۱۳۸۷ دی ۱۷, سه‌شنبه

تعاریف نسل‌کشی !! چپ های اسرائیلی: مردم می خواهند در صلح زندگی کنند




چپ های اسرائیلی:
مردم می خواهند در صلح زندگی کنند
تل آویو، سوم ژانویه: هزاران نفر از فعالین اسرائیلی، مرکب از چپ ها وعربهای اسرائیلی ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین، دراعتراض به حمله ارتش اسرائیل دست به تظاهرات زدند. Israeli Arabs and left wing activists wave a Palestinian flag and banner during a demonstration of thousands protesting against Israel's military operation in Gaza, in Tel Aviv, Israel, Saturday, Jan. 3, 2009. Poster says the people want to live in peace. AP Photo/Ariel Schalit


http://lemonasion.wordpress.com

اما تعریف سازمان ملل از نسل‌کشیاز اینجا بخوانید.

اینگونه است:
انجام هر یک از اقدامات زیر به منظور نابود کردن یک گروه ملی٬ قومی٬ نژادی یا مذهبی از جمله: کشتن اعضای گروه٬ ایجاد خسارت روحی یا جسمی به اعضای گروه٬ تحمیل کردن عمدی شرایط خاص زندگی به اعضای گروه…
در ادامه‌ موارادی از جمله جلوگیری از زاد و ولد یا انتقال فرزندان گروه به گروه‌های دیگر هم آمده.
به طور ساده٬ نسل‌کشی یعنی تلاش عمدی برای از بین بردن و حذف گروهی خاص از انسان‌‌ها٬ یا تلاش برای کاهش جمعیتشان٬ و یا جلوگیری از رشد آنها.
صرف نظر از اینکه یهودیان چند درصد از زمین‌های فلسطینیان را خریده‌اند٬ وجود یک دولت یهودی و کشور یهودی در سرزمینی با جمعیت یهودی٬ مسلمان و مسیحی بر اصل “اکثریت” استوار است. توجه کنید که از 6 دهه پیش تا کنون با کاهش تعداد اعراب به دلیل مرگ یا آوارگی از یک سو٬ و افزایش تعداد یهودی‌ها به دلیل مهاجرت یهودی‌های سراسر دنیا از سوی دیگر٬ کم‌کم وضعیت جمعیت مناطق اسرائیلی به این شکل در‌آمد:
اعراب: 1,144,000 به علاوه‌ی 270,000 نفر در اورشلیم شرقی و بلندی‌های جولانجمعیت کل: 7,282,000
در صورتی که شرایط
اکثریت برای یهودی‌های ساکن مناطق اسرائیلی از بین برود٬ اصل دولت یهودی زیر سؤال می‌رود و اسرائیلی‌ها از این مسئله نگرانند.بخوانید:

[1][2][3][4][5][6][7][8]


اسرائیل در این زمینه چه اقداماتی انجام می‌دهد؟


1ـ افزایش جمعیت یهودیان از طریق پذیرش مهاجر:دولت اسرائیل از راه‌های گوناگون یهودیان جهان را به مهاجرت به اسرائیل تشویق می‌کند. از جمله صدور شناسنامه‌ی اسرائیلی برای همه‌ی یهودیان جهان و دادن وعده‌های گوناگون.
2ـ تحت فشار قرار دادن اعراب ساکن مناطق اسرائیلیهر از گاهی می‌شنویم که صهیونیست‌های افراطی به اعراب ساکن اسرائیل حمله کرده و باعث آزار آنها شده‌اند. دولت اسرائیل هم برخورد چندانی نمی‌کند. چرا که این آزار و اذیت‌ها اعراب را تشویق به ترک مناطق اسرائیلی می‌کند.
3ـ جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌هایشاندر واقع اسرائیل تنها کشوری است که حق بازگشت آوارگان را برای بازگشت به سرزمین‌هایشان به رسمیت نمی‌شناسد. چرا که بازگشت اعراب به شهر‌های پیشین خود (محدوده‌ی اسرائیل امروز) با برهم زدن ساختار جمعیتی٬ یهودیان را از اکثریت خارج می‌کند.
4ـ حذف مناطق عرب‌نشین از مناطق تحت حاکمیتنمونه‌ی بارز این اقدام٬ تقسیم اورشلیم به دو نیمه‌ی شرقی و غربی است. اسرائیل پایتخت خود را به دو نیمه‌ی عرب‌نشین و یهودی‌نشین تقسیم کرده! [
+] و مانع مهاجرت فلسطینیان از غزه به کرانه‌ی باختری می‌شود. و این به منظور حفظ اکثریت یهودیان است.طبق تعریفی که در ابتدا گفته شد٬ این اقدامات را می‌توان نسل‌کشی دانست.
در شرایط فعلی اسرائیل اصراری بر اضافه شدن کرانه‌ی باختری به مناطق تحت حکومت دولت اسرائیل ندارد. و تنها به ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین و افزایش تعداد یهودی‌های آن منطقه بسنده کرده. چرا که در حال حاظر در صورت اضافه شدن کرانه‌ی باختری رود اردن به مناطق تحت حاکمیت اسرائیل٬ جمعیت اعراب مناطق اسرائیلی به شدت افزایش می‌یابد و اکثریت یهودی را به خطر می‌اندازد. در حال حاظر شهرک‌سازی در کرانه‌ی باختری می‌تواند با خنثی کردن جمعیت اعراب٬ مقدمات تصرف کرانه‌ی باختری را فراهم کند.
این مقاله را بخوانید. در این مقاله آمده که آریل شارون دلیل عقب نشینی از کرانه‌ی باختری و نوار غزه را جلوگیری از بر هم خوردن ساختار جمعیتی اسرائیل بیان کرده!
اما در غزه٬ با توجه به وجود مرز‌های مشخص -بر خلاف کرانه‌ی باختری- و عدم امکان شهرک سازی٬ شاید تنها راه خنثی کردن جمعیت اعراب٬ کشتن آنها باشد! ترجیحاً زنان٬ کودکان٬ و جوانان…

پیشنهاد می‌کنم بخوانید:پنج دروغ بزرگ اسرائیل درباره‌ی حمله به غزهکنسیل حقوق‌بشر سازمان ملل درباره فجایع غزهآغاز سال جدید میلادی و ارتجاع و بربریت غیرقابل تحمل در وب فارسیچرا و چطور درباره فلسطین بنویسیم
پست‌های مرتبط:حقایقی خواندنی در مورد اسرائیل
مشترک شوید:
نوشته شده در شخصی بدون نظر »Tags: فلسطین, نوار غزه, نسل‌کشی, اسرائیل, جنگ, جنایت, حقوق بشر, خاور میانه, صلح, غزه
حقایقی خواندنی در مورد اسرائیل
28 دسامبر, 2008
1ـ اسرائیل در تمام تاریخ تنها حکومتی است که با کشتن آغاز کرده٬ در تمام طول عمر 60 ساله‌ی خود جنگیده٬ و هنوز برای تصاحب باقیمانده‌ی کوچکی از یک سرزمین می‌جنگد.
2ـ اسرائیل تنها جنایتکار تاریخ است که در طول 6 دهه همه‌ی دنیا جنایت‌های او را می‌بینند٬ اما سکوت می‌کنند.
3ـ اسرائیل تنها حکومتی است که جنایتکاران جنگی‌اش سه بار موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل صلح شده‌اند!نخست
: مناخیم بگین٬ که در زمان
کشتار دیر یاسین توسط گروه شبه نظامی ایرگون٬ رهبر گروه ایرگون بود.[1][2]دوم: اسحاق رابین که در زمان کشتار قانا در سال 1996 وزیر دفاع اسرائیل بود.[بخوانید]سوم: شیمون پرز که در زمان کشتار قانا نخست وزیر اسرائیل بود.[بخوانید]
4_ اسرائیل تنها حکومتی است که به طور رسمی برای سرکوب مخالفان خود از ترور استفاده می‌کند. یکی از راهکارهای ارتش اسرائیل برای نابودی دشمن٬ روشی به نام “کشتن هدفمند اشخاص” یا “Targeted killing policy” یا همان “ترور” است.
5_ اسرائیل حق آوارگان فلسطینی را برای بازگشت به سرزمینشان به رسمیت نمی‌شناسد.
و…حملات سنگین اسرائیل به نوار غزه همچنان ادامه دارد و همه‌ی راه‌های ورود به غزه همچنان بسته است…اینکه بدانیم عده‌ای انسان را روزها محاصره کرده‌اند٬ از سایرین جدا انداخته‌اند٬ برقشان را قطع کرده‌اند٬ بدون غذا و امکانات رها کرده‌اند٬ و بعد بر سرشان بمب ریخته‌اند٬ بدجور حالمان را بد می‌کند.
پ.ن: جمع‌آوری اطلاعات و لینک‌ها برای این پست چندین ساعت زمان برد. اما اگه مطلبی نوشته شده و من از قلم انداختم بهم بگین تا اضافه کنم.

هیچ نظری موجود نیست: