۱۳۸۷ آبان ۳۰, پنجشنبه

جنبش کارگری ومروری براعتصابات واعتراضات کارگران


جنبش کارگری ومروری براعتصابات واعتراضات کارگران درایران!

روزشمارسه ماهه دوم سال

(ماههای تیر– مرداد – شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰۰۸ )



امیر جواهری لنگرودی
amirjavaheri@yahoo.com
آبان ۱۳۸۷- نوامبر۲۰۰۸



مقدمه :
آنچه در زیرازنظر شما می گذرد، بازتاب فعل وانفعالات جنبش کارگری و خاصه اخبار کارگری وگزارشات مبارزات بخش های فعال مزد و حقوق بگیران ، کارمندان ، پرستاران و معلمان ایران که طی سه ماهه دوم سال ۱۳۸۷، در مجموعه۷۳۰ خبر فراهم آمده ، به نظرتان می رسد.
در این مجموعه ما با اخبار کودکان خیابانی کار و گزارشات چندی از وضعیت آنان و همین طور اوضاع زنان و پشتیبانی دانشجویان از مبارزات کارگران ایران درعرصه های مختلفی از اعتصابات ، اعتراضات ، تجمعات کارگران در درون کارخانه ها ، در برابر دفاتر کارفرماها ، راه پیمایی ها ، راه بندان ها و اجتماع در برابر مجلس ، دادگستری ، استانداری ها ، فرمانداری ها و غیره روبرو می شویم که طی سه ماهه دوم سال ۱۳۸۷، از خبرگزاری های ایران ( دسترنج – ایلنا – ایسنا – مهر – و...) و تشکل ها ، نهادها و سایت های مستقل داخل و خارج فراهم آمده و به نظرتان می رسد.

اخبار کارگران البرز ،هفت تپه ، دشواری زندگی کارگران در عسلویه ، فشار به کودکان کاردر سطح خیابانها ، کار خانگی زنان ، مسئله خصوصی سازی ها ، تعطیلی واحد ها و اخراج های بیرویه کارگران در سطوح واحد های تولیدی کارخانه ای و کارگاهها ، وضعیت اسفبار کارگران قراردادی ، گرانی اجناس و دشواری زندگی زحمتکشان شهری و روستایی ، خشکسالی زمین و نابودی محصولات کشاورزی و تورم افسار گسیخته طی همین سه ماهه دوم سال و نبودن تامین اجتماعی لازم برای کارگران ، گسترش اخبار دستگیری ها وبازداشتها ، همه و همه مضمون روز شمار سه ماهه دوم سال ۱۳۸۷را همچون سه ماهه اول پوشش می دهد.

نکته پایانی اینکه ؛ تلا ش ما این خواهد بود که در آینده جدول آماری استنتاج های خود پیرامون روز شمارسه ماهه اول و دوم سال ۱۳۸۷ را فراهم آوریم . از فرصت استفاده می کنم . یاد آوری این نکته را ضروری می دانیم که اخبار فوق بخشا با ذکر منابع از خبرگزاری های داخل کشور و سایت ها و بلاگ های مستقل کارگری و سیاسی داخل و خارج عینا قید شده است.
از همه تشکل های کارگری داخل که به ما مستقیما خبر میرسانند ، تشکر خود را اعلام میداریم . باشد که جمع آوری مجموعه این اخبار و آرشیو آن ، بتواند در بهره وری جمعی از این اقدام موثر افتد !

هیچ نظری موجود نیست: