۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

مسئولان ‌حاضرند دختر دبیرستانی خود‌ را به ‌عقد موقت ‌درآورند?

ایلنا
بازرس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشكی با زیر سوال بردن ازدواج موقت در كشور و ابراز نگرانی از این مساله گفت: بر اساس چه استدلالی در كشور اسلامی صحبت از ازدواج موقت در میان دختران دبیرستانی به میان می‌آورند؟آیا قصد دارند به این شیوه جامعه و هنجارهایش را بر هم زنند؟ مسئولانی كه صحبت از چنین مسائلی در كشور می‌كنند حاضرند دختر خودشان را به عقد موقت درآورند؟

مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به بحث ازدواج موقت كه این روزها موضوع بحث عده‌ای از مسئولان شده، تاكید كرد: از تمام افرادی كه چنین بحث‌هایی را در كشور اسلامی مطرح می‌كنند سئوال مهمی دارم و آن این است كه وقتی یك دختر در ازدواج‌های موقت ضرر كرده و به اذن پدر نیاز دارد، كدام مرد‌‏‏، زن، پدر و مادر حاضر است كه فرزندش را عقد موقت كند تا او را با دست خودش بدبخت كند؟

او با بیان این مطلب كه هر كس صحبت از ازدواج‌های موقت در كشور می‌كند در جامعه اسلامی نیست، ادامه داد: احكام دینی بر پایه خانواده، استحكام و احترام به این كیان بوده و كسی كه چنین بحثی را مطرح می‌كند اسلام و قوانین جامعه اسلامی را نمی‌شناسد و اعتقادی هم به اسلام ندارد.
رئیس انجمن علمی مددكاران اجتماعی ایران با اشاره به اینكه در دین اسلام استحكام خانواده مطرح بوده و طلاق را تقبیح دانسته و آن را در صورت اجبار طرفین قبول كرده یادآور شد: با این حساب چه كسی به خودش اجازه می‌دهد كه نظر مخالف اسلام بدهد؟ چرا كه با ازدواج‌های موقت دیگر خانواده‌ای وجود نداشته و حساسیت و اعتبار خانواده از بین می‌رود.

مسلمان صحبت از ازدواج موقت نمی‌كند
به گفته اقلیما در صورت رواج این گونه ازدواج‌ها اوضاع كشور از سایر كشورهای خارجی بدتر می‌شود چرا كه جوانان سایر كشورهای اروپایی ابتدا با یكدیگر دوست شده و بعد از انتخاب همسر، ازدواج كرده و سعی می‌كنند تا پایان عمر با هم بمانند در حالی كه با این حساب معیشت كشور ما بدتر می‌شود چرا كه هیچ رابطه‌ای استحكام ندارد.
او با طرح سئوالاتی ادامه داد: چگونه در یك كشور اسلامی بعضی‌ها صحبت از این‌گونه مسایل می‌كنند مگر مسلمان نیستند؟ آیا قصد دارند به این شیوه جامعه و هنجارهایش را بر هم زنند كه صحبت ازدواج و عقد موقت در میان دختران دبیرستانی به میان می‌آورند؟ آیا مسئولانی كه صحبت از چنین مسائلی در كشور می‌كنند حاضرند دختر خودشان را به عقد موقت درآورند؟

وام ازدواج بنای زندگی بر روی هوا است
بازرس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشكی با بیان اینكه آقایانی كه قصد دارند مشكل خود را حل كنند، چنین نظراتی را به افكار عمومی می‌دهند گفت: مشكل اصلی جوانان برای ازدواج، كار است تا وقتی جوانی پایش را از دانشگاه بیرون می‌گذارد و بیكار است، هرگز ازدواج نمی‌كند؛ مسئولان حكومتی و نماینده‌های مجلس قبل از ازدواج چنین طرح‌هایی من در‌آوردی، مخارج جوانان را با درآمدها و حقوقشان برابر می‌كنند چرا كه دولت‌ها موظف به تولید كار هستند نه تولید طرح‌های منسوخ در كشور.
اقلیما در بخش دیگری از اظهاراتش به ایلنا با اشاره به دادن وام به جوانان در آستانه ازدواج یادآورشد: دولت وظیفه مهم‌تری دارد و آن هم رفع مشكلات كار جوانان است نه دادن وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج؛ همه جوانان در آستانه ازدواج هستند اما پشتیبان و سرپناه ندارند؛ اگر برنامه‌ریزی‌های كشور غلط و تورم بالا است، نباید با پاك كردن صورت مسئله اصلی، با دادن وام به جوانان و یا طرح ازدواج‌های موقت آنها را به روی آوردن زندگی‌های مشتركی كه روی هوا بنا می‌شود، ترغیب كرد.

ازدواج‌های مكرر آسیب روحی ایجاد می‌كند
رئیس انجمن علمی مددكاران اجتماعی ایران با اعلام اینكه هیچ كشوری برای ازدواج به جوانانش وام نمی‌دهد تصریح كرد: با قرض نمی‌توان زندگی كرد چرا كه ازدواج به زور، و قرضی كه با پنج میلیون تومان وام شروع می‌شود و جوان با همین مبلغ تحریك به ازدواج می‌شود، مشكل مالی دارد و ازدواج دوام پیدا نمی‌كند.
او افزود: وقتی دختر یا پسری به طور موقت و مكرر ازدواج می‌كند، از نظر روحی آسیب دیده و اعتقادی به خانواده ندارند و به طور حتم مورد سوء استفاده هم قرار می‌گیرند چرا كه جامعه مثل یك زن بیوه و مطلقه به او نگاه می‌كند كه سهل‌الوصول است.

نیاز جنسی در جوانان 10 درصد است
اقلیما در ادامه با اشاره به آسیب‌هایی كه در ازدواج‌های موقت پنهان شود و اظهاراتی كه در مورد پوشش دادن رفتارهای جنسی در راستای ازدواج‌های موقت می‌شود تاكید كرد: تمام جوانان كشور ممكن است به روابط جنسی نیاز داشته باشند اما رابطه جنسی 10 درصد است بلكه 90 درصد دیگر به نداشتن یك هم‌زبان و سنگ‌صبوری در زندگی‌شان است كه آنها را عذاب می‌دهد؛ مسئولان كشورنباید خانواده‌ را بر اساس روابط جنسی پایه‌گذاری و طراحی كنند.
او افزود: امیدواریم ابتدا 90 درصد مشكل فوق جوانان حل شود و دیگر نیازی نیست كه برای 10 درصد بقیه كه همان نیاز به روابط جنسی است،‌خانواده را به آتش بكشیم.

هیچ نظری موجود نیست: