۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

نماینده حامی دولت: 286 نفر از آقازاده‌ها و فرزندان مسئولان در لندن تحصيل مي‌كنند


خبرگزاري فارس
نماينده مردم فردوس در خصوص سخنان هاشمي در دانشگاه مشهد گفت: تمام مشكلات ما در لندن است، زيرا حدود 286 نفر از آقازاده‌ها و فرزندان مسئولين در لندن تحصيل مي‌كنند كه بنابراين شعار مرگ بر انگليس از زبان آن‌ها قلابي است.

محمد كريم عابدي نماينده مردم فردوس و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، در خصوص اظهارات هاشمي رفسنجاني در دانشگاه مشهد اظهار داشت: آيت‌الله هاشمي بايد بازنگري اساسي در مواضع خود داشته باشد.
وي گفت: آيت‌الله هاشمي اهل فضيلت و علم است ولي ممكن است هر انساني در اوج فضيلت و علم اشتباه كند كه بايد اين موضوع را پذيرفت.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خاطر نشان كرد: آنچه كه فرزانگان انقلاب و ثابت قدم‌ها در خط امام دنبال مي‌كنند، اصل ولايت فقيه و قانون اساسي است كه در اين جريانات احساس شد كه آيت‌الله هاشمي از آن‌ها زاويه گرفته است.
عابدي افزود: فاصله گرفتن آيت‌الله هاشمي از قانون اساسي و ولايت فقيه به وضوح مشخص شد، چرا كه وي حاضر نشد مشكل اطرافيان خود را بيان كند و نقد مردم را بپذيرد.
نماينده مردم فردوس اضافه كرد: حضرت امام (ره) زماني كه حسين فرزند حاج آقا مصطفي فريب حرف‌هاي بني‌صدر را خورده و از مسائل اصلي انقلاب زاويه گرفته بود را سه روز در پشت منزل خود نگه داشته بود و به او حق رفتن و سخن گفتن در جايي را نداد.
عابدي تاكيد كرد: آيت‌الله هاشمي اگر پيرو و مقلد امام است و زهد و راه امام و رفتار او را با خانواده قبول دارد بايد آن‌ها را در مورد خود نيز در نظر داشته باشد.
عضو كميسيون امنيت ملي خاطرنشان كرد: آيت‌الله هاشمي بايد تجديدنظر اساسي در مسائل رفتاري، خانوادگي و سياسي خود داشته باشد.
وي تاكيد كرد: شايد آيت‌الله هاشمي با احمدي‌نژاد مشكلاتي داشته باشد ولي وقتي ملت احمدي‌نژاد را تائيد كردند وي نبايد در مقابل اراده مردم بايستد چرا كه امام در مقابل راي مردم در انتخاب بني‌صدر نماند با وجود اينكه همه ما و از همه مهم‌تر امام مي‌دانست كه بني‌صدر هيچ فايده‌اي براي ايران ندارد.
نماينده مردم فردوس اضافه كرد: همچنين حضرت امام فرماندهي كل قوا را نيز به بني‌صدر داد كه باعث تعجب همه شد ولي بعد‌ها متوجه شديم قصد امام وارد كردن بني‌صدر در قدرت و تشخيص قدرت طلبي وي است.
عابدي افزود: وقتي بني‌صدر در مقابل بسيج، سپاه، ارتش و نيروهاي انتظامي ايستاد و آن‌ها را چماق بدست خطاب كرد و مردم فهميدند وي دروغگو است كه بنابراين مجلس به عدم كفايت سياسي بني‌صدر راي داد و در چنين شرايطي امام او را عزل كرد.
وي خاطرنشان كرد: احمدي‌نژاد در دوره نهم با راي مردم به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد كه بايد به دنبال آن همه براي وي احترام قائل مي‌شدند ولي شاهد بوديم هاشمي هرگز حاضر به اين كار نشد.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: احمدي‌نژاد در دوره دهم نيز راي بالايي به دست آورد ولي مي‌بينيم هاشمي به راي مردم شك دارد كه اين عمل او شك به نظام است.
عابدي يادآور شد: آيت‌الله هاشمي از ذخاير انقلاب است اما تحت تاثير اطرافيان خود قرار دارد.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص سخنان آيت‌الله هاشمي در دانشگاه مشهد در رابطه با خروج مهدي هاشمي از كشور، اظهار داشت: تمام مشكلات ما در لندن است، زيرا حدود 286 نفر از آقازاده‌ها و فرزندان مسئولين در لندن تحصيل مي‌كنند كه بنابراين مرگ بر انگليس از زبان آنها قلابي است.
وي تاكيد كرد: آقايان بايد آقازاده‌هاي خود را به دانشگاه‌هاي عالي كشور برگردانند چرا كه ما به علومي كه در انگليس تدريس مي‌شود احتياجي نداريم زيرا علوم آنها در جهت مشكل آفريني است.
عابدي افزود: آقازاده‌ها بايد در دانشگاه‌هايي باشند كه بار سياسي براي مملكت نداشته باشد.
عابدي اظهار داشت: دو موضوع باعث معضلات امروز شده است، اول عشق به قدرت و دوم عشق به ثروت كه همين موضوعات آقايان را به دروغ‌پردازي و زير سوال بردن نظام و حتي حاضر شدن به شعار جمهوري ايراني و بي‌احترامي به تصوير امام وادار كرده است.
وي افزود: مركز حفظ آثار حضرت امام نيز در حوادث اخير تحت تاثير قرار گرفته و به جاي آنكه بگويد در حال بررسي و محكوم كردن اين حقايق است موضع ديگري گرفته است.
عضو كميسيون امنيت ملي تاكيد كرد: وحدت مديريت راهبردي جامعه با محوريت ولايت است. در جامعه‌اي كه دشمنان قسم خورده‌اي چون انگليس و آمريكا و رژيم اشغالگر دارد آقايان نبايد رفتار دوگانه‌اي داشته باشند و اگر چنانچه سلايق مختلفي دارند بايد اين سلايق را با محوريت رهبري و قانون يكي كنند، ولي شاهد بوديم كه درجريانات اخير به اين صورت عمل نكرده‌اند.
عابدي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با سخنان هاشمي در خصوص تشكيل حكومت از بسيج و سپاه و آن طرف نخبه و دانشجو و مدير اظهار داشت: اين يك دروغ بزرگ است زيرا بسياري از فرهيختگان بسيجي هستند. ارتش، نيروي انتظامي و بسياري از دانشجويان ما بسيجي هستند و ما امروز ارتش 20 ميليوني امام را به ارتش 40 ميليوني تبديل كرديم و همه مردم ما بايد بسيجي باشند. اگر خود هاشمي بسيجي نيست اشكال همين جا است ولي بايد گفت كه هاشمي زماني افتخار مي‌كرد كه بسيجي است و اگر امروز از بسيجي بودن و روحيه ايثار و شهادت فاصله گرفته است نبايد به آن توهين كند.

انتهاي پيام/ب

هیچ نظری موجود نیست: