۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

خبار جهان عرب: احداث دیوار فولادی مصر جنایتی علیه بشریت است- دیوار فولادی با کمک مالی آمریکا در مرز مصر و غزه احداث می‌شود-

و…

منبع : دنيای ما

http://domaa.info/?p=9159

۲۹ آذر ۱۳۸۸ | admin

دیوار فولادی با کمک مالی آمریکا در مرز مصر و غزه احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: یک عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به اقدام مصر در احداث دیوار فولادی در مرز این کشور با نوار غزه گفت: این دیوار با کمک مالی آمریکا احداث می‌شود.

“اخضر زبرهوم ” در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره احداث دیوار فولادی در مرز مصر با نوار غزه گفت: این دیوار با کمک‌ مالی آمریکا در مرز مصر و نوار غزه احداث می‌شود و این امر از تلاش جدید برای ایجاد شکاف میان غزه با مصر حکایت دارد و این در حالی است که بیشتر آمریکا تلاش می‌کرد تا نظارت بر مرز‌های نوار غزه را به نیروهای بین‌المللی واگذار کند اما در این کار شکست خورد. بدنبال این شکست بود که آمریکا به احداث دیوار فولادی در مرز مصر و نوار غزه روی آورد.
وی با بیان اینکه ملت فلسطین خواهان پایان دادن به محاصره نوار غزه هستند، تصریح کرد: آنان از کشورهای عربی و اسلامی انتظار دارند که در این زمینه گام بردارند و با گشودن گذرگاه‌های کمک رسانی به ساکنان نوار غزه به محاصره این منطقه پایان دهند و این موضوع از لحاظ دینی، قانونی و انسانی بر مصر و سایر کشورهای عربی واجب است.
این عضو جنبش حماس خطراتی که مصر با آن مواجه است از سوی رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: هر نوع خطری علیه مصر و نوار غزه در آینده بوجود آید از ناحیه رژیم صهیونیستی است در حقیقت نوار غزه هیچ خطری برای امنیت مصر ندارد بلکه از امنیت ملی این کشور دفاع می‌کند.

****

ساخت دیوار فولادی مصر با نظارت آمریکا و فرانسه انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: یک پایگاه اینترنتی نزدیک به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی “موساد ” فاش کرد که آمریکا و فرانسه بر ساخت دیوار فولادی مصر در مرز نوار غزه نظارت دارند.
به گزارش فارس، سایت “دبکا فایل ” به نقل از منابع آگاه نظامی گزارش داد که رئیس اطلاعات نظامی فرانسه از افسران فرانسوی ناظر بر ساخت دیوار فولادی در مرز مصر با نوار غزه که با همکاری نیروهای آمریکائی ساخته می‌شود، بازدید کرد.
بنابر این گزارش، هدف از سفر مسئول امنیتی فرانسه به مصر برای بازدید از نزدیک و اطلاع از روند ساخت دیوار فولادی است.
در این گزارش آمده است که این دیوار نخستین دیوار در جهان است که به منظور جلوگیری از حفاری تونل‌های زیرزمینی و ممانعت از قاچاق هر گونه کالای کمکی به سازمان‌های “تروریستی ” ساخته می‌شود.
این سایت صهیونیستی در ادامه نوشت که این مسئول فرانسوی از نزدیک روند کار ساخت دیوار را مشاهده کرد.
به گفته منابع آگاه نظامی، نیروهای مصری، فرانسوی و آمریکائی بر نصب و راه‌اندازی سیستم‌های ویژه هشدار جهت ابلاغ هر گونه نفوذ به دیوار فولادی یا برچیده شدن صفحات فولادی، نظارت دارند.
بنابر این گزارش، نیروهای آمریکائی و مصری در حال حفر زمین و کارگذاشتن صفحات فولادی هستند و برای این کار از سیستم‌های لیزری برای اطمینان از عدم وجود شکاف در میان صفحات استفاده می‌شود و در داخل دیوار نیز دوربین‌های کنترل جهت فیلمبرداری در شب و در وضعیت هوائی دشوار کار گذاشته شده است.
به نوشته این سایت صهیونیستی، حدود ۴/۵ کیلومتر از دیوار فولادی در طول محور مرزی صلاح‌الدین که به ۱۴کیلومتر می‌رسد، تکمیل شده است.
این در حالی است که کارشناسان نسبت به ساخت این دیوار و تبدیل غزه به زندان بزرگ و تشدید محاصره اهالی غزه هشدار دادند.
مردم غزه برای تهیه مایحتاج ضروری زندگی خود به شدت نیازمند خروج از این منطقه قحطی زده هستند و در نتیجه از تونل‌های زیر زمینی برای شکستن محاصره اقتصادی و فراهم کردن نیاز‌های ضروری استفاده می‌کنند.
بر اساس طرح مصر، این دیوار فولادی با عمق بیش از ۲۰ تا ۳۰ متر در زیر زمین ساخته می‌شود و ۹ تا ۱۰ کیلومتر نیز طول دارد.
“احمد ابوالغیط ” وزیر امور خارجه مصر دیروز ضمن دفاع از ساخت این دیوار اعلام کرد که این حق کشورش است که میزان تسلط خود بر مرزهایش را افزایش دهد.
“فوزی برهوم ” سخنگوی جنبش حماس اقدام مصر در ساخت دیوار فولادی در مرز این کشور با غزه را جنایتکارانه توصیف کرد و گفت با احداث این دیوار ارسال مواد غذایی، دارویی، لباس و پوشاک برای یک و نیم میلیون ساکن نوار غزه متوقف می‌شود.

***

احداث دیوار فولادی مصر جنایتی علیه بشریت است

خبرگزاری فارس: سخنگوی جنبش حماس اقدام مصر در ساخت دیوار فولادی در مرز این کشور با غزه را جنایتکارانه توصیف کرد و گفت با احداث این دیوار ارسال مواد غذایی، دارویی، لباس و پوشاک برای یک و نیم میلیون ساکن نوار غزه متوقف می‌شود.

“فوزی برهوم ” در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۲۲ روزه غزه گفت: بدنبال این شکست، آمریکا در صدد بود که نظارت بر مرز نوار غزه را بین‌المللی کند. بر اساس همین سیاست است که اینک شاهد احداث دیوار فولادی در مرز مصر با نواز غزه هستیم.
وی افزود: با احداث این دیوار ارسال مواد غذایی، دارویی، لباس و پوشاک برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه متوقف می‌شود و این جنایتی علیه بشریت به شمار می‌رود.
سخنگوی حماس تصریح کرد: شایسته دولت مصر این نیست که اجازه دهد چنین دیواری احداث شود بلکه این کشور باید با محاصره نوار غزه مخالفت کند و گذرگاه‌های ارسال کمک‌های بشر دوستانه را به نوار غزه باز کند.
برهوم درباره اقدامات فلسطینیان در جلوگیری کردن از احداث دیوار فولادی در مرز نوار غزه با مصر گفت: فلسطینیان برای جلوگیری از احداث چنین دیواری به زور متوسل نمی‌شوند و این در حالی است که حماس متعهد شده که تمام اطلاعات خود را درباره احداث دیوار فولادی در اختیار افکار عمومی جهان قرار دهد. حتی حماس یادداشت رسمی در این خصوص به قاهره ارسال کرده است تا ابعاد مختلف احداث دیوار فولادی برای مقامات مصر روشن شود.
وی تاکید کرد: حماس تمام تلاش‌های خود را برای پایان دادن به محاصره نوار غزه و بازگشایی گذرگاه‌های کمک رسانی به ساکنان این منطقه به کار خواهد بست همچنین می‌کوشد تا مقامات مصری را متقاعد سازد که حماس یک طرف مهم این ماجرا است و از لحاظ دینی، حقوقی و سیاسی قاهره باید در زمینه کاهش مشکلات ساکنان گام بردارد و در جهت پایان دادن به محاصره این منطقه اقدام کند.
بر اساس طرح مصر، این دیوار فولادی با عمق بیش از ۲۰ تا ۳۰ متر در زیر زمین ساخته می‌شود و ۹ تا ۱۰ کیلومتر نیز طول دارد.
“احمد ابوالغیط ” وزیر امور خارجه مصر دیروز ضمن دفاع از ساخت این دیوار اعلام کرد که این حق کشورش است که میزان تسلط خود بر مرزهایش را افزایش دهد.
مردم غزه برای تهیه مایحتاج ضروری زندگی خود به شدت نیازمند خروج از این منطقه قحطی زده هستند و در نتیجه از تونل‌های زیر زمینی برای شکستن محاصره اقتصادی و فراهم کردن نیاز‌های ضروری استفاده می‌کنند.

***

حماس خواستار تظاهرات مردم فلسطین در گذرگاه مرزی رفح شد

خبرگزاری فارس: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس ” از مردم فلسطین خواست تا فردا دوشنبه در اعتراض به ساخت دیوار فولادی مصر در مرز این کشور با نوار غزه، در مقابل گذرگاه مرزی “رفح ” تظاهرات کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، جنبش حماس در بیانیه کوتاهی دیوار فولادی مصر را “دیوار ظلم و محاصره ” توصیف کرد و افزود که تظاهرات و راهپیمایی مردمی گسترده‌ای را عصر فردا دوشنبه در مقابل دروازه “صلاح‌الدین ” در مرز نوار غزه با مصر در اعتراض به ساخت دیوار ظلم و محاصره برگزار خواهد کرد.
دولت مصر درحال احداث دیواری فولادی با همکاری آمریکا در مرز خود با نوار غزه است که این دیوار با عمق بیش از ۲۰ تا ۳۰ متر در زیر زمین ساخته می‌شود و ۹ تا ۱۰ کیلومتر نیز طول دارد.
“فوزی برهوم ” سخنگوی جنبش حماس پیش از این اقدام مصر در ساخت دیوار فولادی در مرز این کشور با غزه را جنایتکارانه توصیف کرد و گفت با احداث این دیوار ارسال مواد غذایی، دارویی، لباس و پوشاک برای یک و نیم میلیون ساکن نوار غزه متوقف می‌شود.
مردم غزه برای تهیه مایحتاج ضروری زندگی خود به شدت نیازمند خروج از این منطقه قحطی زده هستند و در نتیجه از تونل‌های زیرزمینی برای شکستن محاصره اقتصادی و فراهم کردن نیاز‌های ضروری استفاده می‌کنند.
رژیم صهیونیستی با اعمال محاصره علیه نوار غزه گذرگاههای این منطقه را به روی فلسطینیان بسته است. دولت مصر نیز با وجود درخواست‌های مکرر مردم کشورهای عربی و اسلامی، از بازگشایی دائم گذرگاه رفح به عنوان تنها گذرگاه ارتباطی فلسطینیان با جهان خارج خودداری می‌کند.
مسئولان مصری این گذرگاه را تنها برای مدت اندکی باز کرده و بار دیگر می‌بندند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه کمی به این منطقه داده‌ می‌شود که این وضعیت، مردم نوار غزه بویژه بیماران و مجروحان فلسطینی را با مشکل جدی مواجه کرده‌ است.
در تجاوز ۱۰ماه پیش رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از یکهزار و ۴۵۰ فلسطینی شهید و پنج هزار و پانصد نفر دیگر زخمی شدند و سه میلیارد دلار به ساختار زیربنایی این منطقه زیان وارد شد.

***

رژیم صهیونیستی به سرقت اعضای بدن فلسطینی‌ها اعتراف کرد

خبرگزاری فارس: تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی سرقت اعضای بدن فلسطینی‌ها در یکی از آکادمی‌های پزشکی این رژیم را تایید کرد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری مفکرة الاسلام، “احمد الطیبی ” نایب رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام که یک آکادمی پزشکی اسرائیل موسوم به آکادمی “ابوکبیر ” در دهه نود اعضای بدن فلسطینی‌ها را سرقت می‌کرده تا آنها را به بدن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پیوند بزند.
وی ادامه داد که شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر دیروز گزارشی را نشان داد که در آن به این موضوع اشاره شده بود.
همچنین در این گزارش حقایقی درباره سرقت اعضای بدن فلسطینی‌ها به زبان مدیر این آکادمی و از طریق نوار صوتی وی پخش شد که تاکنون از آنها پرده برداشته نشده بود.
مدیر این آکادمی پزشکی تاکید کرد که در سال‌های دهه نود هر جنازه‌ای که به این آکادمی می‌رسید، -چه یهودی باشد و چه عرب- بدون اجازه خانواده متوفی قطعه‌ای از پوست ناحیه پشت وی جدا شده و به بانک پوست رژیم صهیونیستی در بیمارستان “هداسا ” تحویل داده می‌شد. این بیمارستان از این پوست‌ها برای مداوای نظامیانی استفاده می کرد که پوست آنها در اثر سوختگی یا جراحت آسیب دیده بود.
به گفته وی، همچنین قرنیه چشم متوفیان نیز در این آکادمی به سرقت می‌رفته است. بنابر اظهارات مدیر این آکادمی، “آریل الداد ” عضو کنست رژیم صهیونیستی مسئول این پروژه صهیونیستی بود.
این در حالی است که پرفسور “نانسی شفرد یوز ” پزشک انگلیسی می‌گوید که ۱۰ سال پیش با مدیر این آکادمی صحبت کرده و این اقدام آکادمی را به عنوان یک انحطاط اخلاقی دانسته است.
وی در این دیدار این سوال را مطرح کرده که گرفتن اعضای بدن اسرائیلی‌ها برای اسرائیلی‌ها، آنهم با اجازه خانواده متوفی ممکن است اما چطور اعضای بدن فلسطینی‌ها را برای استفاده نظامیان اسرائیلی جدا می‌کردند؟
الطیبی در ادامه می گوید که تمام این اظهارات، گزارش خبرنگار سوئدی روزنامه آفتون بلادت درباره سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی را به یاد انسان می‌آورد.
“دونالد بوستروم ” روزنامه‌نگار سوئدی در آگوست گذشته با چاپ گزارشی در روزنامه “افتون بلادت ” سوئد فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با اعضای بدن فلسطینیان تجارت می‌کند و همین امر خشم اسرائیلی‌ها را برانگیخت و منجر به ایجاد تنش در روابط سوئد با این رژیم شد.
اسرائیل شمیر نویسنده و روزنامه نگار یهودی در سوئد نیز در سپتامبر گذشته از اقدام رژیم صهیونیستی در سرقت اعضای بدن زندانیان ابوغریب خبر داده بود.
وی تاکید کرده بود که یک پزشک یهودی کلیه‌ زندانیان را از بدنشان جدا کرده و آنها را در بسته‌های مخصوصی به تل‌آویو می‌فرستاده است.

هیچ نظری موجود نیست: