۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

اعتراف آخوند سعيدى به موج ريزش و بريدگى در درون رژيم آخوندى


آخوند سعيدى، نماينده خامنه‌اى در سپاه
آخوند سعيدى، نماينده خامنه‌اى در سپاه

آخوند سعيدى، نماينده ولىفقيه ارتجاع در سپاه پاسداران، به موج ريزش و بريدگى در درون رژيم آخوندى اعتراف كرد و گفت: امروز بخشى از خواص دچار تزلزل، تحير و فاصله گرفتن هستند و اين براى ما بسيار مهم است. اگر با اين آفت و چالش درست برخورد نشود، ممكن است زمينه ايجاد شكاف و بريدن و ريزش را در اقشار جامعه فراهم كند.

آخوند سعيدى كه در كنفرانسى تحت عنوان پاسداران اهل قلم سخنرانى مىكرد، افزود: آن‌چه براى ما مهم است بررسى علل و عوامل چرخش خواص است. يعنى بايد بررسى كنيم كه چرا خواص دچار لغزش مى‌شوند و از انقلاب مى‌برند؟ تحليل اين مساله براى جامعه‌ امروز ما امرى حياتى است.

وى گفت: نخبگانى كه از انقلاب مى‌برند يا ريزش‌هايى كه در سطح نخبگان و خواص اتفاق مى‌افتد، گاه جنبه‌ اصولى و مبنايى دارد؛ يعنى خواص و نخبگان به آن دليل از انقلاب فاصله مى‌گيرند كه با اصل انقلاب اختلاف مبنايى پيدا مى‌كنند. برخى از خواص در مورد اصل حاكميت دينى حرف دارند. ما در حاكميت دينى به اصولى معتقديم كه يكى از اصول لايتغير آن مشروعيت الهى رهبرى است؛ يعنى در آموزه‌هاى دينى، حاكميت انحصارى متعلق به خداست و هيچ حاكم و رهبرى بدون قرار گرفتن در سلسله‌ ولايت الهى در هيچ جاى دنيا بهرسميت شناخته نخواهد شد. برخى از خواص، مشروعيت ولايت را از مردم مى‌دانند و مى‌گويند همه چيز بر خواسته از مردم است، حال آن‌كه اين گفته‌ آنها با آموزه‌ها و اصول دينى همخوانى ندارد.

نماينده ولىفقيه در سپاه افزود: اى كاش برخى از اين حضرات برداشت‌هاى خود را در زمان امام اظهار مى‌كردند. اى كاش تفسيرى را كه خطيب محترم جمعه از يك روايت كردند در زمان امام بيان مى‌كردند. بعضى افراد در عصر رهبرى اول جرات نمى‌كنند، مكنونات قلبى خود را بيان كنند و آن را در عصر رهبرى‌هاى بعدى بيان مى‌كنند.

آخوندسعيدى با حمله به رفسنجانى گفت: يكى از مشكلات خواص اين است كه مى‌خواهند در قدرت شركت داشته باشند و اگر شركت نداشتند كافه را بهم مى‌ريزند.

وى افزود: اگر دولتى انتخاب شد بايد به آن كمك كرد نه اين‌كه مجمع تشخيص مصحلت نظام اپوزيسيون شود. متاسفانه بخشى از نهادها كه بايد در خدمت نظام باشند اپوزسيون شده‌اند البته نه همه‌ آنها اما برخى از احزاب و افراد اپوزسيون اصل حاكميت دينى شده‌اند.

آخوند سعيدى در پاسخ به سوالى مبنى بر اين‌كه آيا اين گفته‌ها براى حذف رفسنجانى نيست؟ ' گفت: ما مطلق‌گرا نيستيم. ما مى‌گوييم اگر منتظرى هم بود و با آرمان‌هاى ولايت در تعارض قرار گرفت بايدكنار گذاشته شود. شيطان شش هزار سال عبادت كرد اما بهخاطر اجرا نكردن يك حكم خدا رانده شد؛ لذا هر فرد و شخصيتى بايد در طول رهبرى قرار گيرد نه در عرض رهبرى. ميزان و معيار خواص بستگى به ارتباط آنها با ولىفقيه دار

هیچ نظری موجود نیست: