادستان محترم تهران با مراجعه به دفتر آقای كروبی واقع در جنب كاخ سعدآباد ضمن بازرسی محل كار ایشان مبادرت به جمع آوری اسناد و مدارك موجود و نیز CD،رایانه و فیلم كردند.

وی افزود:ماموران همچنین افرادی را كه برای ملاقات با آقای كروبی به دفتر ایشان آمده بودند را مورد بازجویی قرار دادند و سپس از آقای كروبی خواستند كه دفتر را ترك نماید تا آنها دفتر را پلمپ كنند.

سخنگوی اعتماد ملی همچنین از بازداشت محمد داوری، سردبیر سایت اعتماد ملی(سحام نیوز) خبر داد.

گرامی مقدم همچنین در گفت وگو با خبرنگار سلام از پلمپ دفتر حزب اعتماد ملی واقع در شهرك غرب خبر داد و گفت: ماموران دادستانی به آنجا رفتند و همه اسناد و مدارك را جمع آوری كرده و دفتر را پلمپ كردند.

هیچ نظری موجود نیست: