۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

شورش در زندان رجايی شهر کرج


4آبان :

مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران:شب گذشته اندرزگاه 1 زندان رجايی شهر کرج صحنه درگيری بين زندانيان و گارد زندان و همچنين اعلام حالت فوق العاده بود.
به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ساعت 17 و 30 دقيقه شب گذشته سوم آبان ماه در حين توزيع غذا در قسمت سلول‌های انفرادی (معروف به سوئيت) اندرزگاه 1 زندان رجايی شهر کرج با درگيری چند زندانی با ماموران حاضر در محل و سپس گشودن درهای ساير سلول ها جمعيتی بالغ بر 40 تن از زندانيان هسته اوليه‌ی شورش در اين بند را ايجاد کردند.

اين زندانيان سپس با ورود به سالن‌های عمومی و پيوستن ساير زندانيان جمعيتی بالغ بر صدها نفر شدند.

مسئولان زندان با اعلام حالت فوق العاده، دستور بستن تمامی تلفن‌های زندان، پلمپ تمامی درهای سالن‌ها را صادر کردند به طوري‌که حتی زندانيان نيازمند رسيده‌گی پزشکی با مخالفت مسئولين برای اعزام بر اساس برنامه به بهداری مواجه شدند.

گزارش شده است، رئيس سازمان زندانها نيز به همراه هياتی در زندان رجايی شهر کرج حاضر شده بود.

اين درگيری که با اقدامات مسئولين به ساير اندرزگاه‌های زندان سرايت نکرده بود نهايتا با درگيری 4 ساعته بين گارد زندان که بالغ بر 600 تن گزارش شده‌اند با زندانيان معترض در ساعت 21 و 30 دقيقه شب به پايان رسيد.

تعداد زيادی از زندانيان در اين درگيری زخمی شده و تعدادی ديگر نيز بازداشت شده‌اند. از تلفات احتمالی اين درگيری کماکان اطلاعی در دست نيست، لازم به ذکر است عبور و مرور و امکان تلفن از صبح امروز برای زندانيان آزاد اعلام شد.

همچنين بايد يادآوری نمود اين زندان محل زندانی بيش از 60 زندانی سياسی از سراسر کشور به صورت تبعيدگاه است.

هیچ نظری موجود نیست: