۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

تجمع کارگران معترض به واگذاری صوری مخابرات در شيراز

5آبان :

هرانا:جمع کثيری از کارگران شرکت کارخانجات مخابراتی راه دور شيراز صبح دوشنبه در اعتراض به نحوه خصوصی سازی صنايع خواستار مطالبات صنفی خود شدند و با تجمع در مقابل استانداری فارس اعتراض کردند.

به گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری ايسنا, اين کارگران که از نحوه خصوصی سازی شرکت خود ناراضی بودند شعار می دادند"بخش خصوصی شديم بيکار و بی پول شديم"،"زندگی و معيشت حق مسلم ماست"به نحوه واگذاری شرکت مخابرات ايران و همچنين وضعيت صنفی خود اعتراض داشتند.

هاشم شمشيری نايب رئيس شورای اسلامی کار و بازرس شورای هماهنگی استان فارس که در اين تجمع حضور داشت به خبرگزاری ايسنا گفت"از وقتی شرکت ما به بخش خصوصی واگذار شد و سهامداران شرکت را خريداری کردند، روز به روز وضعيت ما بحرانی تر شد. در سفر دوم احمدی نژاد به شيراز نيز زيرنظر هيأت حمايت از صنايع و مديريت دولتی قرار گرفتيم و هيأتی نيز از وزارت صنايع اينجا معرفی شد و در حالی که قرار بود به شرکت بحران زده ما نقدينگی 5 ميليارد تومانی تزريق شود اما هيچ حمايتی از طرف دولت و هيأت اجرايی نشد."

وی تاکيد کرد که"هم اکنون بيش از9 ماه از حقوق خود را طلبکاريم که رقم آن بيش از 9 ميليارد تومان است. اين در حالی است که تا آخر شهريور می بايست بيش از 300 نظر بازنشسته داشته باشيم اما هيچ کس بازنشسته نشده، هيچ گونه کاری هم از جانب دولت صورت نگرفته بايد سئوال کرد کارخانه ای که تا چند سال پيش حرف اول را در خاورميانه می زد چرا حالا بايد بحران زده باشد؟ مسئولين استان، صنايع و معادن، استاندار و ديگر مقامات کشوری هم هيچ گونه حمايتی از ما نکردند."

در ادامه ی اين گزارش آمده است,شمشيری گفت که" وضعيت بحران زده شرکت علاوه بر بی پولی و عدم پرداخت حقوق برای کارگران مشکلات روحي، روانی را نيز برای آنها به دنبال داشته به طوری در طول اين مدت 30 نفر از کارگران به دليل بحران پيش آمد، مجبور به جدايی و طلاق از همسران خود شده اند و 2 نفر هم خودکشی کرده اند، ضمن اينکه حکم مصادره منازل تعدادی از کارگران هم صادر شده است."

وی تاکيد کرد"کارگران تجمع خود را تا زمان حصول نتيجه ادامه خواهند داد اما سئوال ما از نمايندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی اين است که آنها اکنون کجا هستند تا از نزديک شاهد اعراض شديد کارگران باشند، آيا صرف حرف زدن مشکلی را حل می کند؟

هیچ نظری موجود نیست: