۱۳۸۷ دی ۱۸, چهارشنبه

واكنش فلسطيني‌ها به طرح آتش بس 3ساعته اسرائيل



:شبكه‌ خبرى الجزيره از آتش‌بس موقت سه ساعته اسرائيل در نوار غزه و مخالفت گروه‌هاى فلسطينى با اين نوع آتش‌بس خبر داد به گزارش ايسنا، خبرنگار اين شبكه‌ تلويزيونى با ارائه‌ گزارشى اظهار داشت: به دنبال گسترش حملات نظامى اسرائيل به مناطق مختلف فلسطينى از جمله مدارس تحت نظارت سازمان ملل و محكوميت گسترده‌ى جهانى نسبت به اين حملات و نيز گسترش خسارت‌هاى جانى سربازان اسرائيلى در درگيري‌هاى مسلحانه با نيروهاى مقاومت اسلامى ساعتى پيش كميته‌ امنيتى دولت اسرائيل با تشكيل جلسه‌ فوق‌العاده اعلام كرد اسرائيل با آتش‌بس سه ساعته كه روزانه سه ساعت حملات نظامى در چارچوب اين آتش بس به نوار غزه متوقف خواهد شد موافق است. به دنبال اعلام اين آتش‌بس سه ساعته گروه‌هاى مقاومت اسلامى با اعلام مخالفت خود نسبت به اين آتش‌بس اعلام كردند: اسرائيل در صدد سرپوش گذاشتن بر جنايت‌هاى جنگى خود در نوار غزه مي‌باشد و اين چنين آتش‌بسى از سوى گروه‌هاى مقاومت اسلامى به عنوان آتش‌بس يك طرفه تلقى مي‌شود. اين در حالى است كه روز گذشته جنگنده‌هاى صهيونيستى با هدف قرار دادن چند مدرسه وابسته به سازمان ملل كه مقر استقرار اصلى غيرنظاميان فلسطينى بود و به صورت پناهگاهى براى غيرنظاميان فلسطينى استفاده مي‌شد، منجر به شهادت رساندن شمارى از فلسطينيان شدند. افزايش تلفات رژيم صهيونيستى از سوى ديگر براساس گزارش رسيده از منابع پزشكى اسرائيلى و نيز منابع آگاه فلسطينى تعداد كشته‌شدگان اسرائيلي‌ها از آغاز جنگ تا كنون به 22 كشته و 100 زخمى رسيده است. همزمان با افزايش تلفات سربازان اسرائيلى در جنگ زمينى جنگنده‌هاى اسراييلى تا بدين لحظه اهداف خود از اين جنگ را محقق نساخته كه در راس آن متوقف ساختن حملات موشكى گروه‌هاى مقاومت اسلامى به نقاط مختلف اسرائيل قرار گرفته است. از شب گذشته تا كنون بيش از ده‌ها موشك به مناطق مختلف اسرائيل از جمله اسدود ، پايگاه نظامى تسيلم ، سبيروت و مژدل اصابت كرده‌اند.


همچنين گردان عزالدين قسام شب گذشته با پخش يك فيلم ويدئويى تصاويرى از به هلاكت رسيدن يك سرباز اسرائيلى كه هدف تك‌تيراندازان مقاومت اسلامى فلسطين قرار گرفته بود و نيز منفجر شدن چندين مقر استقرار نيروهاى اسراييلى در مرزهاى نوار غزه را پخش كرد.


سازمان ملل ادعاى اسرائيل را تكذيب كرد اين در حالى است كه سازمان ملل با تكذيب تمامى ادعاهاى اسرائيل نسبت به استقرار سكوهاى موشكى در مدرسه‌ وابسته‌ به آنروا [غزه؛ ده‌ها کشته در حمله موشکی اسرائيل به مدرسه] اعلام كرد :ما در تماس كامل با اسرائيل بوديم و به مقامات مسئول اسراييلى اطلاع داده بوديم كه اين مدارس تنها پناهگاه غيرنظاميان فلسطينى است و هيچ سكوى پرتاب موشك يا نيروهاى مقاومت در اين مدارس وجود نداشته است و به رغم آن اسرائيل اين پناهگاه‌هاى مردمى را مورد هدف قرار داد.

همزمان با ادامه‌ حملات زمينى ،‌هوايى و دريايى اسرائيل به نوار غزه تلاش گسترده‌ ديپلماتيك از سوى كشورهاى اروپايى و عربى براى متوقف ساختن ادامه‌ حملات نظامى به نوار غزه همچنان ادامه دارد. اما به رغم تمامى اين تلاش‌ها هيچ نتيجه‌ ملموسى جهت متوقف ساختن اين جنگ به دست نيامده است به طورى كه نشست شوراى امنيت براى چهارمين بار متوالى جهت صدور قطعنامه براى برقرارى آتش‌بس فورى و متوقف ساختن عمليات نظامى اسرائيل در نوار غزه به شكست انجاميد.

[غزه؛ نشست شوراى امنيت پشت درهای بسته] تداوم محكوميت‌هاى جهانى اين در حالى است كه محكوميت‌هاى جهانى گسترده نسبت به جنايت‌هاى جنگى اسرائيل بر حق مردم مظلوم فلسطين در كشورهاى مكزيك، آرژانتين،‌ انگليس، هند، پاكستان ، ‌افغانستان، مالزي، اردن، ليبي، سودان، الجزاير ادامه دارد. در اين تظاهرات مردم خشمگين با به آتش كشيدن پرچم‌هاى اسرائيل و آمريكا خواهان محاكمه سران اسرائيلى نسبت به جنايت‌هاى جنگى انجام شده در نوار غزه شدند. اين در حالى است كه دولت مصر نيز از طرح مشترك خود با فرانسه براى متوقف ساختن عمليات نظامى در نوار غزه خبر داد. حسنى مبارك رئيس جمهور مصر اظهار داشت: اين طرح مشترك فرانسه و مصر بر متوقف شدن فورى عمليات نظامى در نوار غزه ، استقرار نيروهاى بين‌المللى در اين منطقه و اعلام آتش‌بس فورى متمركز است. عثامه حمدان نماينده‌ حماس نيز در لبنان در واكنش به اين طرح مشترك مصرى و فرانسوى اعلام كرد: جنبش حماس ملاحظاتى نسبت به اين طرح دارد و پس از بررسى آن ملاحظات خود را اعلام خواهد كرد.
18 دی 1387

هیچ نظری موجود نیست: