۱۳۸۸ خرداد ۷, پنجشنبه

ابعاد تازه‌اى از جنايات آمريكايي‌ها در ابوغريب فاش شد:

در ميان تصاوير بدرفتارى با زندانيان تصاويرى از تجاوز به زندانيان وجود دارد.


همشهرى: يك ژنرال‌ سابق آمريكايى گفت در ميان تصاوير بدرفتارى با زندانيان در عراق كه دولت باراك اوباما همچنان آنها را محرمانه تلقى مي‌كند، تصاويرى از تجاوز به زندانيان وجود دارد.
خبرگزارى اتريش از لندن گزارش داد، آنتونيو تاگوبا (Antonio Taguba)، سرگرد سابق كه رياست تحقيقات درباره بدرفتارى در زندان بدنام ابوغريب عراق را بر عهده داشت به روزنامه لندنى "ديلى تلگراف" گفت از تصميم اوباما براى جلوگيرى از انتشار اين تصاوير حمايت مي‌كند.

به گفته وي، انتشار اين تصاوير مي‌تواند به طرح شكايت‌هاى حقوقى منجر شده و امنيت نيروهاى آمريكا را به خطر بيندازد.[شكايت زندانيان ابوغريب از شكنجه‌گران آمريكايى]

وى گفت: "توصيف اين عكس‌ها به اندازه كافى زشت هست، باور كنيد."

بر اساس گزارش ديلى تلگراف، اين تصاوير بيش از آنچه تصور مي‌رفت بدرفتارى سربازان آمريكايى را به نمايش مي‌گذارد. يكى از اين تصاوير نشان مي‌دهد كه چگونه يك سرباز آمريكايى به يك زندانى تجاوز كرده، يك عكس ديگر نشان مي‌دهد كه چگونه يك مترجم مرد يك زندانى مرد را مورد تجاوز قرار مي‌دهد.[رامسفلد از شکنجه در زندان ابوغريب مطلع بوده است]

چند روز پيش در آمريكا يك سرباز سابق كه 24 سال دارد به خاطر تجاوز به يك نوجوان 14 ساله و قتل خانواده‌اش حين عمليات در عراق به حبس ابد محكوم شد. اين جنايت مارس 2006 در محموديه رخ داد و به يكى از سنگين‌ترين جرايم نيروهاى آمريكايى در عراق تبديل شد. اين جنايت از نظر ارتش آمريكا به مقاومت‌ها دامن زده و وجهه نيروهاى مسلح آمريكا را در عراق به شدت خراب كرد.

سابقه طولانى شكايت

سازمان حقوق بشرى ACLU (اتحاديه آزادي‌هاى مدنى آمريكا) سال‌هاست به منظور انتشار اين تصاوير شكواييه‌اى را تنظيم كرده است. سال 2004 افشاى برخى از اين تصاوير كه تحقير و آزار جنسى زندانيان عراقى را به دست نظاميان آمريكايى به نمايش مي‌گذاشت، خشم جهانى را برانگيخت.

در اين تصاوير مي‌توان ديد كه ليند انگلند، سرباز آمريكايى چگونه با تمسخر به عريان بودن زندانيان مي‌خندد. در تصويرى ديگر نشان داده شده كه چگونه هرمى از زندانيان برهنه روى هم تلنبار شده‌اند. 11 سرباز آمريكايى به خاطر جنايات ابوغريب محكوم شده‌اند. تنها افسرى كه به خاطر رسوايى عكس‌ها در برابر دادگاه نظامى قرار گرفت، فقط توبيخ شد.

سناى آمريكا در گزارشى به بررسى روش‌هاى وحشيانه بازجويى پرداخته كه در دوره رياست جمهورى جرج بوش انجام گرفته است.
بر اساس گزارش سنا، بدرفتارى با زندانيان و روش‌هاى وحشيانه بازجويى بر مبناى برنامه آموزشى بقا، تجاهل، مقاومت و فرار (SERE) بخشى از يك حركت قاعده‌مند بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: