۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

گزارشی از آخرين وضعيت مصطفی سليمی، زندانی سياسی محکوم به اعدام،


خبرگزاری هرانا – حقوق شهروندان، انديشه و بيان: مصطفی سليمی يکی از ۱۷ زندانی سياسی محکوم به اعدام در کردستان است که شرح مختصری از وضعيت وی در پی می آيد.
به گزارش کميته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، مصطفی سليمی ( ايلويی ) فرزند عبدالله، اهل روستای ئيلوو منطقه تيلکو از توابع شهرستان سقز است که در سال ۱۳۸۰ به عضويت يکی از احزاب اپوزيسيون کرد درآمد و به مدت سه سال به همکاری با حزب مورد اشاره پرداخت.
نهايتاً نامبرده از اواخر سال ۱۳۸۲ به همکاری خود با آن حزب پايان داده و متعاقباً در منزل يکی از اقوام خود در شهر نهاوند واقع در استان لرستان ساکن شد. نيروهای امنيتی در همان زمان اقدام به بازداشت آقای سليمی کرده و پس از انتقال به اداره های اطلاعات و دادگاههای سنندج و سقز، حکم اعدام به اتهام اقدام عليه امنيت کشور از طريق محاربه صادر و به وی ابلاغ شد.

تقاضای فرجام آقای سليمی در دادگاه و سپس کميسيون عفو و بخشودگی قوه قضائيه رد شد و همچنين نامبرده مدتی را در زندان رجايی شهر کرج به صورت تبعيد سپری کرد، اين شهروند سقزی که دارای يک فرزند است، هم اکنون با حکم قطعی اعدام در زندان مرکزی سقز به سر می برد.

نامبرده طی ماههای اخير به صورت مستمر با مشکلات جسمی و بيماری روبه رو بوده و اين موضوع باعث تضعيف ايشان از لحاظ جسمی شده است، تقاضای اين زندانی برای رسيدگی پزشکی نيز با بی تفاوتی مسئولان زندان بی نتيجه مانده است.

هیچ نظری موجود نیست: