۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

فیگارو: مرگ فیزیکی و معنوی رژیم ملایان ایران

فیگارو: مرگ فیزیکی و معنوی رژیم ملایان ایران

تفسیر روزنامه فرانسوی فیگارو در آخرین شماره سال ۲۰۱۱ : مرگ فیزیکی و معنوی رژیم ملایان ایران
روزنامه فرانسوی فیگارو ۱۰دی، در آخرین شماره سال ۲۰۱۱ خود طی مقاله یی،  دیکتاتوری آخوندی را از نظر فیزیکی و معنوی پایان یافته تلقی کرد.
فیگار در مقاله ای به قلم ستون نویس خود، یکی از تهدیدهای مهم سال میلادی جدید را دیکتاتوری آخوندی دانست و نوشت: «…خلاصه بگوئیم انقلاب خمینیستی رژیم ایران پس از سی و سه سال پیچ و تاب به نقطه پایان فیزیکی و معنوی خود رسیده است. هم در داخل به دلیل جنبش سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) که مدتی بعد برانگیزاننده احساس تغییر در توده های عرب شد؛ هم به دلیل پرونده اتمی که مشکلات فنی تکمیل پروژه از یک سو و تهدید فرا رسیدن یک فاز ستیزه جویانه جدید و وخیمتر، که قاعدتا باید هسته رهبری این کشور را به تعمق و تفکری استراتژیک در سیاست خود وادارد که علی الظاهر توانائی این تفکر را ندارد.
ستون نویس روزنامه فیگارو در مقاله خود افزود: «رژیم ایران در واقع هم اکنون از هر سو در محاصره قرار گرفته، نه تنها از سوی ایالات متحده و (متحدینش)، بلکه به دلیل یک کابوس قدیمی که برای نخستین بار تحقق می یابد و آن وقوع یک انقلاب پیروزمند در منطقه اس

پهلوی رضا پهلوی، آینه چو عیب تو بنمود راست/خود شکن آینه شکستن خطاست


پهلوی رضا پهلوی، آینه چو عیب تو بنمود راست/خود شکن آینه شکستن خطاست
محمد شوری
محمد شوری
از این که بقول فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری وزارت اطلاعات ج.ا.ا. روی ساواک شاه را هم سفید کرده (البته به کمک تکنولوژی قرن حاضر)شکی نیست؛ اما آقای رضا پهلوی شما هم  تعلیم دیده همان نظام ساواک شاه هستید که با پول بیت المال و ملت مجنون شده ایران رشدکرده اید و بهترین کلاسها را آموزش دیده اید و در خانه های مجلل خوش بوده اید و با انقلاب بهمن 57 نیز با پول همین مردم به خارج از مرزها رفته اید و دراین مدت و سالها نیز آنجا هم  با سرمایه ملی  که با خود برده بودید بهترین آموزش ها را در بهترین وضعیت معیشتی سرکرده اید و اکنون که بوی کباب بلند شده هوایی شده اید وبدفاع از حقوق بشری که در ایران ضایع می شود، طرح شکایت به مجامع بین المللی برده اید، به امید آنکه همزمان با مچاله شدن مردم ایران دراین 33 سال و بالاخص سالهای اخیروهمراه با تحریم های همه جانبه، تصور کرده اید که می توانید باهماهنگی نیروهای چند ملیتی با سلام و صلوات برگردید! واز این مردمی که مثل توپ فوتبال توسط تیم راست وچپ قدیم و محافظه کار واصلاح طلب جدید همراه با نیروهای نیمکت نشینش مردم را به هم پاس می دهند وهمه شان هم درکله شان سودای رهبری برای مردم دارند، و ادعایشان هم این است که همچون شما پاک پاک هستند؛این توهّم شما برای بدست گرفتن سکان اداره کشور،چیز غریبی هم نیست!؟!
پهلوی رضا پهلوی حالا به کدام سمت می چرخد، نمی دانم؟ راست یا چپ؟!
بگذارید جور دیگر یادداشتم را بنویسم که متوجه شوید:بنده فقط از ناحیه یک نویسنده و روزنامه نگار مستقل(ازهمان دسته های «بی قالب های آزاد وآگاه»[1]که در همه جای دنیا هم هست)
که از دار دنیا و از صدقه سری این انقلاب  (که فرزندانش را می خورد) چیزی هم ندارد و الان هم به نان شبش هم  محتاج شده، هستم و می نویسم و فقط ازباب آنکه ثبت در تاریخ  شود تا شاید روزی ملت جن زده ایران سرعقل بیاید و بفمد که باید بقول دکترعلی شریعتی برای آنکه گرفتار هیچ دیکتاتوری نشود فقط بخواند و بخواند وبخواند و گرنه در چاله های تاریخ، همچنان سرگردان خواهد بود؛ تازمانی که  محو ونابود و تمدنش به باد فنا رود...چرا؟ چون بقول قرآن:«ان الله لایغیروامابقوم حتی یغیروامابانفسهم» وباز بقول قرآن «لسنته الله التی قد خلت من قبل و لن تجد لسنته الله تبدیلا».
آقای رضا پهلوی !شما ظاهرا یادتان رفته  است که مثلا واقعه تلخ 16آذر کارپدرتان بوده است؟که برای سالگشت آن هم اطلاعیه می دهید؟!! ویا کودتای 28 مرداد و آمدن حزب چماق بدست شعبان بی مخ ها به دستور پدرتان بوده است؟
آقای رضا پهلوی من وشما تقریبا هم سن هم هستیم. اما من از سن 14 و 15سالگی وارد گود سیاست شدم وتا الان برای گرفتن «نان آزادی»[2] ازدزدانش دارم مبارزه می کنم وبه یمن همین انقلاب هم  ربع قرن است  که درزندان جمهوری اسلامی هستم!
اما شما فرزند تاج وتخت هستید
 که هیج رنج زندان، فقر و دربدری را هم نچشیده اید و گوشت وپوست شما با پول بادآورده نفت که همان جیب ملت باشد، رشد ونمو کرده  است.
هرچند جرم پدر رابه پای پسر نمی نویسند وسرنوشت شما اینجوری رقم خورده است، اما نمی توانی منکر شوی که  با پول این ملت و در سسیستم ضد حقوق بشری ساواک پدرتان بزرگ شده اید و حتی درد یک آخ گفتن راهم نچشیده ای و ازهمه مهم تر نیامده ای پدرت و رژیم ساواک جهنمی شاه را نقد و محکوم کنی و علیه آن اطلاعیه واعلانیه بدهی!
 یک آینه کثیف و تار و کدر وقتی در مقابل یک آینه صاف و زلال  قرارمی گیرد، رنگ کدر و مات و کثیف خود را نشان می دهد،شما وخانواده تان آینه زلال وپاکی نیستید که بخواهید چرکی های این نظام را نشان دهید! و مدعی العموم مردم ایران شوید!
واین هوای تازه چیزی نیست مگر آنکه  امروز به یمن برکت تکنولوژی ابرها در حرکتند و ماه کاملا هویدا خواهدشد وخورشید نورتابناکش را براین زاد وبوم خواهد تاباند و نقاب های نفاق برداشته خواهد شد!
آقای رضا پهلوی!نکند  فکرکرده اید به یمن یک«دمکراسی مشترک»[3]دوباره سایه خداخواهی شد؟شما باید اول یک سوزن بخودتان بزنید، بعد یک جوالدوز به دشمن.
شماهم آزاد هستید که آزادی بیان داشته باشید، اما فکر نمی کنید که دیرآمده اید ومی خواهید زود هم بروید!
البته این ایراد تنها برشما وارد نیست.مثلا برخی اصلاح طلبان حکومتی که سوابق مدیرتیشان در این نظام و دراین 30سال، به کمک افراد قرق شده شان در رادیوهایی مثل« رادیوفردا» از فضایل اخلاقی ومبارزاتی محسوب می شود(البته بدون نام بردن از مناسب و مشاغل اطلاعاتی وامنیتی شان!؟)حالاکه بخاطر جنگ قدرت خیاط هم در کوزه افتاده و  برخی شان به زندان رفته اندو یا در غم غربت و دردیار دمکراسی و  دیار فرنگ دارند برای ایران وآزادی مردم رنج مضاعف می کشند!! می خواهند ازآنها یک قهرمان ملی بسازند. درحالیکه آنها دراین سالها  بخاطر حضور دائمی خود درعرصه مدیریت اجرایی کشور درخوب وبد وضعیت فعلی شریک هستند وهیچگاه حق و حقوقشان هم ازجیب بیت المال هم قطع نشده است. وحتی به گمان نویسنده برخی شان هم که در زندان هستند بخاطر رفیق گرمابه وگلستان بودن با برخی از جمله برادران بازجو، نمایش بازی می کنند و زندان برای آنها  هتل است  وفقط برای بی نام و نشان ها وبی قالب های آزاد و آگاه جهنم.این ایراد برآنها هم وارد است!
لابد آنهاهم منتظرند که درهای زندان را بازکنند وملتی را که 30سال است کارش این شده است که همچون رعیت، در استقبال بی نظیر خود ازآنها،برای همه شان (راست وچپ اش  ویزید و امام حسین اش ،احمدی نژاد و کروبی وموسوی اش وفلان وفلانش همه شان علی السویه فقط بدود!بیایند وآنهارا روی دوش خود قرار دهند  وبگویند زندانی سیاسی برتو درود بر توسلام!
آقای رضا پهلوی! نمی دانم اگر روزی بتوانی به ایران بیایی و مردم بازهم ترابپسندند، به پهلوی چپ می خوابی یا به پهلوی راست! یاآنکه چون باد به غبغبت می خورد مثل پدرت دمرو می خوابی و ملتی را به باد فنا می دهی؟ چون اگر بخواهی روبرو بخوابی باید شفاف باشی و قدرت را نگرفته تحویل نفر بعدی بدهی !! چون دمکراسی یعنی همین این! واین مرام با ذات قدرت دوستان همیشه  ناسازگاراست!
 آقای رضا پهلوی !خون را با خون شستن دشمنی می آورد. اما همه آدمهای عاقل قبول دارند و می پذیرند که جنایتکاران باید به سزای اعمالشان برسند.و چنانچه شما ومدیران این نظام در این 30 سال در رده  ظالمان قرار دارید باید اول نقد خود را بنویسید و بعد تن به  یک محاکمه  عادلانه بدهید و به قول  قرآن باید  توبه نصوح کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم.یاایهاالذین امنواتوبواالی الله توبه نصوحا ...
والسلام