۱۳۸۷ دی ۳, سه‌شنبه

پرتاب لنگه‌کفش توسط یک خبرنگار در اوکراین

* یک خبرنگار اوکراینی لنگه کفش خود را به نشانه اعتراض به سمت سخنران مراسم افتتاحیه گشایش مرکز اطلاعاتی ناتو در بندر دریای سیاه در این کشور پرتاب کرد
۱ دی ۱۳۸۷
admin
۳۰ آذر ۱۳۸۷یک خبرنگار اوکراینی لنگه کفش خود را به نشانه اعتراض به سمت سخنران مراسم افتتاحیه گشایش مرکز اطلاعاتی ناتو در بندر دریای سیاه در این کشور پرتاب کرد.
به گزارش فارس، این حادثه در دانشگاه آشانسکی، زمانی که «اوله‌ساسکین» طی سخنانی درخصوص حقوق زنان گفت که زنان اوکراینی باهوش تر از مردان هستند و بنابراین برای عضویت در ناتو مناسب تر از مردان هستند، رخ داد.
بعد از این سخنان اهور دمیتریو، خبرنگار اوکراینی لنگه کفش خود را به سمت وی پرتاب کرد.
این خبرنگار معترض در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساسکین درباره ناتو اشتباه می کند و راه تغییر ذهن افرادی از این دست پرتاب کفش به سمت آنها است.
وی همچنیبن پیش بینی کرد پرتاب کفش به مفهومی آشنا در اذهان عمومی برای تحت تاثیر قرار دادن رهبرانشان تبدیل شود.
ساسکین از ملی گرایانی است که از ارتباط نزدیک اوکراین با اروپا حمایت می کند.
این اتفاق پس از واقعه روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی بغداد که طی آن خبرنگار تلویزیون البغدادیه، منتظر الزیدی کفش های خود را به سمت بوش رییس جمهور آمریکا پرتاب کرد، رخ داده است.
اغلب مردم اوکراین فعالیت های نظامی ناتو در صربستان و افغانستان را ناعادلانه می دانند با این حال آن دسته از رهبران اوکراین که حامی ارتباط با غرب هستند به دلیل ترس از افزایش قدرت نظامی روسیه از عضویت این کشور در ناتو حمایت می کنند و امیدوارند که قدرت های خارجی در مواجهه با بحران مالی جهانی از این کشور

هیچ نظری موجود نیست: