۱۳۸۷ دی ۱۸, چهارشنبه

حزب کمونیست اسرائیل حملات مرگبار به غزه را محکوم می کند

حزب کمونیست اسرائیل حملات مرگبار به غزه را محکوم می کند
۱۷ دی ۱۳۸۷

حزب کمونیست اسرائیل و هداش (جبهه دمکراتیک برای صلح و برابری) حمله مرگبار امروز نیروی هوایی اسرائیل به نوار غزه را، که منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی شد، محکوم می کنند. حزب کمونیست اسرائیل تمام احزاب کمونیست و کارگری و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را به بسیج علیه این جنایات جنگی اسرائیل فرا می‌خواند و خواهان آن است که جامعه بین‌المللی اسرائیل را مجازات نموده و تزیپی لیونی، ایهود باراک و دیگر رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل را به جرم ارتکاب این جرایم آشکار، که به عنوان بخشی از روند انتخاباتی اسرائیل انجام می‌شود، محکوم نماید.
تارنگاشت عدالت
منبع: شبکه همبستگی
حزب کمونیست اسرائیل حملات مرگبار به غزه را محکوم می کند و خواهان بسیج بین‌المللی علیه این جنایات جنگی اسرائیل است
حزب کمونیست اسرائیل و هداش (جبهه دمکراتیک برای صلح و برابری) حمله مرگبار امروز نیروی هوایی اسرائیل به نوار غزه را، که منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی شد، محکوم می‌کنند. حزب کمونیست اسرائیل تمام احزاب کمونیست و کارگری و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را به بسیج علیه این جنایات جنگی اسرائیل فرا می‌خواند و خواهان آن است که جامعه بین‌المللی اسرائیل را مجازات نموده و تزیپی لیونی، ایهود باراک و دیگر رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل را به جرم ارتکاب این جرایم آشکار، که به عنوان بخشی از روند انتخاباتی اسرائیل انجام می‌شود، محکوم نماید.
حمله نظامی امروز اسرائیل بخشی از محاصره جاری نوار غزه است. اسرائیل از دقایق آخر دولت بوش برای اجرای سیاست مرگبار اما غیرمؤثر استفاده از نیروی نظامی برای ایجاد تغییر سیاسی بهره‌برداری می‌کند.
تظاهرات علیه تهاجم اسرائیل به غزه در شهرهای اصلی اسرائیل سازماندهی شده، و امشب در تل‌آویو، حیفا و ناصریه برگزار خواهد شد. دیروز (جمعه) صدها نفر در راهپیمایی که در میدان مرکزی تل‌آویو در اعتراض به حملات قریب‌الوقع نظامی اسرائیل علیه موشک‌های فلسطینی برگزار شد، شرکت کردند. راهپیمایی به ابتکار «ائتلاف علیه محاصره» و هداش (جبهه دمکراتیک برای صلح و برابری- حزب کمونیست اسرائیل) برگزار شد.
داو خنین Dov Khenin، نماینده پارلمان و عضو هداش و یکی از اعضای رهبری حزب کمونیست اسرائیل گفت: «من پیشنهاد می‌کنم مسیر دیگری را برویم. قدرت ما تراژدی ماست. یک ضربه قوی پایان را نزدیک نمی‌کند. آن‌ها با موشک پاسخ خواهند داد و نهایتاً به یک جنگ تمام عیار متوسل خواهند شد. رفتن به مسیر دیگر، یعنی تقویت آرامش، تضمین آتش‌بس، و پایان دادن به محاصره‌ای است که تنها به متحد شدن جمعیت پیرامون حماس کمک می‌کند.» او گفت: «یک روند صلح واقعی از طریق تشکیلات خودگردان به رهبری عباس. تراژدی این است که چنین صلحی ممکن است. ما فقط باید تمایل داشته باشیم.
خنین افزود: که «مبادله زندانیان، شامل گیلاد شالیت ضروری است.» او در پاسخ به این‌که چرا اسرائیلی‌های کمی مخالف جنگ در غزه هستند، گفت: «مردم امید خود را از دست داده اند. آن‌ها می‌دانند آنچه که اتفاق می‌افند بد است، اما فکر می‌کنند گزینه دیگری ندارند. سرنوشت ما این نیست که قربانی تاریخ باشیم.»
تامار گوزانسکی Tamar Gozansky نماینده سابق پارلمان و یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی گفت: «دو سال پیش، قبل از جنگ لبنان، ما در همین جا تظاهرات کردیم. ما را طرد کردند و خائن خواندند. اما چند ماه بعد، تمام مردمی که ما را مسخره می‌کردند، پلاکادر در دست در میدان رابین به سیاست اولمرت اعتراض کردند. من واقعاً امیدوارم دلیلی وجود نداشته باشد که بگوییم “دیدید به شما گفتیم”».
او قبل از این، در اظهارات دیگری گفت: «یک جنگ تمام عیار در غزه خطرناک و غیرضروری است و جان هزاران نفر را در غزه و نقب غربی به مخاطره می اندازد». او در ادامه گفت: «جنگ راه‌حل مشکل موشک‌های قاسم نیست. راه دیگری وجود دارد: یک موافقت‌نامه ترک مخاصمه واقعی. نه فقط آتش‌بس، بلکه پایان دادن به محاصره غزه و رفع مصایب عظیم یک میلیون و نیم نفر انسان.»

هیچ نظری موجود نیست: