۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

مراسم تنفيذ, رسوايی تازه به جای نمايش تثبيت کودتای انتخاباتی در انظار عمومی



*مراسم"تنفيذ" حفره عظيمی در درون رژيم را در معرض تماشای عمومی گذاشت.
*مردم پيام اعتراض خويش را در خيابان ها با سردادن شعارهای "خامنه ای قاتل است, ولايتش باطل است/ اعتراف, شکنجه ديگر اثر ندارد/... بيان کردند
*وداشتن قربانيان شکنجه به اعتراف و خودزنی و تکرار سناريوهای تهوع آور شکنجه گران در مسموم کردن افکار عمومی, ترفندی شکست خورده است.
روشنگری: اعتراضات گسترده مردم تهران در روز دوشنبه, روز "تنفيد" احمدی نژاد از سوی دستگاه سرکوبگر ولايی بيان آشکار سه حقيقت روشن و انکار ناپذير بود: نخست اين که نمايشات رسوای تلويزيونی اعترافات انسان های درهم شکسته در زير شکنجه های دژخيمان کودتاچی از نظر مردم پيشيزی ارزش ندارد. کودتاچيان اگر می خواستند از اين نمايشات مشمئز کننده و محاکمه و "اعترافات" قربانيان بهانه ای برای توجيه کودتا و جنايات و وحشی گری های خود در پس از 22 خرداد بسازند, پاسخ خود را در شعارهای اعتراضی مردم و در خشم افکار عمومی و همدردی اش با قربانيان شکنجه بازيافتند و قطعا در آينده باز هم رسواتر خواهند شد و از هم اکنون هيچ ترديدی وجود ندارد که ترفند به صحنه کشاندن افرادی که سالها خالصانه به اين رژيم خدمت کرده و از کادرهای برجسته مديريتی آن محسوب می شده اند و وداشتن آنها به اعتراف و خودزنی و تکرار سناريوهای تهوع آور شکنجه گران و مسموم کردن افکار عمومی شکست خورده است.

دوم: اعتراضات روز دوشنبه در تهران و برخی شهرستان ها نشان داد که جنبش اعتراضی عليه کودتاچيان با وجود همه سرکوب ها و جنايت ها و آدمکشی ها؛ با وجود ايجاد جو سنگين امنيتی و نظامی و انحصار رسانه ای و خط و نشان کشيدن ها و سناريوسازی ها ادامه دارد. جنبش شکوهمند اعتراضی سر باز ايستادن ندارد؛ تا همين امروز نشان داده است که حريف خود را خوب می شناسد و می داند که نبردی دشوار و پر افت خيز برای درهم شکستن آن در پيش دارد. اين بدترين کابوس برای کودتاچيان است که گمان می کردند با کشتار جوانان و دريدن سينه نداهای امروز ايران و انباشتن زندان های خصوصی و انبارها و سردخانه ها از پيکرهای جوانان مبارز و رها کردن سگ های هار و شکنجه گر لباس شخصی و بسيجی اش به جان آنها و به جان زنان و مردان معترض در خيابان ها خواهد توانست صدای اعتراض به کودتا را خاموش کند.

سوم: همين مراسم باصطلاح "تنفيذ" که آنقدر رسوا بود که حتی به طور زنده از تلويزيون پخش نشد, حفره عظيمی در درون رژيم را در معرض تماشای عمومی گذاشت. خاتمی, کروبی, موسوی, هاشمی رفسنجانی, ناطق نوری, نوه خمينی و بسياری از روسا و نمايندگان پيشين مجلس اين مراسم را تحريم کرده بودند. کودتاچيان نه تنها در پائين با خشم و نفرت مردم و اعتراضات مداوم خيابانی و نافرمانی رو به گسترش روبرو هستند که شکافی عميق و بی سابقه که در تمام دوران موجوديت رژيم سابقه نداشته است را تجربه می کنند. احمدی نژاد و هسته اصلی کودتاچيان نه تنها با مقاومت گسترده در داخل نظام روبرو شدند که حتی در ميان جناح حامی کودتا نيز با نارضايتی رو به رو هستند.

ناگفته روشن است که اين سه حقيقت در ترکيب با هم, رژيم کودتا را تضعيف می کند, اما به جنبش مردم قدرت و استحکام و پيگيری می بخشد؛ علامت وخيم تر شدن وضع کودتاچيان و تشديد انزوای آنهاست و همزمان علامت آن که تنها آنها نيستند که راه عقب نشينی برايشان نمانده, که برای مردم نيز راهی جز استمرار اعتراضات و تقويت روزافزون و پيشروی به قصد درهم شکستن کودتا باقی نمانده, چنان که جناح قربانی نيز خواه تحت هر عنوانی که بيان کند, عملا چاره ای جز مقاومت يا تسليم مطلق به تصفيه خونين ندارد. مردم پيام اعتراض خويش را در خيابان ها با سردادن شعارهای مرگ بر ديکتاتور, خامنه ای قاتل است, ولايتش باطل است/ اعتراف, شکنجه ديگر اثر ندارد/ دولت کودتا استعفا استعفا/ و شعارهايی از اين دست بيان کردند و پراهميت تر از آن با نفس حضور شجاعانه خويش در اعتراضات خيابانی در حالی که تهران قدم به قدم از نيروهای رنگارنگ سرکوب اشباع شده بود. دستگاه کودتاچی سرپيچی از خواست و اراده مردم را از اين طريق تداوم داد که همراه با سرکوب در خيابان ها مراسم رسوای "تنفيد" احمدی نژاد را برگزار کرد و جناح زير سرکوب از اين طريق که آشکارا جدايی خود را از دستگاه کودتاچی با تحريم مراسم "تنفيد" به نمايش گذاشت. مراسم تنفيد, بنا بود نمايش تثبيت کودتای انتخاباتی در انظار عمومی باشد, به جايش نمايش تازه ای از رسوايی کودتاچيان شد.

اخبار اعتراضات روز دوشنبه تهران و گزارشات ويدئويی را در بخش خبرها در روشنگری بخوانيد. از جمله در لينک زير:


http://www.roshangari.net/as/sitedata/20090803191452/20090803191452.html

هیچ نظری موجود نیست: