۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

.اعتراض وتصرف شکنجه گاه بند يک زندان گوهردشت توسط زندانيان


4آبان

شگنجه گاه مخوف بند 1 زندان گوهردشت کرج به تسخير زندانيان در آمد.
بنابه گزارشات رسيده از زندان گوهردشت کرج ، زندانيان سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی بند 1 زندان گوهردشت در اعتراض به شرايط قرون وسطائی و شکنجه های غير انسانی دست به اعتراضات گسترده زدند و برای چند ساعت سالن سلولهای انفرادی (سگ دونی) را به تصرف خود در آوردند.
از عصر روز يکشنبه 03 آبان ماه حوالی ساعت 17:30 زندانيان سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی بند 1 که محل شکنجه زندانيان سياسی و عادی است و دارای شرايط غير انسانی است دست به اعتراضات گسترده زدند. اين اعتراضات از حسينيه سلولهای انفرادی آغاز گرديد . زندانيان با پاسداربندهای که آنها را مورد شکنجه قرار می دادند درگير شدندو آنها را بشدت کوشمالی دادند. در اين درگيری حداقل 2 پاسداربند شکنجه گر زخمی شدند که نامهای آنها محسن خالصی و مرجانی می باشند. ساير پاسداربندها هنگامی که با خشم غير قابل مهار زندانيان مواجه شدند اقدام به فرار کردند. زندانيان کليد سلولهای انفرادی را از آنها گرفتندو اقدام به باز کردن درب تمامی سلولهای انفرادی بند نمودند و هم بنديان خود را آزاد کردند و آنجا بطور کامل به تصرف خود در آوردند.
زندانيانی که دائم با شکنجه های جسمي،تجاوز جنسي، استعمال باتون،تحقير،ضرب وشتم ،اهانت،بی غذائي، شرايط و حشتناک بهداشتی مواجه هستند وبسوی مرگ تدريجی هدايت می شوند.در اين سلولها ساليانه دهها نفر در اثر اين شرايط اقدام به خودکشی می کنند و تعدادی از آنها جان می بازند. تصرف سلولهای انفرادی قرون وسطائی تا ساعت 21:00 ادامه داشت.
پس از به کنترل در آمدن شکنجه گاه توسط زندانيان ،علی حاج کاظم رئيس زندان،معاون زندان،رئيس و معاون حفاظت اطلاعات و گارد زندان بصورت گسترده آنجا را به محاصره خود در آوردن و يورش وحشيانه خود را به زندانيان بی دفاع آغاز کردند. آنها در اين حملات گاز اشک بکار بردند حملات به زندانيان چند ساعت به طول انجاميد و هنوز از صدمات و شرايط زندانيان اطلاعی در دست نيست.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،ايجاد شکنجه گاههای قرون وسطائی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر سازمان سازمان ملل وساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به شرايط طاقت فرسا و غير انسانی عليه زندانيان در ايران است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
04 آبان 1388 برابر با 26 اکتبر 2009

هیچ نظری موجود نیست: