۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

راه پیمایی مادران عزادار در خیابان های مرکزی تهران


به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، مادران عزادار در حضور نیروهای سرکوبگر و برخوردهای توهین آمیز و تهدید آمیز آنها، تچمع اعتراضی و راه پیمائی خود را از پارک لاله تا چهار راه فاطمی برگزار کردند.
بنابر این گزارش روز شنبه ۲۱ آذر از ساعت ۱۷:۱۵ مادران عزادار به روال هفتگی خود در میدان آب نمای پارک لاله تهران در حال تجمع بودند که مامورین سرکوبگر نیروی انتظامی، لباس شخصی و بسیجیها با برخوردی وحشیانه و اهانت آمیز سعی در متفرق کردن آنها کردند. اما موفق به جلوگیری از اجتماع نشدند. نیروهای سرکوبگر اجازه راه پیمائی به دور میدان آب نمای پارک لاله را به مادران ندادند و آنها را وادار به بیرون رفتن از پارک کردند.
مادران به صورت دسته جمعی از میدان آب نمای پارک لاله راه پیمائی خود را شروع کرده و وارد خیابانهای مرکزی شهر شدند. آنها از خیابان امیر آباد بسوی چهارراه فاطمی حرکت کردند. هنگام حرکت دستهای خود را به عنوان علامت پیروزی بلند کرده بودند.
در طی مسیر تعداد زیادی از مردم به آنها می پیوستند و کسبه از مادران عزادار حمایت می کردند. خودروها هنگام مشاهده راه پیمائی مادران با بوق زدن از آنها حمایت می کردند.

نیروهای سرکوبگر ولی فقیه که از نیروهای انتظامی، لباس شخصی و بسیج تشکیل می شدند با عربده کشی و توهین و تهدید سعی در متفرق کردن مادران داشتند. لباس شخصیها خطاب به مادرانی که نسب به برخوردهای وحشیانه آنها اعتراض می کردند می گفتند: ما پول گرفتیم که همه‍ی شماها را بکشیم، می خواهید مثل هفته ی قبل باز هم شماها را دستگیر کنیم، بروید گم شوید...
نیروهای سرکوبگر در طی مسیر راه پیمائی مادران را احاطه کرده بودند و آنها را مورد توهین و تهدید قرار می دادند.

هیچ نظری موجود نیست: