۱۳۸۷ آذر ۲۸, پنجشنبه

بازی پرتاب کفش بسوی بوش :


بازی پرتاب کفش بسوی بوش :

http://blog.zanorg.com/index.php

http://www.kroma.no/2008/bushgame
---------------------------------------------

«خبرنگاری که به بوش کفش پرتاب کرد به دستگاه قضايي تحویل داده شد»

راديو فردا : به گفته ژنرال قاسم عطا، سخنگوی نهاد مسئول حفظ امنیت در بغداد، منتظرالزیدی، خبرنگاری که به سوی رئیس جمهوری آمریکا کفش پرتاب کرد، به قوه قضائیه عراق تحویل داده شده است.
بر اساس این گزارش، این خبرنگار ابتدا توسط ماموران محافظ نوری المالکی، نخست وزیر عراق در اتاق کنفرانس خبری بازداشت شد و سپس در اختیار فرماندهی ارتش عراق در بغداد قرارگرفت و اکنون به قوه قضائیه تحویل داده شده است.
به گفته سخنگوی وزارت کشور عراق، ممکن است اتهام های اهانت به رهبر یک کشور خارجی و نخست وزیر عراق به این خبرنگار وارد شود.
مجازات چنین اتهام هائی حداکثر تا دوسال زندان است.
از سوی دیگر رئیس اتحادیه خبرنگاران عراق امروزبا «عجیب و غیر حرفه ای» توصیف کردن رفتار این خبرنگار ۲۹ ساله، ابراز امیدواري کرد که دولت عراق، به گفته وی، اشتباه این خبرنگار را ببخشد و آزادش کند.

«بازو و دنده هاي خبرنگار کفش پران به سوی جرج بوش، شکسته است»

برادر ِ منتظر الزیدی، خبرنگار عراقی که درجریان کنفرانس خبری رهبران عراق و آمریکا در بغداد، کفش هایش را به سوی جرج بوش پرتاب کرد، می گوید چند دنده و یک بازوی برادرش شکسته است.
ضرغام الزیدی گفته است نمی داند که این جراحات هنگام یورش ماموران امنیتی به برادرش، پس از پرتاب کفش هایش در هنگام برگزاری کنفرانس، به او وارد شده یا پس از آنکه توسط ماموران امنیتی عراقی بازداشت شد.
به گفته برادر اين خبرنگار عراقي، منتظر الزيدي در بازداشت ماموران امنیتی عراق در محوطه امنیتی موسوم به منطقه سبز، در مرکز بغداد، نگهداری می شود.

گاردين: بوش بايد منتظر پرتاب لنگه کفش در کشور خود نيز باشد

تهران - گاردين نوشت : بعد از انتشار گزارشهاي آتي کنگره و دولت جديد آمريکا از جنگ عراق، جورج بوش بايد منتظر پرتاب کفش از سوي مردم خود باشد، چنانکه در گذشته نيز برخورد اعتراض آميز مشابه پرتاب توپ سافت بال به سمت خود را در واشنگتن بخوبي تجربه کرده است.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، روزنامه گاردين در تفسيري در شماره روز سه شنبه خود با توجه به حرکت اعتراض آميز "منتظر الزيدي " خبرنگار عراقي در پرتاب لنگه کفش به سمت بوش رئيس جمهور آمريکا، مي نويسد: حرکت الزيدي تجسم احساسات مردم عراق در سراسر اين کشور بود. تظاهرات اعتراض آميزي که مردم عراق در خيابانهاي اين کشور در پي اين حرکت اعتراض آميز خبرنگار عراقي برپا کردند و اعلام حمايت خبرنگاران عرب همه دال بر وجود احساس مشترک و همدردي با الزيدي بود.
گاردين با تقبيح برخورد سرکوبگرانه مقامات آمريکايي و دولت عراق با اين خبرنگار باشهامت و معترض عراقي مي نويسد: بسياري از رسانه ها از جمله شبکه تلويزيوني که الزيدي در آن کار مي کند رفتار خشن و دستگيري الزيدي را با رفتار سرکوبگرانه حکومت "صدام حسين " با ناراضيان مقايسه کرده است .

دختر قذافی به خبرنگار "کفش انداز" جایزه داد

سازمان خیریه "واعتصمو" که توسط "عایشه قذافی" دختر "معمر قذافی" رهبر انقلاب لیبی اداره می شود، به خبرنگار عراقی داد که طی کنفرانس مطبوعاتی کفش های خود را بسوی "جرج بوش" رئیس جمهور آمریکا پرتاب کرده بود، مدال شهامت داد.
"سازمان واعتصمو تصمیم گرفت به منتظر الزیدی نشان افتخار دهد... زیرا آنچه که او انجام داد، نماد شکوه حقوق بشر در سراسر جهان است".
به عقیده مسئولین این سازمان، مقامات عراق نیز باید به این گزارشگر تلویزیونی جایزه داده و او را آزاد کنند.
در حال حاضر این خبرنگار به اتهام توهین به رئیس جمهور آمریکا بازداشت شده است.

تاجر عربستانی ده میلیون دلار بابت کفش‌های الزیدی می‌دهد

یک تاجر عربستانی اعلام کرد که حاضر است ده میلیون دلار برای در اختیار داشتن کفش‌های منتظر الزیدی خبرنگار شبکه البغدادیه عراق پرداخت کند.
به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت،‌ تاجر عربستانی ساکن در منطقه عسیر گفت: «قصد دارم کفش‌های منتظر الزیدی خبرنگار عراقی شبکه البغدادیه را که به سمت جورج بوش رییس‌جمهور آمریکا پرت کرد با قیمت پایه ده میلیون دلار بخرم زیرا این کفش‌ها، کفش‌های آزادی است».
وی افزود: «شیوخ طائفه‌ی ما با من اعلام همبستگی کرده‌ و گفته‌اند که حاضرند حتی در صورتی که قیمت این کفش‌ها در مزایده بیش از ده میلیون دلار شد، نیز شرکت کنند».
این تاجر عربستانی گفت: «پول من آماده است و قصد دارم آن را به شکل نقدی در قبال این یک جفت کفش بپردازم، زیرا این کفش‌ها از تمامی مایملک من با ارزش‌تر است. من قصد دارم این کفش‌ها را برای فرزندانم به ارث بگذارم تا در نهایت تبدیل به مزاری به نام آزادی شود».

هیچ نظری موجود نیست: