۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

ادامه اعتراضات و تحصن دانشجويان دانشگاه ياسوج + گزارش تصویری

از ساعت دوازده ظهر امروز گروهی از دانشجويان دانشگاه یاسوج دست یه اعتصاب غذا و تحصن زدند. این حرکت در پی بی‌پاسخ ماندن خواسته‌ها و مطالبات دانشجويان این دانشگاه پس از چندین تجمع اعتراضی آنان در طی هفته‌های اخیر و در واکنش به اعمال تفكيك جنسيتی در سرويس اياب ذهاب و اجرای حكم تعيلق يك ساله برای دو نفر از دانشجويان عضو شورای صنفی این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی، تحصن دانشجویان كنار دانشكده فنی آغاز شد و تا ساعت سه بعد از ظهر ادامه پیدا كرد. امروز در دانشكده فنی جشنی با حضور آقای دهنوی در سالن نشاط در حال برگذاری بود كه یكی از دانشجویان (از دانشجویان متحصن) نزد آقای دهنوی رفت تا با دهنوی در مورد ستم به دانشجویان گفتگو کند.

در این هنگام گروهی از بسیجیان و حراست دانشگاه با یورش به وی، او را از سالن خارج كرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند. این موضوع باعث واكنش شدید دانشجویان شد که حدود دو هزار نفر از دانشجویان در حمایت از او برخواسته و شروع به سر دادن شعارهایی مانند مرگ بر این مدیر مردم فریب / استعفا استعفا / به گوش باش دانشجوییم نه اوباش / کردند.

دانشجویان سپس بیرون سالن نشاط دانشكده فنی جمع شده و شعارهایی علیه مدیر دانشگاه و تفكیك جنسسیتی اعمال شده سر دادند و در ادامه در همان محل دست به تحصن زدند.

هیچ نظری موجود نیست: