۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

guantanamo prison( guantanamo hapishanesi)

RT Israel Trophy Kill Palestinians - Public Committee Against Torture Is...

Israeli Soldier Beats Up Civilian

20 11 Douma, Damascus أوغاريت دوما ريف دمشق انتشار الجيش ومداهمات

The Super Committee and the Attack on Labor

شام حماه حلفايا آثار تخريب البيوت وسرقة الممتلكات من قبل عصابات الاسد 19...

Police lockdown and brutality on journalists at OWS

Iran Tehran 21.11.2011 Sec forces attack Iran Newspaper/ Arresting of Ja...

Iran Tehran 21.11.2011 Sec forces attack Iran Newspaper/ Arresting of Ja...

Iran Tehran 21.11.2011 Sec forces attack Iran Newspaper/ Arresting of Ja...

MUST SEE Iran Tehran 21.11.2011 Sec forces attack Iran Newspaper / Arres...

MUST SEE Iran Tehran 21.11.2011 Sec forces attack Iran Newspaper / Arres...

جمهوری اسلامی زیر ضربه های "چماق" خواهد رفت

دوشنبه 30 آبان









لیلا جدیدی






هیلاری کلینتون تصویب قطعنامه از سوی شورای حکام که با اکثریت بالا (32 رای مثبت از مجموع 35 عضو) همراه بود را پیامی "روشن و واحد" در باره نگرانی جامعه جهانی از برنامه های هسته ای رژیم دانست. این درحالیست که کارگزاران جمهوری اسلامی که ادعا می کنند، تصویب قطعنامه شکستی برای آمانو، آمریکا و متحدانش است، واکنشهای هیستریکی در هراس از اعمال تحریمهای سنگین تر نشان داده اند.






حشمت الله فلاحت پیشه، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع "ابعاد دیگر" قطعنامه را متذکر شده است. او به درستی رویکرد مثبت چین و روسیه به قطعنامه را "تفاوت بین بیانیه و قطعنامه" توصیف می کند و از اینکه این دو در بیانیه حمایت و در قطعنامه غیر از آن می کنند، گله کرده است. او تاکید دارد که این دو کشور از حقوق هسته ای جمهوری اسلامی دفاع نمی کنند.






در همین رابطه، رژیم درج عبارت "بازرسی بدون قید و شرط" در قطعنامه آژانس حکام را در حالی "رویکرد سیاسی" توصیف کرده است که آژانس تنها با در دست داشتن اسناد معتبر توانسته است با رای بالا و توافق چین و روسیه چنین قطعنامه ای را به تصویب برساند.






در واکنش به تصویب قطعنامه، اگر چه شرکتهای آمریکایی پیشتر از هرگونه داد و ستد با جمهوری اسلامی نهی شده بودند، اما مقامهای این کشور اکنون از احتمال بالای گسترش تحریمها در سطح جهانی علیه شرکتهایی که به صنعت نفت جمهوری اسلامی کمک می کنند، خبر می دهند.






در همین رابطه دولت سوییس داراییهای 250 سازمان، شرکت و مسوولان بلند پایه جمهوری اسلامی از جمله علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران و علی اکبر صالحی، وزیر خارجه را مسدود کرد.






نمک دیگر بر زخم رژیم، تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت "توطیه ترور" سفیر عربستان از سوی مجمع عمومی سازمان ملل بود که آن نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید. محمد خزایی، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل، این محکومیت را "سناریوسازی علیه ایران" از سوی آمریکا خواند.






طراح اصلی این "سناریو" ها، رژیم پوسیده ای است که مشروعیت اجتماعی در داخل ندارد و از این رو آنچنان به بحران آفرینی خارجی روی آورده است که اکنون نوسان بین سیاست هویج و چماق، آن را به سمت تنبیهاتی "چماقی" که می تواند تحریم نفت و بانک مرکزی را نیز در بربگیرد، سوق داده است.

21 11 Aleppo أوغاريت حلب حي المارتيني إطلاق رصاص على المتظاهرين من قب...

21 11 Aleppo أوغاريت حلب حي المارتيني إطلاق رصاص على المتظاهرين من قب...

21 11 Aleppo أوغاريت حلب حي المارتيني إطلاق رصاص على المتظاهرين من قب...

«انتشار تصاویر جدید ماهواره ای

رادیو فردا


مقام‌هایی از سه کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گویند تصاویر جدید ماهواره‌ای نشانگر افزایش فعالیت‌ها در یک سایت مربوط به برنامه هسته‌ای ایران واقع در پارچین، در جنوب شرقی تهران است.
این مقام‌ها که نام شان فاش نشده در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند این فعالیت‌ها که در روزهای چهارم و پنجم نوامبر ثبت شده شامل افزایش غیرعادی تعداد رفت‌وآمد وسایل نقلیه سنگین به این سایت است.




یکی از این مقام‌ها به نقل از اطلاعات به‌دست آمده از سوی کشور متبوع اش گفت، از ظاهر امر پیداست که «تهران می‌کوشد رد پای خود را در این سایت پاک کند و هر گونه شواهد تحقیقات و توسعه مربوط به سلاح‌های هسته‌ای را از این محل پاک کند.»
همتایان وی از دو کشور دیگر تصاویر مربوط به افزایش فعالیت در پارچین را تایید کردند اما گفتند که دلیلی برای مرتبط دانستن آن با «پاک‌سازی رد پا» نمی‌بینند.






به گفته این سه فرد، افزایش فعالیت‌ها در پارچین هم‌اینک بر سازه‌ای متمرکز شده که به باور کارشناسان محفظه فلزی بزرگی را در خود جا داده‌است.






گزارش هشتم نوامبر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این محفظه را به عنوان مکان آزمایش انفجارهای هسته‌ای توصیف کرده بود.






خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: در خلاصه‌ای که از این اطلاعات به‌دست آورده آمده‌است: «کامیون‌های باربری، وسایل نقلیه ویژه و جرثقیل‌هایی دیده شده‌اند که به این محل وارد شده و از آن خارج می‌شوند... و برخی تجهیزات و مواد خطرناک نیز از این سایت برچیده شده‌است.»






علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، روز دوشنبه در واکنش به این گزارش به خبرگزاری ایسنا گفت که موضوع افزایش فعالیت‌ها در سایت پارچین «مضحک و قصه‌های کودکانه» است و چیزی درباره چنین فعالیتی نشنیده‌است.






مجتمع بزرگ پارچین که در جاده تهران به مشهد قرار دارد محلی است برای پژوهش، توسعه و تولید مهمات، موشک و مواد منفجره قوی. این محل در سال ۲۰۰۵ دو بار از سوی کارشناسان آژانس بازدید شد.






به گزارش آسوشیتدپرس، یک دیپلمات آگاه به مسائل هسته‌ای ایران که نخواسته نامش فاش شود می‌گوید که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمامی سایت‌هایی که در گزارش جدید خود ذکر کرده را به دقت زیر نظر گرفته‌است و اطلاعات مربوط به «فعالیت‌های مشکوک» در پارچین نیز هفته گذشته در اختیار آژانس گذاشته شده‌است.






بنا به این گزارش، آژانس از اظهار نظر در مورد خبر اطلاعات جدید پیرامون پارچین خودداری کرده‌است.






آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز هشتم آبان در گزارشی با اشاره به ابعاد «نظامی احتمالی» فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور جدی ابراز نگرانی کرده و گفته بود اطلاعات معتبری در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران احتمالا در ارتباط با توسعه جنگ‌افزار هسته‌ای آزمایش‌هایی انجام داده‌است.






به گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، در این گزارش آمده‌است که ایران مدل رایانه‌ای کلاهک‌های هسته‌ای را آزمایش کرده و نیز یک محفظه فولادی برای آزمایش انفجاری در پارچین برپا کرده‌است.






به‌رغم تأکید هرمان ناکارتس، رئیس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر «موثق بودن» گزارش اخیر، ایران گزارش آژانس را فاقد اعتبار دانسته‌است و علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، نیز پس از این جلسه در جمع خبرنگاران، مدارک ارائه شده را «مزخرف» خوانده‌است.






وی روز بیستم آبان همچنین در توضیح تصاویر ارائه شده از منطقه پارچین گفت: «ما فعالیت‌های متداولی در پارچین داریم و این فعالیت‌ها هیچ ارتباطی با برنامه هسته‌ای ندارند.»






قدرت‌های غربی همواره ایران را متهم کرده‌اند که در برنامه هسته‌ای خود شفافیت کامل ندارد و از این رو نگران وجود ابعاد احتمالی نظامی در این برنامه هستند. جمهوری اسلامی ایران این اتهام‌ها را بی‌اساس می‌داند.














منبع: رادیو فردا، 30 آبان 1390