۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

کاسبی صدها میلیونی قاچاقچیان در سایه بی‌توجهی مسئولان


این شش نفر با سه خودرو، کولرهای گازی و تلویزیون‌های LCD با برندهای معتبر را قاچاق کرده و در دیگر شهرهای کشور به فروش رسانده و یا با دریافت سفارش اجناس و کالاهای مورد نظر مردم، برای ایشان ترانزیت می‌کردند. این شش نفر در حالی که باری بزرگ از کولر و تلویزیون‌ را به همراه داشتند، هنگام صرف غذا در رستورانی در تهران، موجبات شک پلیس را رقم زده و با اقدام بموقع مأمورات انتظامی، شناسایی و دستگیر شدند.
سرویس اجتماعی ـ بی‌توجهی و کم‌توجهی مقامات و مسئولان انتظامی، اقتصادی و گمرکات کشور، موجب شده است که قاچاقچیان و دلالان، از این راه مبالغ هنگفتی به جیب بزنند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، همان گونه که پیشتر در رسانه‌های دیگر و «تابناک» منتشر شده بود، دلیل قاچاق تلویزیون‌های LCD و همچنین کولرهای گازی از راه‌های مرزی کشور، موجب صدمات گسترده‌ای به اقتصاد کشور شده و تولید داخل و همچنین نمایندگی‌های فعال شرکت‌های خارجی را با چالش‌ جدی روبه‌رو کرده است.

قاچاق گسترده و بدون مانع تلویزیون‌های lcd، کولرهای گازی و دیگر لوازم صوتی و تصویری و خانگی از مرزهای جنوبی و غربی کشور، امکان خرید آسان و بدون دغدغه برای مردم، ارزانی اجناس به دلیل پرداخت نکردن عوارض گمرکی و همچنین استفاده از قطعات نامرغوب و متفرقه در ساخت، همه و همه موجب شده است که مراجعات و سفر مردم به مناطق مرزی کشور افزایش پیدا کرده و در این آشفته بازار، عده‌ای سودجو در سایه بی‌توجهی نهادهای ذیربط، کاسبی میلیونی برای خود به راه بیندازند.

بنا بر این گزارش، هرچند ساکنان مناطق مرزی کشورمان به دلیل بهانه‌های توجیه‌ناپذیر، از راه قاچاق لوازم ارتزاق می‌کنند، کم لطفی نهادهای مسئولان، سیل ورود کالای قاچاق را به کشور تشدید کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، نظارت و برخورد با پدیده و معضل بزرگ قاچاق کالا در کشور به رغم وجود تشکیلات گسترده‌ای چون ستاد مبارزه با قاچاق کالا، موجبات سودجویی و ترانزیت اجناس قاچاق را نیز برای عده‌ای از دلالان فراهم کرده است؛ برای نمونه، روز گذشته، باند شش نفره که اجناس و کالاهای قاچاق را از راه‌های ورودی کشور به شهرها منتقل کرده و سودجویی می‌کرد، کشف و نابود شد.

این شش نفر با سه خودرو، کولرهای گازی و تلویزیون‌های LCD با برندهای معتبر را قاچاق کرده و در دیگر شهرهای کشور به فروش رسانده و یا با دریافت سفارش اجناس و کالاهای مورد نظر مردم، برای ایشان ترانزیت می‌کردند.
این شش نفر در حالی که باری بزرگ از کولر و تلویزیون‌ را به همراه داشتند، هنگام صرف غذا در رستورانی در تهران، موجبات شک پلیس را رقم زده و با اقدام بموقع مأمورات انتظامی، شناسایی و دستگیر شدند.
اعضای این باند که به اذعان خود، ده‌ها بار اجناس و کالاهای قاچاق را به دیگر شهرهای کشور منتقل کرده‌اند، در اعتراف خود و بی‌توجهی و کم‌توجهی ایست‌های بازرسی و همچنین عدم نظارت، نهاد مسئول را عامل کاسبی صدها میلیونی و بدون دغدغه خود اعلام نموده‌اند و هم‌اکنون این شش نفر با دستور قاضی در بازداشتگاه‌ هستند.

به گفته قاضی پرونده در ماه های گذشته کشف و بازداشت این باندها به طور فزاینده ای رشد داشته است که زنگ خطری برای کشور است.

با این شاهد مثال، کاملا مشخص و مبرهن است که ضعف دستگاه‌های نظارتی و بی‌توجهی آنها، سبب بروز چنین مشکلاتی شده که مشخصا در این گونه اقدامات و اختلالات اقتصادی دود مستقیم به چشم تولید داخل، نمایندگی شرکت‌های خارجی و از همه مهمتر متضرر شدن اقتصاد کشور در عرصه کلان خواهد شد.

از سوی دیگر، عده‌‌ای با قاچاق کالاهای وارداتی با برند معتبر، به دلیل این که هیچ گونه خدماتی به این کالاها نمی‌دهند، با ایجاد شرکت‌‌‌های مشابه و ....خدمات به کالاهای قاچاق داده و از آن راه نیز سود کلانی به جیب می‌زنند.

هیچ نظری موجود نیست: