۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

مادران عزادار بازداشت شدند، هرانا



خبرگزاری هرانا – حقوق زندانيان- روز شنبه ۱۴ آذر ماه حوالی ساعت ۱۷:۰۰ در حالی که مادران در حال ورود به پار ک بودند و قصد برگزاری تجمعات اعتراضی خود را داشتند با انبوهی از نيروهای امنيتی – انتظامی مواجه شدند.نيروهای انتظامی ،لباس شخصی که با خودرو و موتور سوار و پياده بودند تمامی نقاط پارک لاله را به اشغال خود در آوده اند.

گزارش فعالين حقوق بشر و دموکراسی نيروهای لباس شخصی بسوی مادران يورش بردندو ۴ نفر از مادران را دستگير و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. در نقاط مختلف پارک به مادران عزادار و دختران جوان يورش می برند و ۱۱ نفر از آنها را دستگير و به وان های خود که در ميدان آب نمای پارک لاله مستقر بودند انتقال دادند.

آنها در حال گشت زدند در پارک هستند و هر مادری را می بينند مورد اهانت و بدرفتاری قرار ميدهندو سپس دستگير می کنند تا لحظه ارسال اين گزارش تعقيب و دستگيری مادران ادامه دارد و حتی در خيابانها اطراف پارک تعدادی از مادران دستگير شدند. احتمال زياد دارد که آمار دستگيريها بيش از ۱۵ نفر باشد. آمار بيش ۱۵ نفر اعلام شده توسط شاهدان عينی گزارش شده است. برخوردها با مادران غيرانسانی گزارش شده است.

نيروهای امنيتی – انتظامی که در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر تخمين زده می شوند آنها در نقاط مختلف پارک مستقر شده اند.تعدادی از مامورين لباس شخصی که در هفته های گذشته از مادران اقدام به فيلم برداری می کردند امروز مادران شرکت کننده را شناسائی می کنند و اقدام به دستگيری آنها می کنند.نيروهای امنيتی دستگيريهای خود را علاوه بر پارک به خيابانها اطراف پارک کشاندند.

هیچ نظری موجود نیست: