۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

در حمله نيروهاي عراقي به اشرف 5 تن شهيد، 385 تن زخمي و 31 تن دستگير شدند


حمله به اشرف از ساعت 3 بعد از ظهر ديروز به وقت محلي توسط نيروهاي عراقي كه شمار آنها به 2000 تن بالغ ميشد, با شليك مستقيم, گاز اشك آور, گاز فلفل, باتون و مفتول هاي آرماتور و چماق و همچنين آب جوش با فشار قوي و نارنجك هاي صوتي آغاز شد. لودرهاي نظامي و زرهپوش هاي عراقي, درها, سياج و ديوارهاي قرارگاه را تخريب نموده و نيروهاي پياده از جوانب مختلف به داخل اشرف تهاجم كردند.

اسامي شهيدان عبارتند
از فرزين زماني, مهرداد نيك سير, محمدرضا بختياري, مهرداد رضازاده و راهدار امير خيري.
حال 13 تن از مجروحان بشدت وخيم است و در معرض شهادت قرار دارند, اما.نيروهاي عراقي از ورود پزشكان براي معالجه آنان جلوگيري مي كنند. ساكنان اشرف از نيروهاي آمريكايي كه در محل حضور دارند و شاهد جنايات نيروهاي عراقي بوده اند, خواستار انتقال مجروحان به بيمارستان بلد متعلق به اين نيروها شده اند كه اين كار را انجام نداده اند. مقاومت ايران دولت عراق و شخص نوري مالكي نخست وزير عراق را مسئول شهادت احتمالي مجروحان مي داند. يكي از مجروحان شب گذشته بدليل فقدان امكانات پزشكي بامداد امروز جان داد. ساكنان از نيروهاي آمريكايي كه در صحنه حضور دارند خواسته اند مجروحان وخيم را به بيمارستان بلد متعلق به نيروهاي آمريكايي منتقل كنند كه تا كنون اين كار را نكرده اند. خانم زهره قائمي معاون دبير كل مجاهدين در ميان زخمي هاست
مزدوران رژيم آخوندها در عراق شماري از خودروهاي متعلق به ساكنان را ربوده و همچون پاسداران و لباس شخصي ها در ايران, شيشه خودروهاي ساكنان اشرف را شكسته,با چاقو و دشنه, لاستيك خودروها را پاره ميكنندو باخودروهاي زرهي به درختان و سنگچين هاي وسط و طرفين خيابانها مي زنند.از هر گونه عكس گرفتن و فيلمبرداري به شدت وحشت دارند و به هركس به اين كار مشغول باشد وحشيانه تهاجم ميكنند. به خودروهاي حامل مجروحان امكان عبور نميدهند و سرنشينان را به قصد كشت مورد ضرب و شتم قرار ميدهند و در جلوي در اصلي قرارگاه (در شير) نيز خاكريزي به ارتفاع 5/1 متر ايجاد كرده اند كه امكان تردد وجود ندارد.
شب گذشته ساكنان اشرف اعلام كردند تا رسيدن به خواسته هاي عادلانه و برحق خود به اعتصاب غذا مبادرت ميكنند. اين خواستها شامل خروج نيروهاي عراقي از اشرف و آزادي كساني كه به گروگان گرفته شده اند, به عهده گرفتن حفاظت اشرف از سوي نيروهاي آمريكايي, حضور وكلا و سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر در اشرف, حضور نماينده شوراي امنيت يا دبيركل ملل متحد در اشرف, تن دادن دولت عراق به قطعنامه 24آوريل پارلمان اروپا درباره اشرف و محاكمه و مجازات آمران و عاملان حملات وحشيانه ديروز به اشرف مي شود.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
7مرداد1388 (29ژوئيه2009)

هیچ نظری موجود نیست: