۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

فوری: دو مردی که امروز از سر دار توسط مردم نجات پیدا کردند تا چند لحظه دیگر مجددا در ملأ عام به در آویخته میشوند.

سه شنبه 22 دسامبر 2009

[


حقوق بشر ایران، ۱ دیماه ۱۳۸۸: دو مردی که امروز از سر دار توسط مردم نجات پیدا کردند تا چند لاهزیه دیگر مجددا در ملأ عام به در آویخته میشوند.

خبرگزاری حکومتی فارس با درج این خبر نوشت:

هادي خالقي‌نسب مديرکل روابط عمومي دادگستري کل استان کرمان دقايقي پيش در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ماموران نيروهاي انتظامي شهرستان سيرجان دو نفر اعدامي به نام‌هاي اسماعيل‌فتحي‌زاده و محمد اسفنديارپور ربوده شده در اين شهرستان كه در حمل و نگهداري سلاح جنگي غيرمجاز، سرقت از بانك نجف‌شهر و آزار و اذيت مردم اقدام كرده بودند را دستگير کردند. وي افزود: ظهر امروز دو اعدامي که در اقدامي غيرمنتظره توسط بستگان خود پس از اجراي حکم اعدام ربوده شدند، در حالي که هر دو آنها زنده بودند، ساعتي پيش در حين فرار از شهرستان سيرجان به سمت بندرعباس دستگير شدند. خالقي‌نسب تصريح کرد: بنا به حکم قضايي اين دو نفر عصر امروز در ملا عام در شهر سيرجان به دار مجازات آويخته مي‌شوند. وي خاطرنشان کرد: عوامل اصلي که اين دو نفر را فراري دادند، دستگير شدند و به زودي محاکمه و مجازات مي‌شوند. شايان ذکر است، اين افراد در روستاي اکبرآباد سيرجان و در محور اين شهرستان به استان هرمزگان دستگير شدند. همچنين عليرضا پريور معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمان در تماس تلفني با خبرگزاري فارس در کرمان با تاييد دستگيري دو نفر اعدامي و عوامل ربايش آنها اظهار داشت: عصر امروز حکم اعدام مجددا اجرا مي‌شود و متعاقب آن جزئيات اين حادثه و نحوه دستگيري ربايندگان اطلاع‌رساني مي‌شود.

محمود امیری مقدم سخنگوی حقوق بشر ایران از سازمان ملل، اتحادیه اروپا ، دولت نروژ و جامعه بین المللی خواست که این اءمال وحشیانه حکومت ایران را محکوم کرده واز اعدام این دو نفر جلوگیری کنند. امیری مقدم گفت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد که چنین جنایاتی بر علیه بشریت در کشوری که عضو سازمان ملل هست و با اکثر کشورها رابطه دیپلماتیک و اقتصادی دارد صورت گیرد. از جامعه مدنی ایران هم میخواهیم که در حد توان با این جنایات به مقابله برخیزد."

مرتبط بخوانید: درگیری شدید بین مردم و نیروهای حکومتی هنگام اعدام در ملاء عام در سیرجان

هیچ نظری موجود نیست: