۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

نگرانی روحانیان حکومتی از توسعه شعارهای غیرمذهبی


راديو فرانسه : آیت الله نوری همدانی، نخستین روحانی طرفدار حکومت اسلامی ایران است که با ابراز نگرانی از شعارهای صدهاهزار مشایعت کنندگان پیکر آیت الله منتظری در قم نسبت به تهدیدهایی که متوجه نظام ولایی در ایران شده از خود واکنش نشان داد.

آیت الله نوری همدانی سکوت در برابر شعارهای مردم معترض در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری را جایز ندانست و گفت : "نباید نظاره گر ماجرا بود چون سکوت و بی تفاوتی در این زمینه خلاف شرع است."

آیت الله نوری همدانی که در دیدار با جمعی از اعضای نیروی دریایی سپاه پاسداران سخنرانی می کرد در جایی دیگر از اظهاراتش افزود : "نظام ما، نظام ولایت مدار است و باید این نظام حفظ شود."

او با اشاره به شعار های معترضان علیه حکومت اسلامی ایران گفت : شعارهای "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" و "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" دهن کجی به نظام و اسلام و آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله نوری همدانی بر "بسیج همه قدرت ها و ظرفیت ها جمهوری اسلامی برای نگهداری نظام و صیانت از انقلاب اسلامی" تأکید کرد و خطاب به ائمه جماعت افزود : باید در روزهای محرم به مردم یادآوری کنید که نظام ایران، نظام ولایی است و در اسلام این نوع حکومت مشروع و مورد قبول است.

شعارهای کلیدی معترضان حکومت اسلامی در دفاع از یک جمهوری غیرمذهبی، تحت عنوان "جمهوری ایرانی"، و نیز تأکید بر ایران و ملیّت ایرانی به جای تأکید بر پشتیبانی از فلسطین که محور سیاست خارجی حکومت اسلامی ایران را تشکیل می دهد نگرانی عالیترین رهبران جمهوری اسلامی را برانگیخته است. آیت الله خامنه ای در آخرین اظهار نظر خود شعار جمهوری ایرانی را شعاری براندازانه توصیف کرد و آیت الله جوادی آملی نیز اخیراً همین شعار را متعلق به حکومت ملی دکتر محمد مصدق دانست که به گمان او تأمین کننده استقلال ایران نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست: