۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

مراسم تنفیذ دولت تقلب برگزار شد


مراسم تنفیذ محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور صبح امروز بدون حضور سیدحسن خمینی، هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی برگزار شد.

این مراسم صبح امروز، 12 مرداد و پس از گذشت نزدیک به یک ماه و نیم از برگزاری انتخابات و پس از کشتار مردم معترض به تقلب در انتخابات برگزار شد.

در این مراسم بسیاری از نمایندگان مجلس و همچنین برخی از اعضای سرشناس مجلس خبرگان همچون آقایان جوادی آملی، رضا استادی، واعظ طبسی، هاشم‌زاده هريسی، دری نجف‌آبادی، حسن روحانی و ابراهيم امينی حضور نداشتند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر پیش از این بسیاری از آیات عظام، مسئولین کشور و شخصیت های سیاسی کشور همچون آیت الله منتظری، آیت الله صانعی، آیت الله بیات، مهدی کروبی، میرحسین موسوی، محمد خاتمی، هاشمی رفسنجانی در بیانیه ها و یا سخنانی به طور صریح یا به صورت تلویحی این دولت را فاقد مشروعیت دانسته اند.

از جمعه پس از انتخابات، دولت نهم به دنبال برگزاری مراسم تنفیذ بوده و طی یک ماه گذشته جهت تثبیت حاکمیت نظامی و کودتایی خود به مقابله با اعتراضات مردم در خصوص تقلب در انتخابات برخاست و بیش از پنج هزار تن از معترضان به نتایج انتخابات را بازداشت کرد. نیروهای لباس شخصی انتظامی به خوابگاه های دانشجویی در تهران و اصفهان و شیراز حمله کردند و به صورت گسترده دانشجویان را در تهران و شهرستان بازداشت نمودند. طی هفته های اخیر نیز اخبار کشته شدن بیش از 30 نفر از مردم منتشر شد که طی تظاهرات توسط نیروهای امنیتی و بسیجی به قتل رسیدند. این در حالی است که بنابر گزارش ها آمار کشته شدگان هفته های اخیر بسیار بیشتر از نفرات مشخص شده است.

دولت کودتا که با توسل به نیروی نظامی از هیچ تلاشی جهت تثبیت خود دریغ نکرد، پس از برگزاری انتخابات دست به سرکوب شدید ناراضیان زد و در اقدامی نمایشی روز شنبه و تنها دو روز پیش از برگزاری مراسمی که به نام تنفیذ رهبری مشهور است، تعدادی از اصلاح طلبان و معترضان را در دادگاهی نمایشی وادار به اعترافات کذب و علیه خود نمود.

این دادگاه بدون حضور وکلای متهمین و پشت درهای بسته به صورت ناگهانی برگزار شد و به رسانه های بی طرف و منتقد اجازه حضور در این دادگاه نمایشی داده نشد.

مراسم تنفیذ در شرایط به شدت امنیتی برگزار شد و فضای شهر تهران طی امروز نظامی بود. با این وجود در نقاط مختلف شهر تهران اعتراض هایی بر علیه تنفیذ احمدی نژاد صورت گرفت.

مراسم تحلیف احمدی نژاد قرار است روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست: