۱۳۸۸ خرداد ۷, پنجشنبه

کودکان فلسطینی در برابر شهرک یهودی نشین معاله آدومیم بازی می کنند


همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به آمریکا، گزارش ها از اسرائیل حاکی از آن است که مقام‌های این کشور درصدد اجرایی کردن طرح توسعه شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی اشغالی هستند.
مقام های دولتی اسرائیل اسناد مناقصه برای ساخت بیست واحد مسکونی در شهرک نشین مسکیوت را صادر کرده اند.
این منطقه قبلا یک پایگاه نظامی ارتش اسرائیل بود که برای اسکان شهرک نشینان تخلیه شده از غزه در سال 2005 در نظر گرفته شده بود.
جنبش اسرائیلی "اینک صلح" می گوید صدور اسناد مناقصه، این پیام روشن و آشکار را به آمریکا ارسال می کند که دولت اسرائیل درصدد گسترش شهرک هایی است که طبق قوانین بین المللی غیر قانونی است.
گفتگو با کامبیز فتاحی از دفتر بی بی سی فارسی در واشنگتن
پخش با "ریل پلیر" یا "ویندوز میدیا پلیر"
مقام های اسرائیلی می گویند صدور اسناد مناقصه برای گسترش شهرک ها همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو به آمریکا، تصادفی است.
فلسطینیان، این اقدام طرف اسرائیلی را مانعی بر سر روند صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی می دانند.
برخی از شهرک های یهودی نشین که دولت اسرائیل خواهان قرار دادن آنها در داخل مرزهای نهایی اسرائیل است، در زمین هایی قرار دارند که کاملا متعلق به فلسطینی ها است.
تمام شهرک های یهودی نشین در مناطق فلسطینی مطابق قوانین بین المللی غیر قانونی هستند. اسرائیل این تفسیر را رد می کند.
فلسطینیان خواهان آن هستند که کشور مستقل آنها با پایتختی بیت المقدس شرقی شکل گیرد و نگران این مساله هستند که این ساخت و سازهای اسرائیل، ارتباط میان بیت المقدس شرقی و کرانه غربی را قطع می کند.
سیاست خاورمیانه ای نتانیاهو برای اوباما
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا جزئیات سیاست خاورمیانه ای خود را در اختیار او قرار می دهد.
این اولین دیدار دو طرف از زمان روی کار آمدن به حساب می آید.
دولت آمریکا گفته است که از سیاست تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل حمایت می کند اما آقای نتانیاهو تا کنون به طور رسمی از تشکیل کشور فلسطینی حمایت نکرده است.
نخست وزیر اسرائیل خواهان آن است که به جای متمرکز شدن بحث ها بر روی بحران خاورمیانه، رهبران آمریکا و اسرائیل بر سر مساله ایران به گفت و گو بنشینند.
اسرائیل می خواهد تا آمریکا زمان مشخصی را برای رویکرد دیپلماتیک خود برای تعامل با ایران تعیین کند و پس از آن، گزینه های دیگر مانند سفت و سخت تر کردن تحریم ها و اقدام نظامی احتمالی را هم مد نظر قرار دهد.

هیچ نظری موجود نیست: