۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

بگیر، ببند، بکُش، گور خود کنی بدست خود!


داریوش افشار

----------------------------------

هنوز بخوبی بیاد دارم. دورانی که در زمان حکومت محمد رضا شاه در خلال آکسیونهای متعدد و گردهمائی ها، سرودهای انقلابی میخواندیم و روحیۀ مقاومت و پایداری در مقابل بگیر و ببندها و اعدامهای بهترین فرزندان آزدیخواه این مرز وبوم را با طنین سرودهای انقلابی، برافراشته نگاه میداشتیم.

رژیم سلطنتی گرفت! به بند کشید و کُشت! امّا همانطور که تاریخ همیشه گواه آن بوده و خواهد بود، با تمامی این احوال، گور خود را هرچه عمیقتر کند و رهسپار گورستان تاریخ شد!

حکومت اسلامی آیا کمترین درسی را از تاریخ گرفته است؟ آیا کفتارانی از قبیل احمد جنتی، احمد خاتمی، صدیقی، لاریجانی و دیگر خفاشان و جنایتکاران حکومت اسلامی خبر ندارند که جبر تاریخی چه سرنوشتی را در انتظار آنان قرار داده؟ بدون شک پاسخ مثبت است! البته که تمامی حاکمان و سردمداران رژیم به این واقعیّت تاریخی "اشراف" دارند. بخشی از آنان (تمامیّت خواهان به رهبری علی خامنه ای) با امید به ایجاد نهایت رعب و وحشت و با تکیه بر آیات قرآنی و اشائۀ خرافات و برانگیختن کینه در میان "امّت اسلامی" بر علیه "کافران" و "منافقین" و دیگر واژه های شنیع اسلامی که حتی تا بروی کار آمدن این رژیم، کمتر کسانی با اینگونه واژه ها آشنائی داشتند، آنقدر مست قدرت نابهنگام خود هستند که حاضرند تاریخ که سهل است، حتی آینده را به چالش بکشند! آنان بدون هیچ ابائی، با نام "حکومت مهدی" و "اسلام ناب محمّدی" و با رجوع به آیات قرآن، میکُشند و به قاتلین و جنایتکاران "دست مریزاد" میگویند! آنان بخوبی آگاهند که یکقدم عقب نشینی بمعنای مرگ محتومشان محسوب میشود و بنابراین، تنها با اعدام و جنایت و بعبارتی دیگر، فقط با اعمال "النصر بالرعب" میتوانند حیات منحوسشان را ادامه دهند. جنتی جنایتکار خود بوضوح اعتراف کرد که "اگر بیشتر نکشند، وضعشان از این هم بدتر خواهد شد"! بوجود آوردن فضای رعب و وحشت در عرصۀ جامعه، تنها راهی است که این جنایتکاران خوب میشناسند و آنرا به اجرا میگذارند.

از سوی دیگر، هم مسلکان "نخبه" و "دوراندیش" همین سیستم حکومتی، امّا از نوع کمی به اصطلاح رقیقتر آن، یعنی حافظان همین حکومت جنایتکار اسلامی، امّا از نوع "اصلاح شده" آن ، که سردمداران آنان میرحسین موسوی و مهدی کروبی هستند، با وحشت از سرنگونی نظام جهل و جنایتشان که پایه گذار آن یکی از بزرگترین جنایتکاران بر علیه بشریّت یعنی روح الله خمینی بود، اینروزها بطور سیستماتیک بیانیه پشت بیانیه صادر میکنند و سعی در به بیراهه کشاندن و مهار جنبش آزادیخواهانۀ مردم را دارند.

اینان با تظاهر در قرار دادن خود در میان خیزش عظیم کنونی مردم هیچ هدف دیگری جز مهار این جنبش مردمی را که دیگر سیاست "النصر بالرعب" را بر نمیتابد و هرروز شجاعتر و بیباکتر از روز پیش غبار ترس را از خود میتکاند، دنبال نمیکنند.

کروبی همچنان بیانیه صادر میکند و به امام جنایتکارش مینازد! او خوب میداند که مردم در 22 بهمن انزجار و نفرت خودرا از این رژیم جنایتکار بشکلی حماسی به نمایش خواهند گذاشت. از همین رو، او مردم را به برگزاری یک "راهپیمائی آرام و با صلابت" دعوت میکند. او همچنان با زیرکی سعی در این دارد که خیزش کنونی مردم بستوه آمده بر علیه کلیّت این نظام و خواست براندازی آن از طرف مردم و برقراری یک نظام مبتنی بر روابط انسانی را به صرفأ اعتراض به نتایج "انتخابات" تقلبی نزول دهد!

کروبی با مارموزی خاص خود هنوز شعار "رأی من کو؟" را به خاطر مردم میاورد! پنداری کروبی سیلاب خشم و اقتدار توده ها در روز 16 آذر و , عاشورا را ندید!

آقای کروبی، مردم ماههاست که از شعار "رأی من کو؟" عبور کرده اند. چرا یکبار هم که شده شعار "مرگ بر دیکتاتور" را که بسیار وسیعتر از "رأی من کو؟" به شعار محوری مردم تبدیل شد عنوان نمیکنید؟ مگر ادعا ندارید که با مردم هستید؟ مردم ماههاست که فریاد میکشند " خامنه ای قاتله، ولایتش باطله"! شعارهای "مرگ بر خامنه ای" را که دیوارهای شهرها را تزئین کرده است را نمیبینید؟

باز ادعا دارید که مردم بدنبال رأی ملا خور شدۀ خود میگردند؟ زهی بیشرمی و وقاحت!

بیانیۀ 14 بهمن مهدی کروبی مانند بیانیه های پیشین او، همچنان به "حفظ نظام" و تکیه بر اجرای مصوبات قانون اساسی آنرا دارد. تو گوئی که در طی این 31 سال، این نظام و قانون اساسی آن نبوده که اکثریّت قاطع مردم ایران را به خاک سیاه نشاند و اینک پس از 31 سال مردم بستوه آمده فریاد "دیگر بس است" را با شجاعتی بینظیر که تمامی جهان را به تحسین واداشته در خیابانهای ایران بنمایش گذاشته اند.

آقای کروبی، نظام محبوب شما فقط در خلال همین 7 یا 8 ماه نبوده که آنطور که شما در بیانیۀ 14 بهمن خود مینویسید: " سرکوب، بازداشت و زندان فله ای فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و دانشجویان، دادگاه های نمایشی، اعدام و اعمال مجازات های سنگین و ایجاد فضای امنیتی" کرده است. تمامی این جنایات از همان روز اوّل حاکمیّت جمهوری اسلامی وبا رهبری خمینی محبوب شما و آقای میرحسین موسوی آغاز شد. فرمان قتل عام زندانیان سیاسی و جنایت بر علیه بشریّت در دهۀ 60 توسط شخص امام محبوب شما صادر شد! شما فکر میکنید که به شعور کدامین مردم توهین میکنید؟

واقعیّت این است که حکومت اسلامی علیرغم فریب و تزویری که از سوی عناصری چون موسوی و کروبی برای حفظ آن بکار گرفته اند، چاره ای جز اعمال سیاست "النصر بالرعب" ندارد.امّا دریغا که دیگر ترس و وحشت در میان مردم جای خود را به دلیری و شجاعت و دادن بها برای آزادی داده است.

بیانیۀ 14 بهمن مهدی کروبی آخرین تلاشهای مذبوهانۀ رژیمی را منعکس میکند که هر چه بیشتر میگیرد، میبندد و میکشد، مردم آزادیخواه آگاهانه تر و مصمم تر و متشکلتر خود را برای سرنگونی آن خود را آماده تر میکنند. 22 بهمن امسال، یک نقطۀ عطف تاریخی و سرنوشت ساز در مبارزات مردم ایران برای به گور سپاردن جانیان نظام ضذ بشری اسلامی خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: