۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

اعتصاب ده هزار کارگر پتروشیمی وارد هشتمین روز خود شد

۲۸,۰۱,۱۳۹۰
KargaranEteraz
خبرگزاری هرانا - اعتصاب بیش از ده هزار کارگر شرکتهای پیمانکاری مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر که از روز بیستم فروردین ماه جاری آغاز شده است همچنان ادامه دارد.
روز پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه علیرغم گرد و غبار در منطقه، کارگران روزکار مجتمع پتروشیمی بندر امام در محل کار خود در حال اعتصاب بودند و ساعت ۱۲ ظهر طبق معمول روزهای گذشته با راهپیمائی در گرداگرد میدان مقابل دفتر مرکزی مجتمع و سر دادن شعار به منازل خود رفتند و کارگران شیفت‌ها طی دو روز تعطیل پنج شنبه و جمعه در محل کار خود حاضر بودند اما کار نمی‌کردند.
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه مشاور مدیر عامل مجتمع پتروشیمی بندر امام از فرصت نبود کارگران روز کار استفاده کرده و با همراهی رئیس حراست و چند تن دیگر از مسئولین پتروشیمی با گردش در واحدهای مختلف تلاش کرد با دادن وعده و وعید کارگران شیفت‌ها را راضی به شکستن اعتصاب کند اما موفق به اینکار نشد.
بنا بر این گزارش امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه طبق معمول روزهای گذشته کارگران در محل کار خود حاضر شدند و ضمن تداوم اعتصاب دست به تجمع و راهپیمائی در مقابل دفتر مرکزی شرکت زدند. در تجمع امروز کارگران پیمانکاریهای مجتمع پتروشیمی بندر امام، کارگران شیفت‌ها نیز حضور پیدا کرده بودند و تعداد کارگران تجمع کننده بیش از دو هزار و پانصد نفر بود. امروز رئیس حراست و چند تن دیگر از مسئولین پتروشیمی با حضور در تجمع کارگران و دادن وعده تلاش کردند با ایجاد تفرقه در میان کارگران آنان را وادار به پایان دادن به تجمع و شکستن اعتصاب کنند اما با مقاومت متحدانه و اصرار کارگران مبنی بر تحقق خواست‌هایشان مواجه شدند.
در تجمع امروز کارگران با سر دادن شعار "حی الا خیر العمل رئیس جمهور مرد عمل" خواهان تحقق مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۴ مبنی بر بر چیده شدن شرکتهای پیمانکاری شدند. دیگر شعارهای امروز کارگران عبارت بودند از: پیمانکار نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم -پیمانکار غارتگر بیت المال- وعده ما فردا وعده ما فردا- ظریف کار ظریف کار پیمانکار نمی‌خواهیم.

بهروز سورن: بیداری تو نوید دنیائی بهتر است



سیامک آزاده ای است سر بر عقیده اش و تا بی نهایت ها به آن ایمان دارد. میدانم که هرگز داوطلبانه  حق تعقلش را به سختی روزگار نخواهد فروخت.برایم پر واضح است که او هرگز آرام نگرفت و نخواهد گرفت و قلمش را زمین نخواهد گذاشت. قلمی که در دفاعیه اش بوضوح نمایان است و قصد اشتی ندارد هر چند که در فرعی ناکجا آبادی بیش از 6 ماه گرفتار کفتاران جمهوری اسلامی آمده است. سیامک پر مهرمیدانست روزگاری سخت در پس نوشتارش نهفته است و میدانست که هر دم سایه تاریکی های مطلق مذهبی بر در خانه اش خیمه خواهد زد و شبانه او را خواهند دزدید و در مخفیگاه های خود پنهان خواهند کرد. میدانم که در فرعی  بند 6 زندان گوهردشت جز به ازادی بیان و عقیده نمی اندیشد. آخر او وبلاگنویس است و اندیشه میکند. وبلاگنویسی که شرط نوشتن را تحمل دیگران دانست و از نوشتن باز نمی ایستد.. 
گزارش به خاک ایران خانه ازادش بود:

قلمش را شکستند و جانش را به نا کجا آباد ها فکندند اما , اما اندیشه اش را به پرواز در آورده است و این بنده و دیگران را به نوشتن درباره اش بر انگیخته است.
سیامک جان هر جا که هستی و هر چه بر دوش می کشی  از ازادگی ات و جانفشانی ات دفاع میکنیم و بدان که انبوه آزادگان  با یاد تو  و هم بندانت بیدار نشسته اند و این اندوه را پایان خوهند داد.
زتده باد قلم
بهروز سورن
  دفاعیه سیامک را در این آدرس بخوانید

نوزاد رهبري موقع ختنه گفت: ياحسين!



 

آخوند سعیدی فرماید:
جناب رهبری وقت تولد
به آواز بلندی یاعلی گفت
پرید از مادرش بیرون و آنگاه
کلامش را بدون معطلی گفت
همه زین یاعلی گفتن به حیرت
که او فرمود: یا آل محمد
میان ونگ و ونگش، طفل نوزاد
عزاداری نموده سینه میزد
در اینجا جفت رهبر، در سخن شد
سرش را از رحم آورده بیرون
که عاشوراست امشب جان رهبر
بخوان روضه در این تشت پر از خون
نزد لب هیچ بر پستان مادر
همه حیران از این اعجوبه موجود
فزون شد حیرت ما زین حقیقت
که طفل یاعلی گو روزه هم بود
به وقت ختنه ی فرزانه رهبر
خودم آنجا سر دولش گرفتم
گرفتم بوسه ای اول ز عرضش
سپس یک بوسه از طولش گرفتم
چه سایزی داشت دولش، حیرت الله
سلام الله الا بر کیر و خایه
زبان من ببین با لوزه هایم
بدیدم در همین سایز است و مایه
سرش را چونکه با چاقو بریدند
معاذالله نیامد قطره ای خون
به جای یاعلی، آن طفل نوزاد
صدای یاحسین اش شد به گردون
--------
آنهائي که اصلش را نديده اند: اينجاست.