۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

18بهمن.تجمع خانواده ها و مردم تهران برای چندمين شب متوالی در مقابل زندان اوين

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،خانواده های زندانيان سياسی و مردم تهران برای چندمين شب متوالی در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی فوری زندانيان سياسی و پايان دادن به صدور و اجرای احکام اعدام شدند.
از غروب روز يکشنبه 18 بهمن ماه همانند شبهای گذشته تعداد زيادی از خانواده های زندانيان سياسی و مردم تهران در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواهان آزادی زندانيان سياسی شدند. اين تجمع از ساعت 19:00 آغاز شده است و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود. خانواده ها و مردم در پايين پله و روی پله ها تا نزديکی درب اصلی زندان اوين ايستاده اند.
تعداد تجمع کنندگان به صدها نفر تخمين زده می شود و در اثر پافشاريهای مستمر آنها تا به حال باعث آزادی تعداد زيادی از زندانيان سياسی شده است . امشب همانند شبهای گذاشته تا اين لحظه تعدادی از زندانيان سياسی آزاد شدند.يکی از آزاد شدگان شب گذشته خانم پروانه مداح راد از حاميان مادران عزادار که بيش از 40 روز در بازداشت بسر برد.
نيروهای وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران بصورت گسترده در ميان مردم حضور دارند آنها همچنين تعدادی از زنان اطلاعاتی را به ميان خانواده ها و مردم گسيل داشته اند و سعی می کنند که خود را از مردم جا بزنند ولی بلافاصله توسط خانواده ها و مردم شناسائی می شوند و بايکوت می شوند. نيروهای اطلاعاتی همچنين تعدادی ون شخصی را در محوطه پارک کرده اند. آنها سعی دارندکه جو رعب و وحشت ايجاد کنند .
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
18 بهمن 1388 برابر با 07 فوريه 2010

هیچ نظری موجود نیست: