۱۳۸۷ فروردین ۱, پنجشنبه

ازانتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل حمایت می‌ك



مك كین:ازانتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل حمایت می‌كنم!- حمايت احزاب امريکاي لاتين از حقوق هسته يي ايران
ازانتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل حمایت می‌كنم

جان مك كین در تازه‌ترین اظهار نظر خود تصریح كرد كه از موضع اسراییل مبنی بر این‌كه بیت‌المقدس پایتخت این كشور یهود باشد، حمایت می‌كند.
‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان مك كین،كاندیدای اصلی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریكا پیش از سفر به اسراییل اظهار داشت: از انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل حمایت می‌كنم.
موضوع انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل به یكی از سخت‌ترین مناقشات خاورمیانه طی چند دهه‌ی گذشته تبدیل شده است.این در حالی است كه بیت‌المقدس در اصل به فلسطینی‌ها تعلق دارد و مقامات رژیم صهیونیستی با اتكا به زور و كشتار مردم فلسطین قصد دارند بیت‌المقدس را پایتخت خود اعلام كنند. مك كین كه در اردن به سر می‌برد، در ادامه گفت همچنین از طرح صلح خاورمیانه حمایت می‌كند.
وی اضافه كرد: متعهد هستم كه از طرح صلح خاورمیانه میان اسراییل - فلسطین حمایت كنم و این موضوع را به یكی از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های سیاسی قرار بدهم. می‌دانم كه مردم فلسطین و اسراییل خواهان حصول توافق مسالمت‌آمیز میان دو طرف هستند. از سوی دیگر مك كین كه به اردن سفركرده است با عبدالله دوم پادشاه این كشور دیدار و گفت‌وگو كرد.
ايسنا

حمايت احزاب امريکاي لاتين از حقوق هسته يي ايران

گروه سياسي؛احزاب چپ امريکاي لاتين از حقوق هسته يي ايران حمايت کردند. به گزارش ايسنا در قطعنامه يازدهمين همايش سالانه احزاب کار تحت عنوان «احزاب و جامعه جديد» که در مکزيکوسيتي برگزار شد از حقوق هسته يي ايران حمايت به عمل آمد. در اين همايش که با حضور 800 نفر از نمايندگان 134 حزب چپگرا از 35 کشور جهان برگزار شد، شرکت کنندگان همچنين به اتفاق آرا به تشکيل کميته امريکاي لاتيني همبستگي با ملت ايران راي دادند. محمدحسن قديري ابيانه سفير جمهوري اسلامي ايران در مکزيک طي سخنراني در نشست افتتاحيه اين همايش، به گزارش اخير مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر عدم مشاهده هرگونه انحرافي از سوي جمهوري اسلامي ايران به سمت برنامه هاي غيرمسالمت آميز و همچنين اعتراف سازمان هاي اطلاعاتي امريکا مبني بر عدم حرکت ايران در مسير ساخت بمب اتمي اشاره کرد و افزود؛ با اين همه، متاسفانه باز هم شاهد تلاش بدون منطق امريکا و برخي از هم
پيمانان آن براي اعمال تحريم عليه ملت ايران هستيم

هیچ نظری موجود نیست: