۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

برگزاری غیرقانونی دادگاه مجید توکلی در شتاب برای برخورد با دانشجویان

امیر کبیر-۱۹ دی ۱۳۸۸

پرونده مجید توکلی در اقدامی شتاب زده و روندی غیرقانونی به دادگاه فرستاده شده و دادگاه وی نیز در روز یکشنبه 13 دی ماه بدون حضور وکیل تشکیل شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر اتهامات مجید توکلی در این دادگاه چهار مورد ذکر شده است که عبارتند از: "فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروهای مخالف دولت"، "توهین به رهبری"، "توهین به رئیس جمهور"، "اجتماع به قصد اقدام علیه امنیت ملی".

این دادگاه در حالی بدون حضور وکیل مدافع مجید توکلی برگزار شده است که قاضی صلواتی اجازه دفاع به وی را نداده و در چندین مورد صحبت های مجید توکلی را قطع کرده است که در پی آن درگیری‌های لفظی نیز رخ داده است.


بخش کوتاهی از دادگاه مجید توکلی از شبکه خبر صدا و سیما پخش شد که در آن قاضی صلواتی، قاضی شعبه 15 دادگاه انقلاب از وی می پرسید: «اگر بدون برنامه ریزی اونجا بودی چه طور با چادر و مقنعه رفتی بیرون؟ مجید توکلی نیز جواب می دهد که این کار نیازی به برنامه ریزی خاص نداشت.» پس از آن مدعی العمومی اتهامات مجید توکلی را قرائت کرد.


مجید توکلی پس از این دادگاه و با‌گذشت یک ماه از بازداشت، برای اولین بار با خانواده اش تماس داشته و خبر برگزاری دادگاه را تأیید کرده است. توکلی به خانواده خود اعلام کرد: «ظاهرا قرار بر این بوده که این دادگاه به صورت کامل فیلمبرداری و پخش شود که به دلیل بحث لفظی با قاضی در خصوص روند بازپرسی و دادگاه روند آن خوب پیش نرفته و فیلم پخش نشده است».

مجید توکلی در تماس با خانواده خود تأکید کرده است که مراحل دادگاه به پایان رسیده و حکم نیز تقریبا مشخص است.

علیرغم مراجعه وکیل مدافع مجید توکلی به شعبه 15 دادگاه انقلاب پس از برگزاری این دادگاه نمایشی، قاضی صلواتی اطلاعی از وضعیت پرونده در اختیار وی قرار نداده است.


برگزاری شتاب‌زده و غیرقانونی دادگاه مجید توکلی پس از احتمال سرگرفتن اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

قضات وابسته قوه قضائیه از جمله قاضی صلواتی که در هماهنگی کامل با سپاه پاسداران و بخش‌های مختلف دولت طی چندماه اخیر احکام غیرقانونی سنگینی برای مردم معترض صادر کرده اند، اکنون قصد دارند تا با صدور احکام سنگین برای دانشجویان مانع از اعتراضات دانشجویان به وضعیت کشور شوند.

هیچ نظری موجود نیست: