۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

.گزارش وضعيت بد جسمی سه زندانی سياسی

2آبان

سه زندانی سياسی در زندان اوين با بيماری های عديده و در عين حال عدم رسيدگی پزشکی روبه رو هستند.

به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، جعفر ابراهيمی فعال صنفی دربند به دليل مشکل ديسک کمر و آسيب ديدگی مهره های 3 و 4 گردن، نيازمند رسيدگی پزشکی خاص است، در همين رابطه و طی مکاتبه وی با دستگاه قضايي، قاضی مربوطه طی دو نامه اين موضوع را از زندان استعلام نموده است.

در نامه اول قاضی خواستار پاسخگويی پزشک زندان در مورد وضعيت جسمی اين زندانی شده است و در نامه دوم دليل عدم پاسخگويی زندان و اهمال در اين مورد را جويا شده است، عليرغم وضعيت بد جسمی آقای ابراهيمی و در شرايطی که امکان مرخصی استعلاجی برای نامبرده وجود دارد به دليل عدم توجه مسئولان زندان نامبرده کماکان در شرايط بد در زندان اوين به سر می برد.

حامد روحی نژاد، زندانی سياسی بعنوان متهم وقايع پس از انتخابات که در طی روزهای اخير به اتهام ارتباط با يک سازمان سياسی به اعدام محکوم شده است، در حاليکه به دليل ابتلا به بيماری ام.اس، ضعف بينايی چشم راست و همينطور آسيب ديدگی سمت راست بدن ناشی از فشار عصبی و بيماری ام. اس خود، در زندان به سر می برد، نيازمند رسيدگی پزشکی خاص است.

در خصوص اين زندانی نيز تاکنون دادگاه به دو ارسال نامه اقدام کرده است که به علت عدم اقدام پزشک معالج و پاسخ به استعلام دادگاه نامه ای اعتراضی نيز ارسال داشته است. تداوم عدم توجه پزشکی به وضعيت آقای روحی نژاد باعث وخامت بيماری ام.اس و فلج شدن قسمتهايی از بدن نامبرده خواهد شد.

ديگر زندانی سياسی بيمار در زندان اوين، عباس خرسندی با محکوميت 8 سال زندان است که نيازمند رسيدگی پزشکی است، اين زندانی که سابقه چند سکته قلبی را نيز دارد، روز جاری به دليل بروز مشکلات شديد داخلی منجمله بيماری گوارشی به بهداری مرکزی زندان اوين انتقال داده شد، نامبرده پيش تر موفق شده بود از دو مرخصی کوتاه مدت استعلاجی برای ناراحتی قلبی خود استفاده کند که به علت عدم تمديد اين مرخصی ها و همچنين فراهم نبودن شرايط خدمات پزشکی در زندان، بهبودی برای ايشان حاصل نشده است و کماکان در معرض خطر جدی ناشی از عدم رسيدگی پزشکی قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست: