۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

مصطفی کریم بیگی یکی از شهدای عاشورای خونین در ایران

..






مصطفی کریم بیگی یکی از شهدای عاشورای خونین در ایران

شهید مصطفی کریم بیگی، جوان ۲۷ ساله، یکی دیگر از شهدای عاشورای خونین است که به دست نیروهای حکومت به شهادت رسیده است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر مصطفی کریم بیگی در روز عاشورا در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان سپرده است.
از روز عاشورا تاکنون خانواده کریم بیگی از وضعیت وی هیچ گونه اطلاعی نداشته و درحالیکه تصور میکردند وی در روز عاشورا دستگیر شده و اکنون در زندان به سر می برد، هفته گذشته عکس و پیکر او را در پزشک قانونی شناسایی کرده اند.
از روز عاشورا تا هفته گذشته مسئولین هیچ پاسخی در مورد وضعیت مصطفی به خانواده کریم بیگی ارائه نمی کردند. اکنون نیز پس از مشخص شدن کشته شدن مصطفی کریم بیگی در روز عاشورا این خانواده به شدت تحت فشار قرار گرفته اند.
ماموران وزارت اطلاعات برای تحویل جسد مصطفی کریم بیگی این شرط را برای خانواده گذاشتند که مراسم دفن و ختم باید در خارج از تهران برگزار شود درحالیکه وی ساکن محله امیریه تهران بوده است. بر اثر فشارها خانواده کریم بیگی مجبور به پذیرش این شرط شدند.
بالاخره در غروب روز سه‎شنبه ۲۲ دی ماه به طور ناگهانی به خانواده اطلاع داده شد که فقط پدر، مادر و خواهر شهید برای خاکسپاری میتوانند حضور داشته باشند و در غروب آفتاب، پیکر شهید کریم بیگی در شهریار به شکل مظلومانه ای به خاک سپرده می شود.
نهایتا در روز جمعه ۲۵ دی ماه در یکی از شهرک های شهریار برای این شهید مراسم ختمی برگزار گردید که در آن حال مادر و خواهر شهید بسیار نامساعد بوده و آنها از همگان می خواستند که نگذارند خون این شهید پایمال گردد.
در عاشورای خونین امسال در ایران نیروهای نظامی، مردم تهران را به خاک و خون کشیدند. بنابر آمار رسمی نیروی انتظامی هشت نفر و بنابر آمار غیررسمی نزدیک به ۳۵ به کشته شده اند.


هیچ نظری موجود نیست: