۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

شرایط سخت معیشتی کارگران نساجی مازندران

فوریه 7, 2010

نصراله دریابیگی، دبیر اجرایی تشكیلات خانه كارگر استان مازندران ضمن ابراز تاسف از وضعیت بد معیشتی كارگران نساجی مازندران و عدم دریافت حقوق در 5 ماه گذشته گفت: ما در حالی جشن پیروزی انقلاب را برگزار می‌كنیم كه بسیاری از كارگران كه در پیروزی انقلاب نقش ارزنده‌ای داشته‌اند پس از انقلاب شغل و معیشت خود را از دست داده‌اند و كارگرانی كه نقش موثری در فروپاشی رژیم گذشته داشته‌اند و به عنوان صاحبان اصلی انقلاب محسوب می‌شوند امروز نگران زندگی خود و آینده فرزندان خویش هستند.

به گزارش آفتاب، وی در ادامه به شعار عدالت و مهرورزی در دولت دهم اشاره كرد و افزود : امروز كارگران زحمتكش و كم‌درآمد تشنه عدالت و مهرورزی‌اند.

دریابیگی خاطرنشان ساخت: متاسفانه بعضی از مسئولین فقط شعارهای زیبایی در حمایت از كارگران و فقرا سر می‌دهند و حتی به رهنمودهای امام و رهبری هم توجه نمی‌كنند كه فرمودند: كارگری افتخار است و كسانی‌كه نمی‌توانند برای مردم كار كنند استعفاء بدهند.

دبیر اجرایی خانه كارگر مازندران به وضعیت بسیار اسفناك كارگران نساجی مازندران (طبرستان ، تلار، گونی بافی ، فایناس و دفتر مركزی این واحد در تهران) اشاره كرد و گفت: در این مقطع حساس كه نرخ بیكاری بالاست و گرانی و تورم در مازندران بیداد می‌كند، كارگران نساجی مازندران كه 5 ماه حقوق دریافت نكرده‌اند و با مشكلات شدید روحی و روانی و شرمندگی نزد خانواده‌های خود مواجه‌اند.

دریابیگی خطاب به همه مسئولین خصوصاً رییس جمهوری و استاندار مازندران و مسئولین ذیربط گفت: كارگران نساجی خواهان اقدام سریع نسبت به بلاتكلیفی خود و رفع شدید معضلات معیشتی خویش و پرداخت حقوق معوقه خود هستند.

وی در ادامه با انتقاد ازشركت سرمایه‌گذاری بانك ملی گفت: كم نیستند مدیرانی كه در این شركت حقوق یك ماهه آنها برابر است با حقوق یكساله یك كارگر و اگر این افراد دو ماه حقوق نگیرند مطمئناً با ریخت و پاش‌هایی كه دارند ادامه زندگی شرافتمندانه برای آنها امكان‌پذیر نخواهد بود، پس چگونه می‌پذیرند كه كارگران نساجی 5 ماه حقوق دریافت نكنند و به زندگی خود ادامه دهند آیا خود را می‌توانند جای این كارگران قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست: