۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

عتراضات دانشجويي نسبت به كشته شدن احسان انتظاري و مصطفي ترحمي


اعتراضات دانشجويي نسبت به كشته شدن احسان انتظاري و مصطفي ترحمي دو دانشجو دانشگاه تهران در سفر تحقیقاتي به علت كوتاهي مسئولان دانشگاه

احسان انتظاري و مصطفي ترحمي دو دانشجو دانشكده زيست شناسي پرديس علوم دانشگاه تهران که به همراه راننده پردیس علوم دانشگاه تهران به سفری تحقیقاتی به دماوند برای جمع آوری گونه جانوری رفته بودند، بر اثر گازگرفتی هنگام استراحت در یک مسجد جان خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش، سه شنبه هفته گذشته، احسان انتظاری دانشجوی مقطع کارشناسی پردیس علوم، مصطفی ترحمی دانشجوی مقطع دکترای بيو سيتماتيك این دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد به همراه خلج، راننده دانشگاه برای جمع آوری نمونه جانوری به دماوند رفتند. آنها در خلال این سفر در یک مسجد برای استراحت مستقر شدند اما نشت گاز در مسجد موجب مرگ این سه نفر هنگام خواب شد.
گفتني است مسئولين دانشكده زيست شناسي دانشگاه تهران حاضر نشده بودند هزينه اقامت آنها را در هتل يا مسافرخانه تامين كنند و به همين خاطر مجبور شده بودند شب را در يكي از اتاق هاي هيئت امناي مسجدي در نهاوند سپري كنند كه متاسفانه در اثر گازگرفتگي جان باختند.

فرهاد رهبر در پاسخ به اعتراضات دانشجويي: مرگ اين دانشجويان به من ربطی ندارد

هم اکنون دانشجویان پردیس علوم چهار روز است که در اعتراض به مرگ دوستانشان و نبود ایمنی در سفرهای تحقیقاتی بر سر کلاس ها حاضر نمی شوند.
در حالیکه دانشجویان پردیس علوم دانشگاه تهران چهار روز است که در اعتراض به مرگ دوستانشان و همچنین نبود ایمنی در سفرهای تحقیقاتی زیست شناسی، شیمی و زمین شناسی سر کلاس های خود حاضر نشده اند، صحبت های آنها با مسئولان دانشگاه نیز آنها را عصبی تر کرده است.
فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران در واکنشی تند به اعتراض دانشجویان گفته است، مرگ این افراد به من ربطی ندارد.
معون پژوهشي دانشگاه تهران به جاي پاسخگويي در مورد نبود امكانات در اردو هاي دانشجويي تنها وعده داده كه اردوها كنسل مي كند.
اين گزارش حاكيست كه استاد مشاور پروژه ی این گروه افشا كرده است که: « راننده تا 12 ظهر منتظر پول بنرین این سفر بوده و اگر 4ساعت تاخیر نداشتند، شب در راه بازگشت بودند و اقامت شبانه در یک حسینیه منتفی می شد.»


هیچ نظری موجود نیست: