۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

حمله ‌لباس ‌شخصی‌ها به‌ مسجد آیت‌الله ‌دستغیب + عكس

دیشب مسجد قبا پذیرای عزیزانی بود كه فرزندانشان را تقدیم انقلاب اسلامی كرده بودند. پدران ومادران شهدا هر یك با در دست داشتن عكسهای عزیزانشان به مسجد آمده بودند چهره ای كه از این عكسها در ذهن نویسنده است گویای این مطلب بود كه گویی امشب شهدا به مسجد آمده بودند و ما را مورد خطاب قرار می دادند كه از خدا بخواهید شهادت نصیبتان گردد شهیدانی چون مصطفی مرادی، حبیب روزیطلب، محمود اسدی، ابراهیمی، برزگر، اسلام نسب و...

به گزارش برهان نماز مغرب وعشا به امامت حجة الاسلام والمسلمین ترابیان اقامه شد و پس از نماز یكی از طلاب آیت الله دستغیب كه سالیان زیادی مسئولیتهای اجرائی در كانونهای فرهنگی مساجد را داشته است به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در بخشی از سخنانشان با اشاره به اینكه متولی و همه كاره مسجد امام جماعت است و هر تصمیمی باید با جلب نظر امام جماعت باشد گفت: در رساله عملیه مقام معظم رهبری آمده است كه: شخصی از ایشان سئوال می كند كه اگر جنابعالی یك فتوایی داده باشید كه با فتاوای سایر مراجع تفاوت داشت تكلیف ما در این موارد چه می باشد؟ رهبری انقلاب در پاسخ می فرمایند: در فتاوای فردی خودتان به مرجع خود رجوع كنید اما در مسائل اجتماعی وكلان، حكم، حكم ولی امر مسلمین است (یعنی همان حكم حكومتی).

حال سخن بنده خطاب به این مهمانان عزیز این است كه چطور در صدد توجیه این مسائل هستید؟! شما كه مدعی حمایت از ولایت فقیه هستید اگر بر رد مطالب بنده دلیلی دارید ارائه دهید و به ما نشان دهید. شما فكر می كنید كه اگر مقام معظّم رهبری حكم حكومتی صادر كنند حضرت آیت الله دستغیب با این حكم مخالفتی می كنند؟ آیت الله دستغیب كسی است كه تمام زندگی اش را وقف انقلاب و ولایت كرد. بحث ما بحث استدلال ومنطق است بحث دو دوتا چهارتا است حالا شاید كسی هم پیدا شود و بگوید دو دوتا می شود پنج تا خوب با چنین شخصی با چه زبانی می شود صحبت كرد.

پس از سخنرانی ایشان حضرت حجة الاسلام والمسلمین ترابیان به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان در بخشی از سخنانشان فرمودند: عزیزان ما در بازار نیستیم ، در خیابان نیستیم، ما در خانه خدا هستیم و باید احترام صاحب خانه را نگه داریم مبادا در این مكان مقدّس به مومنین تهمت بزنیم در یك روایتی آقا رسول الله (ص) می فرمایند: بعضی از تهمت هایی كه انسان به مومنین می زند موجب این می شود كه تا صد سال عبادت او هبط شود.

دوستان عزیز انشاء الله همه ما عامل به این دستورات باشیم، مبادا نسبت به مومنین اذیّت وآزاری از جانب ما صورت گیرد، مبادا نسبت به مومنین اهانتی از جانب ما صورت گیرد.

در روایتی وجود شریف پیامبر اكرم(ص) می فرمایند: اگر كسی اذیّت كند به مومن و دل او را بلزاند بعد بیاید همه دنیا را در عوض اذیتی كه به مومن كرده است عطا كند، این كفاره اذیتی كه كرده است نمی شود.

ایشان در بخشی از سخنانشان فرمودند: مسجد محل یاد خداست نخوانید در این خانه غیر خدا را وسعی كنید اجتماعتان در مسجد برای ضدّیّت نباشد.

با وجود سخنرانی ایشان و دعوت به یاد خدا در مسجد و تهمت نزدن به مومنین عده ای خودسر كه جمعیّتشان در حدود 20 الی 30 نفر بود طبق روال شبهای قبل شروع سر دادن شعار كردند.

اصحاب مسجد كه شاهد چنین صحنه ای بودند با شعارهای : الله اكبر، یاحسین، حیدر، ابالفضل علمدار مرجع ما نگهدار، هیهان من الذلة، خونی كه در رگ ماست هدیه به مرجع ماست ،شروع به سر دادن شعار كردند بطوریكه صدای این اقلّیت خودسر به گوش نمی رسید. خانواده های شهدا با در دست گرفتن عكس عزیزانشان گرداگرد این عده طواف می كردند وبا شعار یا حسین یا حسین به عزاداری پرداختند وباعث پراكندگی این جمع و در نهایت خروج آنها از مسجد شدند.

این گروه كه به شدّت عصبانی شده بودند و فكر نمی كردند كه با عزاداری و یا حسین یا حسین آنها را به بیرون هدایت كنند در بیرون مسجد شروع كردند به شعار دادن بر علیه مرجعیّت واصحاب مسجد و در اقدامی دیگر به سوی اصحاب مسجد سنگ پرانی كردند كه متاسفانه این اقدامات خودسرانه موجب مصدومیت چند نفری از طلاب و اصحاب مسجد شد.
اصحاب مسجد برای در امان ماندن از این سنگ پرانی به شبستان مسجد بازمیگردند كه در همین هنگام بود كه آیت الله دستغیب در تماس تلفنی خطاب به اصحاب مسجد فرمودند:
اگر آنها به شما سنگ پرانی می كنند نهایت ذلّت خودشان را نشان می دهند اینها تكیه گاهی ندارند اما تكیه گاه شما خدایتعالی است شما هم خیلی مواظب باشید و خیلی خودتان را بگیرید و اگر كسی از شما زخمی شده است با مداركی كه ارائه می دهید از آنها شكایت كنید امیدوارم به حق محمد و آل محمد كه پیروز باشید هم در دنیا و هم در آخرت و ذلّت هم برای دشمنان شما باشد ببركت صلوات بر محمد وآل محمد.
درگیریهای دیشب تا حوالی ساعت 10 ادامه داشته كه در نهایت نیروی انتظامی جمع حاضر را كه اقدام به سنگ پرانی می كردند متقاعد می كند كه متفرق شوند.

هیچ نظری موجود نیست: