۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

تجلیل از دكتر محمد ملكی به سبب یك عمر ایستادگی بر آرمان برابری و آزادی

تجلیل از دكتر محمد ملكی به سبب یك عمر ایستادگی بر آرمان برابری و آزادی

دانشجونیوز - 3 مرداد
دكتر محمد ملكی به پاس یک عمر ایستادگی بر آرمان برابری و آزادی و تحمل سختی ها در این راه مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش دانشجونیوز روز جمعه ٣١ تیر ماه ١٣٩۰ در مراسمی كه در منزل یكی از فعالین ملی و مذهبی برگزار شد، جمعی از فعالان سیاسی،‌ مدنی و اجتماعی از دكتر محمد ملكی، اولین رئیس دانشگاه تهران پس از پیروزی انقلاب ۵۷ تجلیل به عمل آورده و لوح سپاسی به ایشان اهداء کردند.

متن لوح سپاس به شرح زیر است:

به نام خداوند خرد و اختیار

با استعانت از كلام شریف من لم یشكر المخلوق لم یشكر الخالق و به خاطر ۷٩ سال تلاش برای سربلندی ایران و یك عمر ایستادگی بر آرمان برابری و آزادی و به سبب نهراسیدن از خصم و تاسی به آیه شریفه استعینوا بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرین صبورانه و با امید به خداوند در بیدادگاه ستم سر خم ننموده اید و بدان جهت كه كسب وجاهت و شهرت نام، شما را از خدمت به ملت ایران باز نداشته است و هشیارانه هیچ نوع انحرافی را به دلیل منافع شخصی نپذیرفته اید شما را سپاس می گوییم و این لوح یادبود را به استاد بزرگوارمان جناب آقای دكتر محمد ملكی تقدیم می نماییم.

پاینده ایران و ملت ایران
٣١ تیر ١٣٩۰ شمسی

جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، مدنی
پیروان راه دكتر محمد مصدق

اسامی اهداء كنندگان لوح سپاس به شرح ذیل می باشند:
شیما قوشه، حقوقدان و فعال مدنی
بی تا یاری، فعال هنری
بهزاد احمدی نیا، فعال اجتماعی و سیاسی
امیر رزاقی، جامعه شناس و فعال اجتماعی و سیاسی
سعید شیرزاد، فعال مدنی و فعال حقوق كودك
شرر كنور تبریزی، روانشناس و فعال اجتماعی و سیاسی
علی كلائی فعال مدنی و سیاسی

لازم به ذكر است پس از اهدا لوح تقدیر توسط نماینده این جمع، آقای دكتر ملكی طی سخنانی با ارج نهادن به تلاشهای جوانان در راه آزادی و برابری برای ایران اذعان داشتند كه این جوانان هستند كه رهبران حركت اعتراضی مردم ایران به شمار می آیند. به گزارش دانشجونیوز، دکتر محمد ملکی با ذكر نام هایی مانند احمد زید آبادی،‌ مجید توكلی و دیگر جوانان زندانی، با گرامیداشت یاد و خاطره ایشان بر لزوم همدلی و عدم گروه گرایی تاكید كرده و گفتند كه نیروهای همه گروهها، فرزندان ایران هستند و در آینده ایران بایستی سهم داشته باشند.

ایشان ضمن تقدیر از همسر گرامی خود بانو قدسی میرمعز با ذكر سالهای طولانی زندان در حكومت جمهوری اسلامی تاكید داشتند كه در تمام طول این سالها رنج خانواده و حمایت از ایشان بر عهده این بانوی گرانقدر بوده است.

دكتر محمد ملكی متولد تیرماه ١٣١٢ اولین رئیس دانشگاه تهران پس از پیروزی انقلاب است كه قبل و بعد از انقلاب بخشی زیادی از عمر خود را در زندان سپری کرده است. او از دوستان دكتر علی شریعتی و از شاگردان آیت الله طالقانی است.