۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

امام جمعه تهران : در جريان روز عاشورا يك افغاني در برابر دريافت 200 هزار تومان شعار ميداد

/ همچنين فردي را كه مست بود و شراب خورده بود را مشاهده كرده‌اند

ایلنا:

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث روز عاشور تاكيد كرد:اگر مجاري قانوني نسبت به حوادث اخير بموقع پاسخ منطقي ندهند ،صبر مردم تمام شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام كاظم صديقي در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران طي سخناني اظهار داشت: حادثه جان‌خراش عاشوراي امسال كه در كشور امام حسين و در ميان مردمي كه جان، مال، زندگي و عشق‌شان امام حسين است به اتكاي فتنه‌گران و گروه‌هاي مختلفي كه همه در يك موضوع و آن هم پليدي با هم اشتراك دارند، رخ داد؛ عده‌اي آمدند پايكوبي كردند و در روز عاشورا سوت زدند.
وي با بيان نقل قولي از يك ناظر عيني وقايع روز عاشورا گفت: فردي براي من نقل مي‌كرد كه در خياباني با كوكتل‌ملوتف خودروي جلويي آنها را آتش زده و سپس خودروي حامل اين شخص به ناچار به درون كوچه‌اي پناه مي‌برد، در آنجا فردي كه خيلي هم به نفع يكي از كانديداها شعار مي‌داد را مي‌گيرند.
صديقي افزود: اين فرد يك افغاني بوده و ادعا مي‌كند در برابر دريافت 200 هزار تومان اين كار را مي‌كند، اين افغاني همچنين مدعي مي‌شود فردي را كه در سوي ديگر واقعه ناظر بر كارهاي او است براي هر شعارش بايد 50 هزار تومان ديگر هم به او بدهد.
وي ادامه داد: همچني در روز عاشورا فردي را كه مست بود و شراب خورده بود را مشاهده كرده‌اند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران اضافه كرد: اين حادثه نشان داد كه قشون فتنه‌گران و به طور كل افرادي كه براي مصاف با انقلاب و ملت پاكارند چه تعدادي هستند و چه ماهيتي در آنها پيدا مي‌شود.
وي تاكيد كرد: متقابلا كساني كه اعتقاد قوي نداشته اما يك وجدان تشخيص و ارزش اجتماعي براي خود قائل هستند به خود بگويند كه چگونه و با چه رويي مي‌توانند در كنار اين افراد باشند.
صديقي گفت: تاكنون عبور از قانون صورت گرفته و افرادي وجود دارند كه معتقدند كليد مشكل آنها با قانون باز نمي‌شود.
وي تصريح كرد: در روند كار آنها از اسلام،‌ حاكميت و قانون اساسي عبور كردند و جريان اخير نشان داد كه از جمهوريت نيز عبور كردند.
خطيب نمازجمعه با بيان اينكه برخي از اين افراد خدماتي براي ما دارند و در ميدان‌هايي صداقت‌ها و غيرت‌هايي از خود نشان داده‌اند، تاكيد كرد: اينها پاره تن ما بودند والله ما خوشحال نمي‌شويم كه كارشان به اينجا بكشد.
وي همچنين به راهپيمايي نهم دي اشاره كرد و با بيان اينكه مردم در اين حماسه عصبانيت خود را از هتك عاشورا نشان دادند، گفت: سير شعارها در اين روز طبيعي بوده و سازماندهي نشده بود مردم اصلا در وادي برد و باخت انتخابات نبودند و حركت آنها كاملا طبيعي بود.
صديقي با بيان اينكه هيچ عاملي نمي‌تواند مردم ما را از اسلام و ولايت جدا كند گفت: ملت ايران در اين تظاهرات عمق پيوند خويش را با اسلام همراه با ولايت به نمايش گذاشتند.
وي با اشاره به حضور خود در بين راهپيمايان نهم دي ماه گفت: من در برابر شعارهايي كه مردم سرداده و در آن از افراد اسم برده مي‌شد گاها تقاضا مي‌كردم كه اسم كسي را نبرند.اما اين طبيعت مردم ماست به طوري كه چنانچه قانون‌گريزي ادامه يابد، قوه قضائيه و نيروي انتظامي نتوانند اين آتش را خاموش كنند اين ناامني و فتنه چيزي نيست كه مردم آن را تحمل كنند.
وي اضافه كرد: من نگران آن هستم كه مجاري قانوني در فرصتي كه بايد پاسخ منطقي بدهند؛ به موقع پاسخ نداده و صبر مردم تمام شود زيرا مردم ما مردمي ولايي بوده و رهبري را نايب امام زمان خود مي‌دانند و حريم ايشان را نگه مي‌دارند.
صديقي با بيان اينكه مقام معظم رهبري همواره دعوت به اعتدال و آرامش مي‌كنند و هر نوع حركت افراطي خلاف رضاي رهبري است، گفت: مردم ما امروز رهبري را نائب امام زمان مي‌دانند.
صديقي در بخش ديگري از سخنانش به توافق مجلس و دولت در خصوص لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: البته اين كار، كار دولت تنها نيست بلكه بايد از قبل برنامه‌ريزي شده و از نظرات اساتيد دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده شود تا خسارت‌هاي آن در مرحله انتقالي، كه كم‌وبيش قهري است را كاهش دهند.

هیچ نظری موجود نیست: